نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ فروردین ۲۵, چهارشنبه

رنجنامه دختر يک زندانی سياسی محکوم به اعدام و قطع آب بر زندانيان

رنجنامه دختر يک زندانی سياسی محکوم به اعدام و قطع آب بر زندانيان

By جنبش خرداد

روز عيد 89 به منزل مادرم برای تبريک سال نو رفتم، ديدم عکس پدرم علی صارمی را در قابی در کنارش گذاشته و نشسته. با ديدن آن صحنه عيد ما رنگش را باخت و مثل همان شمعی شده بودم که داشت ذوب می شد نمی دانم کی و به کی سال نو را تبريک گفتم يا نگفتم. که به خود می گفتم چه عيدی ؟ هزاران هزار مثل من الان بايد با قاب عکسها دور هم جمع شوند در حالی که خودشان وجود دارند و وجودشان از هزاران شمع و سبزه و سکه پر نورتر سبزتر و ارزشمندتر است . به زيبائی سيب اند ،به طراوت شکوفه ها ،به خوش صدايی بلبلان مست بهارند و بودنشان شيرين تر از هر شيرينی . گلهای شقايق نمادی از آنها است و چشم اندازسبز شمال نماد شگوه و جلال انسان وارانه زيستن شان .

رنجنامه دختر يک زندانی سياسی محکوم به اعدام و قطع آب بر زندانيان

روز عيد 89 به منزل مادرم برای تبريک سال نو رفتم، ديدم عکس پدرم علی صارمی را در قابی در کنارش گذاشته و نشسته.
با ديدن آن صحنه عيد ما رنگش را باخت و مثل همان شمعی شده بودم که داشت ذوب می شد نمی دانم کی و به کی سال نو را تبريک گفتم يا نگفتم. که به خود می گفتم چه عيدی ؟
هزاران هزار مثل من الان بايد با قاب عکسها دور هم جمع شوند در حالی که خودشان وجود دارند و وجودشان از هزاران شمع و سبزه و سکه پر نورتر سبزتر و ارزشمندتر است . به زيبائی سيب اند ،به طراوت شکوفه ها ،به خوش صدايی بلبلان مست بهارند و بودنشان شيرين تر از هر شيرينی . گلهای شقايق نمادی از آنها است و چشم اندازسبز شمال نماد شگوه و جلال انسان وارانه زيستن شان .
اما اين عزيزان در غل و زنجير ،زنجير تهمتها و افتراها که در هر صفحۀ تاريخ ايران هزاران نمونه از اين دست دارد و تنها به سرکوب روشنفکران توانسته اند اندی بيشتر در ثروت و حکومت بگذرانند.
نمی دانند؟ زندان رجائی شهر يک ماه است آب ندارد! و هيچ مسئولی هم ندارد که کسی به آنها بگويد که حتی برای خوردن و سرويسهای بهداشتی هم آب به قدر کافی ندارند .
در فروردين ماه سال يعنی ماه برکت و بارش در شهر چسبيده به پايتخت آن هم در زندان که مسئوليت تک تکشان با دولت است آب نيست. واقعا شنيدن و يا باور نکردنی است که مملکتی در آن آب هم گير نياييد .
زينب صارمی فرزند زندانی سياسی علی صارمی محکوم به اعدام
24 فروردين 1389

انتشار:فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران

هیچ نظری موجود نیست: