نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ خرداد ۱۷, دوشنبه

سرنوشت مشترک رژیم های آخوندی اسرائیل و ایران



کورش عرفاني


اخبار چند روز گذشته نشان می دهد که دو رژیم برادر، همزبان و هم مسلک در بحران گرفتار شده اند: رژیم جنایتکار صهیونیستی و رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی. هر دو در حال از دست دادن اعتبار خود در چشم مردم خویش و در نزد جهانیان هستند. علت همزمانی این دو پدیده آن است که این دو به هم پیوند خورده اند و نبود یکی، بودن دیگری را به شدت دچار اشکال می کند.

برخی پیش بینی می کنند که بازسازی آن چه تصویر «دولت تروریست اسرائیل» می نامند سال ها طول بکشد. رژیم صهیونیستی که پیدایش خود را بر اشغال و تداوم خود را بر جنایت استوار کرده است این روزها در اجرای طرح های ضد انسانی خود با وجدان های فعال در سطح جهانی برخورد کرده و چهره اش به عنوان یک مجموعه ی آدمکش و دروغگو روشده است.

آدمکش و دروغگو دو صفتی است که رژیم اسلامی ایران نیز با آن معروف شده است و دیگر کمترین اعتمادی را نمی تواند در هیچ عرصه ای و حتی در نزد متحدان همیشگی خود، چین و روسیه، کسب کند. این رژیم نیز مبنای پیدایش خود را بر دروغ و دزدیدن یک حرکت مردمی در سال 57 و بقای خود را براساس جنایت نهادینه استوار ساخته بود.

با وجود تلاش نهادینه ی مثلث سرمایه داری، صهیونیسم و ارتجاع در طول دهه ها برای به رذالت کشیدن ارزش های انسانی و خو دادن انسان ها به خفت و خوشگذرانی و ذلت می بینیم که هنوز وجدان های بیدار مردم در ترکیه و اروپا و این سوی و آن سوی جهان خود را از این نکبت سالاری دور نگه داشته اند و برای دفاع از حقوق مردم مظلوم غزه بپا می خیزند.

به راستی مردم ستمدیده ی غزه برای زنده ماندن در مقابل وحشی گری صهیونیست ها به چه کسی می توانند پناه برند؟ به سازمان ملل که تفاله ای بیش نیست؟ به شورای امنیت که چماق دولت های زورگو است؟ به دولت های سراسر جهان که همگی برده ی قدرت و ثروتند؟ جز خلق های جهان، جز مردم عادی کوچه و بازار در سراسر جهان، مردم در حال مرگ فلسطین در زندان بزرگ غزه چه کسی را دارند تا آنها را در مقابل هیولاهای مثلث سرمایه داری/صهیونسیم/ارتجاع حمایت کند؟

تجربه ی کنونی نشان می دهد که دولت اسرائیل که 60 سال است تف به روی هرچه قطعنامه و نهاد بین الملل و دولت در جهان است انداخته و روسای جمهور آمریکا را به عنوان برده ای در خدمت دارد اینک در مقابل این اراده ی مردم آزادیخواه جهان مجبور به عقب نشینی شده است.

ویژگی دولت های ضد انسانی مانند رژیم اسرائیل و رژیم ایران این است که به واسطه ی عملکرد جنایتکارانه ی خود نفرت جهانی و نیز نفرت وجدان های بیدار را در میان ملت های خویش بر می انگیزند و گور خود را با دست خویش می کنند. آنها می توانند نابودی خویش را قدری به تاخیر بیاندازند لیکن هرگز نمی توانند از نتیجه ی طبیعی عملکرد خویش، که فراهم ساختن شرایط فروپاشی شان است، رهایی یابند.

صهیونیست ها با هزار و یک دروغ میلیون ها یهودی را از سراسر جهان از خانه و کاشانه شان جدا ساختند و با ایجاد یک سیستم جهنمی آنها را در سرزمین های اشغالی فلسطین اسکان دادند و با هزار و یک روش مافیایی و حق کشی از سراسر جهان پول فراهم کردند تا آنها را در این مجموعه ی مصنوعی و به یاری قتل و ستم و اشغالگری مظلومان نگه دارند. با چه هدفی؟ آنها خوب می دانند که اگر این دکان را باز نگه دارند می توانند میلیاردها دلار پول یهودیان سراسر جهان را به اسم خمس و زکاه مذهبی از آنها بگیرند و یا دولت های جهان را به دادن باج های غیر مستقیم و مستقیم وادار سازند و خود در این میان ثروت های نجومی به جیب بزنند و بهترین زندگی ها را که خوشگذرانی و لذت و شهوت عصاره ی آن است داشته باشند.

آخوندها-بازاری ها و پاسداران نیز می دانند که با حفظ نظام امام زمانی خود می توانند میلیاردها دلار ثروت این مردم مظلوم را به جیب بزنند و مخالفان خود را با اعدام و شکنجه و قتل عام در خیابان ها از میان ببرند و به این ترتیب بهشت آخرت را در زمین تجربه کنند. خوب بخورند، خوب بیاشاماند، و ... و آیا آخوند و بازاری و پاسدار جز شکم و ضد شکم چیزی هم از هستی می شناسد؟

هر دو این ها برای این دزدی و جنایتگری خود پوشش های ایدئولوژیک دارند: یکی شان ابراهیم و موسی و داوود را دارد و این که خدا آنها را به عنوان قوم برگزیده دارد و دیگری ابراهیم و محمد و مهدی و قول آمدن این آخری و برقراری عدالت در جهان را.

خدای هردوشان سراپا نفرت و خشونت و جنایت است. خدای هر دو شان بی رحم و انتقام کش است. خدای هردوشان را باید که بشریت مبرای از نفرت، بشریت علاقمند به محبت و عشق، به گورستان تاریخ بسپارد.

ما ایرانیان باید که خود و میهنمان را از چنگ ذلت حکومت سراپا جنایت جمهوری اسلامی برهانیم. به همان ترتیب که اسرائیلی ها باید خود را از چنگ باند آخوندها، سپاهی ها و بازاری های اسرائیل برهانند تا هم ما و هم آنها و هم فلسطینی ها در صلح، عدالت، برادری و صفا زندگی کنیم. آری وجدان های بشری در تهران و استانبول و لندن و پاریس و تل آویو و نیویورک بیدار می شوند. سیر تکامل بشری ایجاب می کند که پدیده های ضد تکاملی و ضد بشری مانند صهیونیسم و ارتجاع را تاریخ انسان بزداییم. نقش خود را در این مسیر تعالی بخشی ایفا کنیم پیش از آن که به عنوان زائده، بازتولیدگر و یاقربانی این سیستم ضد بشری عمر را به پایان بریم.

کورش عرفانی

**

www.korosherfani

6 Juin 2010

هیچ نظری موجود نیست: