نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ مهر ۳, شنبه

آژانس اتمی با قطعنامه درباره اسرائیل مخالفت کرد


آژانس اتمی با قطعنامه درباره اسرائیل مخالفت کرد

اسرائیل نیز هشدار داده است که چنین قطعنامه ای ممکن است ضربه ای مهلک به همکاری آتی در این زمینه وارد کند

اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی با اختلافی کم پیشنهاد صدور قطعنامه ای در باره پیوستن اسرائیل به پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای را رد کرد.

کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی برای تصمیم گیری در باره این پیشنهاد که از سوی کشورهای عرب حمایت می شد، امروز (جمعه، 24 سپتامبر)، در وین، پایتخت اتریش تشکیل جلسه دادند و نهایتا با پنجاه و یک رای مخالف در برابر چهل و شش رای موافق آن را رد کردند.

ایالات متحده اصرار داشت که با این قطعنامه موافقت نشود و گفته است که این قطعنامه ممکن است تلاش برای متوقف کردن گسترش جنگ افزارهای هسته ای در خاورمیانه را از مسیر منحرف کند.

اسرائیل نیز هشدار داده است که چنین قطعنامه ای ممکن است ضربه ای مهلک به همکاری آتی در این زمینه وارد کند.

حسنی مبارک، رئیس جمهوری مصر از اسرائیلی ها خواسته بود رهبران خود را ترغیب کنند که به پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای ملحق شوند.

تصور عمومی این است که اسرائیل دارای سلاح های هسته ای است ولی اسرائیل این موضوع را نه تکذیب می کند و نه تایید.

رهبران جهان عرب از مدت ها قبل درخواست کرده اند که خاورمیانه از سلاح های هسته ای پاکسازی شود.

کنفرانس سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی 20 سپتامبر آغاز شد.

هر سال در این کنفرانس که باشرکت تمامی 151 کشور عضو آژانس بین المللی انرژی هسته ای برگزار می شود، کشورهای عرب قطعنامه ای را پیشنهاد می کنند که در آن از اسرائیل خواسته می شود سلاح های هسته ای خود را برچیده و پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای را امضا کند.

ولی از آنجا که این قطعنامه الزام آور نیست، اسرائیل همواره از امضای پیمان مورد بحث خودداری کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: