نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ فروردین ۲۵, چهارشنبه

خرابکاران به مسجدی در کرانه باختری رنگ پاشیدند

BBC

مرد فلسطینی دیوارها را تمیز می کند - روی دیوارهای مسجد ستاره داوود و شعار نوشته شده است

روی دیوارهای مسجدی در کرانه باختری شعار نویسی شده است و مقام های فلسطینی می گویند ظن آن می رود که شهرک نشینان یهودی ساکن این منطقه مسئول این اقدام باشند.

بنا به گزارش ها، در تهاجمی که در ساعات اولیه صبح روز چهارشنبه (14 آوریل)، صورت گرفته است، درختان زیتون نزدیک این مسجد ریشه کن و شماری خودرو آتش زده شده است.

ارتش اسرائیل رخداد این حمله را تائید کرده و گفته است در این باره تحقیق می شود.

چند ماه پیش یک مسجد دیگر در کرانه باختری با مواد آتش زا مورد حمله قرار گرفت.

مسجدی که امروز مورد حمله قرار گرفته است در روستای "حواره"، در نزدیکی نابلس قرار دارد. مهاجمان با اسپری روی دیوارهای آن نقش ستاره داوود را کشیده اند و در کنار آنها به زبان عبری نام پیامبر اسلام را نوشته اند.

رسانه های اسرائیل گزارش کرده اند که دو خودرو در مقابل ساختمان مسجد آتش زده شد و بیش از سیصد درخت زیتون از ریشه کنده شده اند.

ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه ای گفت: "ارتش اسرائیل مسئله آسیب یا تخریب اماکن مقدس را خیلی جدی می گیرد. تحقیق در باره حمله امروز آغاز شده است و مسببان آن باید پاسخگوی قانون باشند."

"بهای هر اقدام"

روستای حواره در نزدیکی شهرک یهودی نشین "ییتزار" قرار دارد.

گفته می شود شهرک نشینان ییتزار در دسامبر 2009 با مواد آتش زا به مسجدی در روستای "یوسف" حمله کرده بودند.

یک خاخام در این ارتباط دستگیر شد اما بعد از آنکه سرویس امنیتی اسرائیل نتوانست علیه او مدرکی در دادگاه ارائه دهد، آزاد شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دستور داده است مدت 10 ماه مجوز ساخت مسکن جدید برای شهرک نشینان یهودی در کرانه باختری صادر نشود. این دستور شامل بیت المقدس شرقی نمی شود.

حاصل این دستور درخواست مقام های آمریکایی و فلسطینی برای توقف کامل ساخت شهرک های یهودی نشین در اراضی اشغالی بوده است.

مقام های فلسطینی حاضر نیستند تا توقف کامل گسترش شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری به دوره تازه ای از گفتگوهای صلح ملحق شوند.

برخی از شهرک نشینان تندرو می گویند به تلافی هر گونه تدبیر دولت اسرائیل که به نظر آنها موجودیت شهرک ها را با خطر مواجه می کند، به فلسطینیان حمله خواهند کرد.

آنها این خط مشی خود را "بهای هر اقدام" دولت اسرائیل در باره آینده شهرک های یهودی نشین، توصیف کرده اند.

بنا به قوانین بین المللی همه شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری، از جمله بیت المقدس شرقی، غیرقانونی اند اما اسرائیل این موضوع را قبول ندارد.

هیچ نظری موجود نیست: