نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ تیر ۲, چهارشنبه

نامۀ سرگشادۀ شیخ علی تهرانی

.

لازم به ذکر است که شیخ علی تهرانی زمانی ازعلماء انقلابی ومبارزایران محسوب شده و پس از پیروزی انقلاب سمت نمایندگی مردم استان خراسان در مجلس خبرگان قانون اساسی را برعهده داشت

کیهان : ( آقای تهرانی ) شما در مورد آقای خامنه ای گفته اید که ایشان نه تقوی و نه سواد قابل ملاحظه ای دارد آیا نظر شما این است که ایراداتی که طرح کرده اید موقع انتخاب ایشان در نظر گرفته نشده یا دلایل دیگری مطرح است ؟


شیخ علی تهرانی : گفتم نه معلومات قابل ذکری ونه سابقۀ تقوای مستحکمی دارد .

آنطورکه می گویند نگفته ام جواب این سؤال را چون خود روزنامه جمهوری اسلامی این اشکال را از من گرفته و جواب مرا نمی دانم چاپ کرده یا چاپ نکرده گفتم که امام و حتی ائمۀ معصومین بر حسب ظواهر و معرفی ها افرادی را در مناصبی می گمارند .امام امت هم همین طور است و روی معرفی هائی که شده این انتخاب را کرده . من که اطلاعات بیشتری دارم وظیفه ام این است که خدمت ایشان ( امام ) عرض کنم چرا ؟ به این خاطر که ما باید کاری کنیم که روز به روز گرایش مردم به اسلام و نظام اسلامی بیشتر شود نه اینکه دراثر اینکه ببینند بعضی کسانی که برسر کارها گماشته می شوند آنطور که باید شایسته نیستند یا بهتر از آنها وجود دارد که می توانند آنکار یا وظیفه را بهتر انجام دهند . آن آقایان دلسرد می شوند و کنارمی روند وقهراً خدای ناکرده نارضایتی ها اوج می گیرد و به انفجار مبدل می شود .لذا واجب می دانستم که خدمت آقا عرض کنم .

اما راجع به اینکه نزد آقا درس خوانده اند ؛ ایشان چندسالی بیشتر نزد آقا درس نخوانده اند و جزو کسانی نبودند که آقا ایشان را در آن زمان بشناسد . مانند مرحوم آیت الله طاهری ، آیت الله منتظری نبودند . من هشت سال روزی دوساعت نزد آقا درس خوانده ام بنده یادم هست که سه سال پیش که نجف خدمت آقا مشرف شدم آقای خامنه ای آمد آقا ایشان رانشناخت و من ایشان را خدمت امام معرفی کردم . وعلاوه براین آقای خامنه ای مدتی هم برای درس فلسفه نزد من می آمد .

کیهان : چرا نامه به امام را بطور سرگشاده منتشر کردید ؟

شیخ علی تهرانی : موضوع اصلی نوشتن نامه این است که این آقایان با این که امام فرمودند کنار بروند و دست از کاندیدایشان که آقای ( جلال الدین ) فارسی است بردارند ، برنداشتند ، و درچند مورد دیدم که از فرمایش امام تخلف شد . من جواب آقایان را به روزنامۀ جمهوری اسلامی فرستادم. اگر منتشر کنند همه می بینند اینها به بعضی از تشبّثات دست زدند . دراین که به مواردی از فرمایشات امام گوش نکنند وفرمایش امام را گوش نکردند .

استاد سپس در مورد انگیزۀ انتشاراین نامه گفت :

خیلی ازمردم به من مراجعه کردند ویا تلفنی سؤال کردند درمورد این که امام جمعه( تهران ) فرد بااستخوانی باید باشد. من معتقدم امام جمعۀ بعدی باید فردی باشد که از آیت الله منتظری یک مقدار کمتر باشد . باید کسی باشد که اسلام را به مردم بهتر معرفی کند نه اینکه مردم از نماز جمعه منصرف بشوند .برای این جهت نامه نوشتم وخدمت امام فرستادم ودلایل من این است که معلومات قابل ذکر و تقوای مستحکمی ندارد و در نامۀ مفصلی بعضی از قضایا و تاریخ این مسأله را نوشته و خدمت آقا دادم نمی دانم خوانده اند یا نه .

وبعضی از شواهد ودلایل خودرا در نامۀ دربسته به کسی داده ام که به دست آقا بدهد وان شاءالله آقا خودشان آن را بخوانند .

استاد علی تهرانی در ادامۀ سخنانش درمورد خامنه ای گفت :


یکی از دلایل من در مورد خامنه ای که ایشان تقوای مستحکمی ندارد این است که برای تبلیغ درمورد آقای فارسی حالا هرکه هست ، نوشته است :« اگر فارسی انتخاب نشود انقلاب برای تداوم تضمینی ندارد » . آیا این ازروی تقوا گفته شده یا روی هوای نفس ؟

وی افزود : با اینکه آقای خامنه ای می داند که من چه کسی هستم به چه دلیل می گوید من آلت دست شده ام ؟ حاج آقا مصطفی خمینی می گفت تو اصلاً انعطاف پذیر نیستی آن وقت به من می گویند شدیداً عاطفی هستم . به خدا هیچ کس بامن تماس نگرفته . من به جز علمای تهران و خانۀ آقا با کسی تماس نگرفتم . شما به چه دلیل می گویید که من آلت دست شده ام . آقا به من می نویسد : « الی قرّة العین .» آن وقت آقای خامنه ای درمورد آن تعبیرات را بکار می برد .

استاد علی تهرانی در پایان این مصاحبه در مورد اظهارات آقایان بهشتی ، رفسنجانی و خامنه ای گفت :

اظهاراتی که آقای رفسنجانی و بهشتی بیان کرده که من مشغول نوشتن جواب آنها هستم . آنها با احترام هم صحبت کرده اند . اما نسبت به علی خامنه ای ، ایشان متجاسر است ، هتاک است ، دروغ به من نسبت داده که من آلت دست شده ام . من پنجاه وپنج سال دارم و بیش از ۳۷ سال تحصیل وتدریس کرده ام . این شخص عمداً تعبیرات دیگری هم درمورد من کرده است . او مانند دیکتاتوری که تمام مقدّرات این کشور دست اوست صحبت کرده . در خطبۀ نماز جمعه هم مثل این که محور تمام کارهای ایران است صحبت کرده . او هتاک و متجاسر است و زیادتر از حدّ خودش پرواز می کند و در این که گفته من آلت دست دیگران هستم والله تهمت زده . من با هیچ کس تماس ندارم جز باقم وبا علمای مبارز تهران که از اول – نه مانند او – درمیدان های جنگ بوده اند و سابق هم که ما در مشهد مبارزه می کردیم جاهایی که پای تیراندازی و احتمال خطر بود خامنه ای اصلاً قدم پیش نمی گذاشت .

خامنه ای می گفت : « کار » فقط اینجا آمدن نیست . ما « کار » را درخانه می کنیم . آن وقت هم ما با او این گرفتاری ها را داشتیم . آنوقت ها ما درجلسه می نشستیم و با رأی اکثریت روی یک مسأله تصمیم می گرفتیم ، اما او روی خودگرایی رأی ها را در عمل عوض می کرد . ما از سابق هم گرفتار خامنه ای بوده ایم .

استاد علی تهرانی در پایان گفت : پس من این مقدار نسبت به او گفته ام؛ خامنه ای هتاک و متجاسر است وبا این که من نسبت به او سمت استادی دارم ببینید چه تعبیراتی درمورد من کرده است ؟

(( به نقل از روزنامۀ کیهان مورخۀ ۲ / ۱۱ / ۱۳۵۸ ))

هیچ نظری موجود نیست: