نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ آذر ۱۰, سه‌شنبه

ادامه سقوط بازار سهام در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس

دوبی

رکود در بخش فعالیت های ساختمانی از عوامل اصلی مشکلات دوبی ورلد بوده است

به دلیل ادامه نگرانی در باره وضعیت شرکت سرمایه گذاری دوبی ورلد، ارزش سهام در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای دومین روز متوالی سقوط فاحشی کرده است.

این نگرانی وجود دارد که شرکت دوبی ورلد نتواند بدهی های کلان خود را بازپرداخت کند.

امروز سه شنبه اول دسامبر، ارزش سهام در بازارهای دوبی بیش از 5 درصد و در بازارهای ابوظبی سه درصد کاهش یافت.

در قطر کاهش بهای سهام بیشتر از 8 درصد بود.

در همین حال شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی برای اطمینان خاطر سرمایه گذاران به حمایت از دوبی برخاسته است.

وی بیانیه ای صادر کرده که در آن گفته شده وضعیت اقتصادی امارات متحده عربی خوب است و اطمینان داده شده که بحران مالی جهانی به منطقه خلیج فارس کشیده نخواهد شد.

شیخ خلیفه همچنین از شیخ محمد بن رشید آل مکتوم، امیر دوبی حمایت کرده و گفته است کابینه وی بر تمام مشکلاتی که در راه پیشرفت دوبی وجود دارد فائق خواهد شد.

بحران کنونی از هفته پیش و هنگامی شروع شد که شرکت سرمایه گذاری دوبی ورلد خواستار تمدید مدت بازپرداخت 60 میلیارد دلار از بدهی هایش شد.

این درخواست سبب شد که ارزش سهام در بازارهای دوبی و ابوظبی به شدت سقوط کند.

تقاضای شرکت خانه سازی نخیل، مبنی بر تعلیق خرید و فروش بخشی از اوراق قرضه اسلامی این شرکت نیز به کاهش ارزش سهام کمک کرد.

استفانی فلاندرز، تحلیلگر اقتصادی بی بی سی می گوید وضعیت دوبی به سرمایه گذاران هشدار می دهد که حتی خرید اوراق قرضه دولتی که تضمین شده به نظر می رسد، ممکن است بی خطر نباشد.

در حالی که از بهای سهام در بازارهای مالی خاورمیانه کاسته شده، این کاهش در بازارهای مالی شرق آسیا که امیدوارند بحران بدهی های دوبی به بازارهای دیگر کشیده نشود و نیز بازارهای اروپایی تاثیر منفی نگذاشته است.

امروز بهای شاخص سهام در بازارهای مهم اروپایی افزایش یافت.

هیچ نظری موجود نیست: