نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ تیر ۲۴, چهارشنبه




















ترانه م، هنرجوی آرایشگری بیست و هشت ساله ای ست که بیش از دو هفته پیش در حاشیه گرد همایی هفتم تیر توسط نیروهای امنیتی دستگیر و گفته می شود به خانواده وی اطلاع داده شده که به دلیل آسیب دیدگی شدید در ناحیه مقعد و رحم در وضعیت خطرناکی قرار دارد.


بنا بر گزارش های دریافتی، این دختر جوان پس از شرکت در مراسم هفت تیر در مسجد قبا در ساعت شش بعدازظهر توسط نیروهای امنیتی لباس شخصی دستگیر شده است و با اینکه تمام بازداشت شدگان پس از بازجویی در ساعت ۲۲.۳۰ توسط بسیج و اطلاعات به کلانتری نوبنیاد انتقال داده می شوند، ماموران لباس شخصی وی را در ساختمانی در نزدیکی حسینیه ارشاد نگه می دارند.

به گفته شاهدان برخلاف اغلب بازداشت شدگان که با لباس معمولی و کفش ورزشی در مراسم شرکت داشتند، ترانه با لباسی شیک و کفش های پاشنه بلند دستگیر شده بود و به دلیل مدل موها، آرایش و زیبایی ش مورد توجه بازجویان قرار داشت.

هنگامی که خانواده ترانه که در خیابان جیحون در غرب تهران ساکن هستند به دنبال وی به کلانتری نوبنیاد مراجعه می کنند، مسئولان کلانتری از بازداشت وی اظهار بی اطلاعی می کنند اما سایر بازداشتی ها به خانواده وی اطلاع می دهند که ترانه توسط بسیج بازداشت ولی به کلانتری تحویل داده نشده است که این امر سبب تشدید نگرانی خانواده وی می شود.

احتمال تجاوز گروهی به وی هنگامی شدت گرفت که چند روز بعد فرد ناشناسی به خانواده وی تلفن زد و ادعا کرد که ترانه پس از "تصادف" دچار پارگی مقعد و رحم شده است و در بیمارستان امام خمینی کرج بستری شده است!

خانواده وی سرانجام پس از چند روز تلاش اتومبیل وی را که در حوالی مسجد قبا پارک شده بود پیدا کرده و به بیمارستان امام خمینی کرج مراجعه می کنند، در بیمارستان یکی از پرستاران تایید می کند که دختری با مشخصات ظاهری ترانه توسط نیروهای لباس شخصی در حالت بیهوشی به بیمارستان منتقل و پس از چندین ساعت نیز در حالت بی هوشی از بیمارستان بیرون برده شده است اما مشخصات وی در بیمارستان ثبت نشده است.

این امر این ظن را که ترانه م. توسط نیروهای بسیجی و امنیتی مورد تجاوز گروهی قرار گرفته و احتمالا جان باخته است تشدید می کند اما خانواده وی همچنان از افشاء شدن این موضوع بیم دارند و امیدوارند تا با عمل به توصیه پلیس به آنها مبنی بر سکوت، ردی از دختر خود بیابند.

پدر وی که در زمینه دندانسازی فعالیت دارد از زمان مراجعه به بیمارستان دچار حمله قلبی شده و بستری است و مادر وی نیز از پاسخگویی به سوالات دوستان و اقوام در باره سرنوشت دخترش طفره می رود.

با این حال یکی از دوستان نزدیک ترانه به ما گفته است که به شدت نگران زندگی ترانه با توجه به اطلاعات موجود است به گفته وی بین زمانی که گفته می شود دختری با مشخصات ترانه در بیمارستان بوده تا زمان دستگیری وی چند روز سپری شده است و نیز ذکر پارگی مقعد و رحم توسط فرد ناشناس این احتمال را به ذهن متبادر می کند که ترانه در حین تجاوز وحشیانه گروهی بسیج و نیروهای امنیتی جان باخته باشد.

ما با اینکه اطلاعات دیگری از منابع دیگر به دست آورده ایم که نگرانی در باره سرنوشت ترانه را افزایش می دهد اما تلاش می کنیم تا با دستیابی به نزدیکان ترانه، آخرین وضعیت وی را به زودی به اطلاع برسانیم و از رسانه ها و سازمان های حامی حقوق بشر و زنان درخواست کمک کنیم.

هیچ نظری موجود نیست: