نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ فروردین ۹, دوشنبه

داستان دستبوسی جنتی!

[ ایرج مصداقی]

متأسفانه چند هفته‌ای است عکسی در اینترنت می‌چرخد و عده‌ای با انتشار آن مدعی شده‌اند که جنتی در حال بوسیدن دست فرح‌ پهلوی است! کار به همین جا ختم نشد و متأسفانه این عکس در چندین سایت اینترنتی هم جای ویژه‌‌ای برای انتشار یافت. ابتدا آن را جدی نگرفتم اما از آن‌‌جایی که بیم آن می‌رود که این موضوع گسترش بیشتری یافته و رژیم از چنین اشتباهاتی سوءاستفاده کند لازم می‌بینم که در مورد آن توضیح‌ دهم.

***

در این که جنتی یکی از جنایتکاران نظام جهل و جنایت جمهوری‌ اسلامی است شکی نیست؛

در این که او از فردای انقلاب به عنوان حاکم شرع، عضو شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری و قانون اساسی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، ریاست‌ ستاد احیای‌ امر به‌ معروف‌ و نهی‌ از منکر، ریاست سازمان تبلیغات اسلامی، امامت جمعه قم و تهران، نمایندگی خامنه‌ای در شبه جزیره بالکان در دوران جنگ بوسنی و ... مسئولیت بزرگی در ارتکاب جنایت علیه بشریت دارد تردیدی نیست؛

در این که وی در هشت ماه گذشته به عنوان یکی از رهبران کودتاچی مرتکب جنایات بیشماری علیه مردم ایران شده شبهه‌ای نیست؛

در هشیاری مردم تهران وقتی به درستی شعار می‌دادند: «جنتی لعنتی، تو دشمن ملتی» هم حرفی نیست؛

در این که چنانچه عمر جنتی کفاف دهد در دادگاهی عادلانه لازم است جوابگوی اعمالش شود هم مناقشه‌ای نیست؛

در این که یکی از وظایف مبرم ما روشنگری در مورد حال و گذشته‌‌ی جنایتکاران است هم بحثی نیست؛

اما بایستی توجه داشت این مهم نبایستی با داستانسرایی و یا تولید اخبار جعلی و یا انتشار آن همراه باشد.

چنین شیوه‌ای قبل از آن که آسیبی به جنایتکاران برساند و یا کمکی به افشای چهره ی واقعی آن‌ها بکند وجهه، منش، شخصیت و مقبولیت ما را خدشه دار می‌کند.


http://www.gozareshgar.com/10.html?&tx_ttnews[tt_news]=8613&tx_ttnews[backPid]=23&cHash=45af11883e


http://sarbaze-vatan.blogspot.com/2010/02/blog-post_7748.html


دوستانی که مبادرت به انتشار چنین عکس‌ها و اخباری می‌کنند به بدیهیات هم توجه نمی‌کنند که جنتی در دوران پیش از انقلاب از پیروان و مبلغان خمینی بود و اطلاعیه‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را امضاء می‌کرد.
خانواده‌ی جنتی نسبتی با رژیم شاه نداشت که جنتی به دستبوس فرح پهلوی برد. منزل آن‌ها در قم در دوره‌ای محل رفت و ‌آمد مخالفان رژیم بود. پسر بزرگ او علی از مخالفان نظام شاهنشاهی بود که پس از انقلاب هم پست‌های مختلفی را از استانداری تا سفارت و معاونت سیاسی وزارت کشور عهده‌دار شد.

پسر دوم او محمد حسین قبل از سال ۵۰ به مبارزه با رژیم روی آورد و دستگیر شد وعاقبت در سال ۵۴ به زندان ابد محکوم شد. (۱)

می‌توان در ثابت قدمی و استواری شیخ احمد جنتی در مبارزه با رژیم شاه تشکیک به عمل آورد اما واقعیت را نبایستی به خاطر بهره‌برداری سیاسی زودگذر وارونه جلوه داد. به جا و ضروری است که مخالفت از موضع ارتجاعی و عقب مانده احمد جنتی و دستگاه روحانیت با شاه را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد اما نه آن که به تحریف تاریخ دست زد و اخبار نادرست و غیرواقعی نشر داد.

واقعیت این است که جنتی مثل خیلی از آخوندهای دیگر به خاطر حماقت و کوته نظری ساواک بارها بازداشت شد و مزه زندان را هم هرچند کوتاه مدت چشید.

درست است که وقتی بازداشت می‌شد مثل خیلی از آخوندهای دیگر به عجز و لابه می‌افتاد و یک نمونه‌اش را محسن مخمل‌باف اخیراً شهادت داده است. اما این گونه نبود که در مراسم عمومی به دستبوسی فرح پلهوی برود.

او در دوران شاه سه سال به حالت تبعید در اسدآباد همدان به سر برد. نکته قابل توجه این که عکس انتشار یافته مربوط به سال‌هایی است که جنتی به خاطر مخالفت با رژیم شاه در تبعید به سر می‌برد!


متأسفانه چند سال پیش پس از آن که احمدی نژاد رئیس جمهور شد عکسی از یک گروگان آمریکایی در اینترنت پخش شد و ناشران مدعی شدند فرد کنار دست او احمدی نژاد است! در حالی که فرد مذکور تقی محمدی کاردار سابق ایران در کابل بود که در سال ۶۴ در زندان اوین فوت کرد. (۲)

از قیافه‌‌ی شخصی که احمدی‌نژاد معرفی می‌شد که بگذریم مدعیان به بدیهی ترین مورد که قد احمدی نژاد بود توجهی نمی‌کردند و کسی از خود نمی‌پرسید چرا یک باره قد احمدی نژاد آب رفته است.

موضوع آنقدر بالا گرفت که گروگان‌های آمریکایی‌ هم در مورد آن به اظهار نظر پرداختند. اما از آن‌جایی که عمر دروغ کوتاه است، این تبلیغ نادرست به سود احمدی‌نژاد تمام شد و با بطلان آن، حضور احمدی‌نژاد در پروژه‌ی گروگان‌گیری هم زیر سؤال رفت.


هنوز یادمان نرفته است که قالب کردن عکس قمه زنی یک دختر عرب در نبطیه لبنان به جای عکس یک دختر مجروح تهرانی در جریان سرکوب زنان میهن‌مان در عاشورای ۸۸ تهران! چه امدادی به رژیم رساند و خبرگزاری‌ها و بلندگوهای کودتاچیان با توسل به آن چه روضه‌ها که برای نفی کشتار و ضرب و شتم مردم توسط نیروهایشان نخواندند. کار را به آن‌جا رساندند که تلویزیون فرانسه برای انتشار این عکس عذرخواهی کرد. اما سایت‌ها و منابع ایرانی که آن را به خارجی‌ها قالب کرده بودند به روی مبارکشان هم نیاوردند تا یک بار دیگر تفاوت ما با غربی‌ها که صبح‌ تا شب در مذمت‌شان سخن می‌‌گویم مشخص شود.


در هر صورت از نظر من انتشار این گونه اخبار و عکس‌ها جدای آن که جفای به حقیقت است به نفع جنایتکاران نیز تمام می‌شود.


برای یک نیروی آگاه و با وجدان ضروری است که از روی آوردن به چنین شیوه‌هایی خودداری کند و با پی بردن به اشتباه خود از مردم پوزش بخواهد.

ایرج مصداقی

۱۲ اسفند ۱۳۸۸

پانویس:

۱- محمد حسین جنتی از مسئولان مجاهدین در اصفهان بود که در سال ۶۱ در درگیری با نیروهای رژیم به شهادت رسید. فاطمه سروری همسر وی توانست از مهلکه گریخته و به خارج از کشور عزیمت کند. وی در عملیات فروغ جاویدان به شهادت رسید. احمد جنتی به مناسبت کشته شدن فرزند خود جشن شادی به پا کرده و به میمنت آن ۴۰ روز روزه گرفته بود. فرزند فاطمه و حسین جنتی به دست پدربزرگش احمد جنتی سپرده شد. وی در ۱۷ سالگی در هیئت یک بسیجی در یکی از مأموریت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اثر سانحه تصادف کشته شد. ( به خاطرات عزت‌ شاهی رجوع شود)

۲- در این باره می‌توانید به مقاله‌ من که در همان تاریخ نوشته شد مراجعه کنید.

http://www.irajmesdaghi.com/page1.php?id=29

هیچ نظری موجود نیست: