نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ تیر ۲۴, چهارشنبه















سقوط هواپيمای مسافربری در قزوين؛ «همه سرنشینان کشته شده‌اند»
۱۳۸۸/۰۴/۲۴ ;}

.سرهنگ مسعود جعفری فرمانده انتظامی قزوين چهارشنبه اعلام کرد که «يک فروند هواپيمای مسافربری در اقباليه قزوين سقوط کرده است و تمام مسافران آن کشته شده‌اند.» اين هواپيما حامل ۱۶۸ مسافر و خدمه بوده است.سرهنگ مسعود جعفری نسب در گفت‌وگو با خبرگزاری نیمه رسمی فارس افزود: «اين هواپيما در روستای فارسيان اقباليه قزوين سقوط کرده و تمام مسافران آن کشته شده‌اند.»به گزارش خبرگزاری‌ها، هواپیمایی که سقوط کرده توپولوف بوده ولی نوع آن هنوز معلوم نیست. به گزارش خبر گزاری فارس، سرهنگ جعفری نسب گفته است که در حال حاضر نيروهای امدادی در محل سقوط هواپیما مستقر شده‌اند.در همين حال خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ايرنا، از قول سخنگوی سازمان هواپيمايی کشوری اعلام کرد : «در ساعت ۱۱ و ۳۳ دقيقه صبح روز چهارشنبه يک فروند هواپيمای مسافربری در مسير تهران - ايروان متعلق به شرکت هواپيمايی کاسپين به شماره پرواز ۷۹۰۸ دچار سانحه شد.»رضا جعفرزاده روز چهارشنبه در گفت وگو با ايرنا گفت: «اين هواپيما ۱۶ دقيقه پس از برخاستن از فرودگاه بين المللی حضرت امام خمينی در منطقه روستای جنت آباد استان قزوين دچار سانحه شد.»وی افزود: «گروه بررسی سانحه سازمان هواپيمايی کشوری به محض اطلاع از اين حادثه برای بررسی به منطقه اعزام شدند.»سخنگوی سازمان هواپيمايی کشوری ارايه اطلاعات بيشتر از اين موضوع را به تاييد کارشناسی تيم بررسی سانحه سازمان هواپيمايی کشور موکول کرد.سرهنگ حسين ايازنيا، سرپرست پليس فرودگاه‌های کشور نیز گفت: «تلاش‌ها برای يافتن جعبه سياه هواپيمای توپولوف سقوط کرده، آغاز شد.»ایران و توپولف‌های روسیتوپولفی که در قزوین سقوط کرده، سومین توپولف ناوگان هوایی ایران است که سقوط می‌کند.رئيس صنايع هواپيما سازی روسيه در تير ماه سال گذشته در جريان نمايشگاه هوايی بين الملی فارن برا، خبر ساخت ۱۰۰ فروند هواپيمای پیشرفته توپولف ۲۰۴ در ايران را -که وزير راه ايران يک ماه قبل از آن خبرش را اعلام کرده بود- تاييد کرد.در سال‌های گذشته خبرگزاری‌های ايران، چندين بار خبر منعقد شدن قرارداد توپولف ۲۰۴ که سری جديدتر و پیشرفته‌تری از هواپيماهای توپولف روسی است را منتشر کرده اند، اما تاکنون اين هواپيماها وارد خطوط هوايی ايران نشده‌اند.صنايع هوايی ايران از حدود ۳۰ سال پيش مورد تحريم آمريکا قرار گرفته است. اين تحريم ها باعث شده تا ناوگان هواپيماهای مسافربری ايران به شدت فرسوده شود و امکان تعمیر بسیاری از هواپیماهای پیشرفته غربی نیز چندان حاصل نشود.در سال های گذشته ايران قادر به خريد هواپيماهای پیشرفته غربی نبوده و به خرید توپولوف های ۱۵۴ و هواپيمای فوکر هلندی روی آورده است.این ششمین سانحه مرگبار هوایی ایران از سال ۲۰۰۱ میلادی به این سو است. در ژوئن سال ۲۰۰۶ میلادی پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان، کشورهای طرف کذاکره اتمی با ایران- پیشنهادی به دولت ایران دادند که براساس آن در برابر تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای امتیازاتی به ایران تعلق می‌گرفت و از جمله این امتیازات لغو تحریم‌های هوایی علیه ایران بود. ایران پیشنهادهای کشورهای طرف مذاکره را رد کرد.توپولف ۱۵۴ از قدیمی‌ترین انواع توپولوف است که ساخت آن در شوروی آغاز شد. این هواپیما اولین در نوع خود با موتور ان-کا-۸-۲ است.از توپولف ۱۵۴ پیشتر در ناوگان هوایی کشورهای اروپایی بلوک شرق استفاده می‌شد، بسیاری از این این کشورها پس از فروپاشی کمونیسم آن‌ها را با هواپیماهای پیشرفته‌تری جایگزین کردند









جودو کاران نوجوان ایران در هواپیما کشته شدند
ايلنا : اعضای تیم ملی جودو نوجوانان ایران در مسیر سفر به ارمنستان در سانحه سقوط هواپیما در یکی از روستاهای شهر قزوین جان خود را از دست دادند. به گزارش ايلنا، تیم ملی جودوی نوجوانان کشورمان که جهت حضور در مسابقات جهاني مجارستان که 15 مرداد ماه برگزار می شود صبح امروز راهی ارمنستان شد تا در ایروان اردویی مشترک را برگزار کند. متاسفانه با وقوع حادثه ای دلخراش هواپیمایی که حامل 167 سرنشین بود در یکی از روستاهای شهر قزوین سقوط کرد و تمامی مسافران از جمله جودو کاران نوجوان کشورمان جان خود را از دست دادند.
وحيد ابراهيمي ( وزن 51- كيلوگرم )،
ايمان زيني وند (‌وزن 55- كيلوگرم )
، حسين بناء (‌وزن 60- كيلوگرم)،
سعيد رسولي ( وزن 66- كيلوگرم)،
مصطفي صباغي ( وزن 73- كيلوگرم)،
يحيي باقرپور ( وزن 81- كيلوگرم )،
مصيب عزيز الهي ( وزن 90- كيلوگرم )
و عليرضا لشكري (‌ وزن 90+ كيلوگرم )
به همراه علي بهرامي به عنوان سرمربي تيم ملي و علي محدث مربي اعضای این تیم را تشکیل داده بودند

**************************


هیچ نظری موجود نیست: