نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ تیر ۱۷, چهارشنبه

سازمان امنیت داخلی بریتانیا متهم به آزار مسلمانان شد

سازمان امنیت داخلی بریتانیا متهم به آزار مسلمانان شد

نشان سازمان اطلاعات و امنیت داخلی بریتانیا

روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن در شماره روز پنجشنبه 31 خرداد (21 مه) خود نوشته است که پنج شهروند مسلمان در بریتانیا سازمان اطلاعات و امنیت داخلی این کشور را به تهدید و آزار آنها متهم کرده اند.

این روزنامه نوشته است آنها می گویند سازمان اطلاعات و امنیت داخلی (اِم آی 5) به آنان گفته بود اگراز طریق خبرچینی با سازمان امنیت همکاری نکنند، مورد آزار و حبس قرار خواهند گرفت.

به نوشته ایندیپندنت، آنها قبلا از سازمان اطلاعات و امنیت داخلی بریتانیا به پلیس، به نهاد ناظر این سازمان و به نماینده محل خود در پارلمان شکایت کرده بودند ولی اکنون با علنی کردن ماجرا می خواهند از ادامه فشار سازمان امنیت به دیگر مسلمانان جلوگیری کنند.

این روزنامه می نویسد این پنج جوان مسلمان و سومالی تبار که بین 19 تا 25 سال سن دارند همگی در بازجویی ها تهدید شده بودند که در صورت عدم همکاری با سازمان امنیت، خود مظنون به تروریسم تلقی خواهند شد.

روزنامه ایندیپندنت به نقل از یکی از آنها نوشته که یک مامور سازمان امنیت با نام "کاترین" به او گفته بود "این آخرین باری نیست که هم را می بینیم....اگر نمی خواهی که حادثه سویی برای خانواده ات اتفاق بیافتد، باید با ما همکاری کنی".

یکی دیگر از آنها به ایندیپندنت گفته که ماموران سازمان اطلاعات و امنیت داخلی بریتانیا از او خواسته بودند دوستانش را به بحث در خصوص جهاد تشویق کند و اظهارات آنها را به سازمان امنیت منتقل کند.

این روزنامه می نویسد که فرنک دابسون نماینده این جوانان در پارلمان هم با انتقاد از شیوه عمل سازمان امنیت گفته است روشهایی که به کار گرفته شده عملا تاثیر معکوس داشته اند.

با این حال، به نوشته ایندیپندنت، پلیس و سازمان امنیت داخلی بریتانیا حاضر نشده اند که به اتهاماتی که این جوانان وارد کرده اند به آن روزنامه توضیح دهند.

پولین نویل-جونز رییس سابق کمیته مشترک اطلاعات بریتانیا و مشاور رییس حزب محافظه کاردر امور امنیت نیز در مقاله ای جداگانه در ایندیپندنت گفته است که سازمان اطلاعات و امنیت داخلی بریتانیا باید به جای تهدید و اجبار از شیوه تشویق و توصیه استفاده کند.

هیچ نظری موجود نیست: