نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ تیر ۱۰, چهارشنبه

مراسم ختم كيانوش آسا در كرمانشاه برگزار شد

چهارشنبه ۱۰م تیر ۱۳۸۸

مراسم ختم كيانوش آسا دانشجوی نخبه‌ی كُرد يارسان كه طی وقايع اخير پس از انتخابات رياست جمهوری در جريان يكی از تجمعات اعتراضی در تهران كشته شده بود عصر امروز از سوی خانواده وی در كرمانشاه برگزار شد.

در اين مراسم كه جمعيتی بالغ بر شش هزار نفر از خويشاوندان خانواده آسا، وابستگان طوايف سنجابی و گوران، شهروندان كرمانشاهی، جامعه‌ی اهل حق (يارسان)، دانشجويان و اساتيد دانشگاه علم و صنعت تهران و رازی كرمانشاه، فعالان سياسی و مدنی استان در آن حضور يافتند، دكتر اشرفی زاده استاد كيانوش در دانشگاه علم و صنعت تهران به سخنرانی پرداخت.

وی با ابراز تأسف شديد از جان باختن كيانوش آسا، خود و جامعه‌ی دانشگاهی و علمی كشور را شريك در غم و عزای خانواده، دوستان و هم‌شهريان اين دانشجوی شهيد دانست. دكتر اشرفی زاده در حالی كه شديداً تحت تأثير فضای مراسم و به ويژه سوگواری مادر كيانوش قرار گرفته بود خطاب به حاضرين گفت: كيانوش نه تنها به لحاظ علمی در رشته‌ی تحصيلی خود يك نخبه محسوب می‌شد بلكه رفتار و منش وی نيز در محيط دانشگاه در بين اساتيد و دانشجويان زبانزد بود و آن‌چه بيش از پيش ما را در غم فقدان وی ناراحت می‌كند همين دانش علمی و اخلاق نيكوی اوست.

مراسم ترحيم كيانوش آسا در حالی پايان گرفت كه جمعيتی حدود دو هزار نفر از شركت كنندگان با در دست داشتن شاخه‌های گل و بالا بردن عكس‌های كيانوش، خانواده وی را از درب تالار محل برگزاری مراسم واقع در چهارراه شير و خورشيد، در مسير خيابان منتهی به ميدان مصدق تا درب منزل ايشان همراهی نمودند.

هر چند اين مراسم و نيز راهپيمايی پس از آن، بدون شعار و در سكوت كامل برگزار شد اما حضور مأموران انتظامی و امنيتی در اطراف محل برگزاری مراسم و در مسير راهپيمايی مشهود بود، اگر چه هيچ گونه برخوردی با شركت كنندگان و راهپيمايان صورت نگرفت.

گفته می‌شود كيانوش آسا دانشجوی ترم آخر كارشناسی ارشد رشته‌ی پتروشيمی و از نخبگان دانشگاه علم و صنعت ايران در جريان تظاهرات روز دوشنبه ۲۵ خرداد ماه ۱۳۸۸ ميدان آزادی تهران در اثر اصابت گلوله توسط افراد موسوم به لباس شخصی جان خود را از دست داده است. خانواده وی در پی روزها بی‌خبری از وضعيت كيانوش با مراجعه به بيمارستان‌ها و پزشكی قانونی تهران پس از چندين روز سرگردانی نهايتاً موفق به شناسايی جسد و تحويل آن جهت تشيع و خاكسپاری در كرمانشاه شدند.

طی روزهای اخير چندين مراسم سوگواری و راهپيمايی‌های ‌اعتراضی برای كيانوش آسا و در واكنش به قتل وی از سوی دوستان و هم‌دانشگاهیانش در صحن عمومی دانشگاه علم و صنعت و در محل خوابگاه‌ها برگزار شده است و امروز نيز بنا بر اعلام دكتر اشرفی زاده استاد كيانوش آسا در دانشگاه علم و صنعت هم‌زمان با مراسم ختم وی در كرمانشاه همچنان برگزاری مراسم‌های مشابه در دانشگاه علم و صنعت ادامه دارد.

خبرگزاری ديده‌بان حقوق بشر كردستان

44

54

91

102

هیچ نظری موجود نیست: