نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ بهمن ۲۷, سه‌شنبه

کودکان

جوزف دافی از جمله اسقف های ایرلندی است که برای گفتگو با پاپ به واتیکان رفته است

اسقف های کلیسای کاتولیک ایرلند امروز (دوشنبه، 15 فوریه)، با پاپ بندیکت شانزدهم در واتیکان ملاقات دارند تا در باره واکنش خود به رسوایی آزار جنسی کودکان در این کلیسا گفتگو کنند.

در گزارشی که سال گذشته منتشر شد کلیسای کاتولیک ایرلند اذعان کرد برای چند دهه بر آزار جنسی کودکان توسط کشیشان این کلیسا سر پوش گذاشته است.
در مراسم عشای ربانی در رم که پیش از این ملاقات برگزار شد یکی از کاردینال های ارشد واتیکان گفت آزارهای جنسی ذکر شده عملی "نفرت انگیز" است.
او گفت این رسوایی باعث "تحقیر" کلیسای کاتولیک شده است اما این کلیسا باید این چالش را بپذیرد.
چهار اسقف کلیسای کاتولیک ایرلند که به دلیل اهمال در برخورد با موارد آزار جنسی توسط کشیشان مورد انتقاد بوده اند، استعفا داده اند. اما قربانیان این ماجرا گفته اند برای احیای اعتماد مردم به این کلیسا اقدامی بزرگتر باید صورت بگیرد.
"کمیته مورفی"، که گزارش سال گذشته را تهیه و منتشر کرد، فاش کرده است که اولویت برای رهبران کلیسای کاتولیک ایرلند، حفظ این موسسه است پس روی آزار جنسی کودکان که ظن می رفته توسط برخی کشیشان کلیسا انجام گرفته است، سرپوش گذاشته اند تا اعتبار کلیسا خدشه دار نشود.
پاپ، رهبر کاتولیک های جهان، گفته است که او از خواندن این گزارش "به شدت ناراحت" شده است و مانند مردم ایرلند "خشمگین، خجلت زده و احساس می کند مورد خیانت کلیسا بوده است."
شان برادی، اسقف آرما در ایرلند، به رادیوی واتیکان گفت که دو روز دیدار این هیئت با پاپ بخشی از "سفری برای توبه، آشتی و شروع مجدد" است.
کریستوفر لاندو، گزارشگر بی بی سی در امور مذهبی می گوید اسقف های هر کشور معمولا هر پنج سال یک بار با پاپ در واتیکان دیدار دارند اما پاپ اسقف های ایرلند را برای شرکت در جلسه ای ویژه و دو روزه احضار کرده است تا به طور اخص به این موضوع که باعث تضعیف موقعیت کلیسای کاتولیک در ایرلند شده است، گفتگو کنند.
بنا به گزارش مورفی، که در ماه نوامبر سال 2009 منتشر شد، کلیسای کاتولیک ایرلند با "وسواس خاصی" آزار جنسی کودکان بین سال های 1975 تا 2004 را پنهان کرده است.
کمیته مورفی می گوید شماری از اسقف ها که همچنان در این سمت مانده اند در سرپوش این موضوع دست داشته اند.
گزارشگر بی بی سی می گوید اسقف های ایرلند می دانند که اگر کلیسای کاتولیک بخواهد ذره ای از شان و منزلتی که یک قرن پیش در زندگی ایرلندی ها داشته است، بار دیگر به دست آورد، خیلی تغییرات را باید به اجرا درآورد.
اما او افزود با توجه به کاهش شرکت کنندگان در مراسم دعا در کلیساها و کمبود کشیش، که در سایر نقاط اروپا نیز مشاهده می شود، آینده کلیسای کاتولیک در ایرلند بسیار نامطمئن به نظر می رسد.

هیچ نظری موجود نیست: