نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ آذر ۱۸, چهارشنبه

گزارشی از برگزاری پرشکوه مراسم ۱۶ آذر در دانشگاه فردوسی مشهد

همزمان با مراسم پاسداشت روز دانشجو در دانشگاه های تهران، دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد نیز روز 16 آذر را با برپایی تظاهرات پرشکوهی گرامی داشتند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر جمعیتی در حدود 1000 نفر از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در روز 16 آذر در دانشگاه گرد آمدند و به سر دادن شعارهای اعتراضی چون "دولت کودتا استعفا استعفا" و "کروبی بت شکن بت بزرگ رو بشکن" پرداختند.

این تجمع علیرغم تمام فشارهای وارد بر دانشجویان این دانشگاه برگزار شد. موج اولیه فشار بر دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد از شهریورماه با بازداشت محسن صنعتی پور، شایان صارمی و انوش نخودبریز و همچنین احضار عده ای از دانشجویان به دادگاه انقلاب آغاز شده بود. طی چند ماه اخیر نیز احکام کمیته انضباطی برای 18 نفر از دانشجویان صادر و آن‌ها به بیش از 30 ترم محرومیت از تحصیل تعلیقی محکوم شدند. موج نهایی فشار بر دانشجویان فردوسی پس از تجمع 13 آبان آغاز شد که طی بیش از 20 نفر به کمیته انضباطی احضار شدند. دانشجویان این دانشگاه توانسته بودند بر خلاف تصور مسئولین دانشگاه تجمع خویش را در روز 13 آبان هرچه باشکوه تر برگزار کنند.

این تجمع با برنامه تریبون آزاد که توسط انجمن اسلامی برگزار شد و در آن بسیاری از دانشجویان با شجاعت تمام از جنبش سبز دفاع کردند، آغاز شد. گفتنی است که این برنامه که در کوچکترین آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد با استقبال بی نظیر دانشجویان همراه شد، صدها نفر پشت درهای بسته اجازه ورود پیدا نکردند.

پس از اتمام برنامه دانشجویان سبز با سر دادن سرود یار دبستانی شروع به تجمع کردند و به سمت درب اصلی دانشگاه به منظور رساندن فریاد اعتراض خود به بیرون از دانشگاه حرکت کردند. این دانشجویان برای ساعت شعارهای اعتراضی سر دادند.

نکته قابل توجه این مراسم حضور گسترده مامورین گارد ویژه و نیرو های لباس شخصی پشت در دانشگاه به منظور ایجاد ارعاب بود، در حالیکه این اقدامات اثری بر دانشجویان نداشته و آن‌ها تا ساعت 6 بعد از ظهر به تجمع خود ادامه دادند.

در این مراسم همچنین نیروهای لباس شخصی سعی در بر هم زدن تجمع داشتند. به گزارش شاهدان عینی نیروهای حراست از جمله شخصی به نام محمدخانی مستقیما با دانشجویان درگیر شده و به همراه عوامل بسیج در ضرب و شتم دانشجویان مشارکت داشتند.

در پایان این مراسم و به هنگام خروج دانشجویان از دانشگاه، ماموران گارد ویژه 6 تن از دانشجویان فردوسی مشهد را با ضرب و شتم بازداشت کردند.

لینک فیلم‌های تجمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در روز دانشجو:
http://www.youtube.com/watch?v=Zf3dnQX8bas
http://www.youtube.com/watch?v=rJxRan3kx1c
http://www.youtube.com/watch?v=psogY5IyrWw













هیچ نظری موجود نیست: