نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ آذر ۵, پنجشنبه

مركز اسناد حقوق بشر ایران

مركز اسناد حقوق بشر ایران


http://www.iranhrdc.org/httpdocs/Persian/pdfs/Reports/Deadly%20Fatwa%20Persian.pdf

مركز اسناد حقوق بشر ایران بر این باور است كه ترویج مسئولیت پذیری و ارتقای فرهنگ حقوق بشر در ایران برای امنیت و صلح پایدار ایران و خاورمیانه اهمیت به سزایی دارد. چنان كه به كرّات مشاهده شده، هنگامی كه نهادها و جامعه مدنی كشوری ضعیف باشد و یا فرهنگ حقوق بشر و حكومت دموكراسی تثبیت نشده باشد، بركناری یك رژیم خودكامه لزوماً منجر به بهبود وضعیت حقوق بشر نمی‌شود. با ارائه گزارشهای جامع حقوق بشر به ایرانیان، ارائه اطلاعات درباره موارد نقض حقوق بشر در زمان گذشته و حال و همچنین اطلاعات در مورد استانداردهای جهانی حقوق بشر، به خصوص میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، برنامه‌های مركز اسناد حقوق بشر ایران توانایی ایرانیان را در مطالبه مسئولیت‌پذیری، اصلاح نهادهای اجتماعی، اشاعه روحیه صداقت و شفافیت در كار و احترام به حقوق بشر، منسجم‌تر خواهد كرد. تشویق در به وجود آوردن فرهنگ احترام به حقوق بشر در جامعه ایران، به طور كلی امكان ریشه گرفتن و پایداری اصلاحات سیاسی و قانونی را فراهم می‌كند.
اهداف مرکز اسناد حقوق بشر ایران:

*
بررسی و مستندسازی موارد تخلف حقوق بشر در ایران؛
*
ارتقای سطح آگاهی مجامع بین‌المللی از تخلفات حقوق بشر در ایران و تحت فشار قرار دادن دولت ایران برای خاتمه دادن به این تخلفات؛
*
ارتقای سطح آگاهی مردم ایران از موارد تخلف حقوق بشر در ایران و استانداردهای بین‌المللی حقوق بشر؛
*
ایجاد مجموعه و آرشیوی اینترنتی از اسناد حقوق بشر با این امید که روزی در پیشرفت و حمایت از روند مسئول شناختن متخلفان مورد استفاده قرار گیرد.

هیچ نظری موجود نیست: