نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ آبان ۲, دوشنبه

بازگشت به دوران طلایی امام راحل




واعتراض بازیگران به کارچرخان حزب الهی ی نظام قاتل!!


بصیر نصیبی




همه پروژه های نظام مقدس در دوره افتخار آمیز دولت پادگانی، امنیتی،مافیایی ورای دزد داشت به خوبی وخوشی پیش میرفت سینماگران معترض به خیمه شب بازی سال 88 هم کم کم سرعقل آمده بودند،اگر چه در جشنواره بین المللی!!فجر کمی با احتیاط حضور یافتند اما در جشن خانه سینما، خودشان را از مصائب نمایش مردم گرایی جدا کردند وخیلی با عقل و سیاست با البسه الوان البته با حذف رنگ دردسر ساز سبز با آرایش های به اصطلاح غلیظ وخلاصه سرو وضع طاغوتی مو هایی که از زیر لچگ مصلحتی بیرون زده بود . با خنده که نه با قهقهه های دشمن پسند ،به میهمانی پر شکوه وپر هزینه خانه ی سینمای دوره ی در خشان وشکوفای احمدک قدم رنجه فرمودند .هنوز از لذت آن جشن طاغوتی که نظیرش در دوره ریاست خاتمی جونشون هم ناممکن بوده سیراب نشده بودند که یک باره فرج الله سلحشور- رونوشت برابر اصل استاد اندیشمند ونابغه ده نمکی یک اطلاعیه پر سر وصدامنتشر می کند که چند عضواز زنان خانواده سینمارا سخت خشمگین می کند.( از میان جمع بسیار گسترده ی بازیگران چرا فقط 5 تایشان معترضند؟) البته در این موقعیت که بازیگران معترض سخت در تلاشند وسایت ها و وبلوگ های اپوزیسیون هم به تبعیت رادیو تلویزیون های دولتی فارسی زبان هم همراهشان شده اند .نظام مقدس مکار ناموس پرور در می یابد که فرصت خوبی فراهم شده تا چند مبارز دیگر را در شهرهای دور تر به بهانه قاچاقچی مواد مخدر و یا اشاعه دهندگان فساد روی زمین بدار بیاویزد، حکم های سنگین دیگر ی برای سینماگرانی که به بهانه های ابلهانه در چنگالش هستند صادر کند و هر کس راهم که مزاحم تشخیص داد بگیرد وشلاق بزند وجریمه کند ،اگر انقلابیون لیبی، اسیر جنگی ( قذافی )را با پای بندنی به حقوق بشر ناتو با آن وضع فجیع زیر عنوان اجرای عدالت به قتل نرسانده بودند واین خبر،خبر های دیگر را تحت الشعاع قرار نداده بود چه بسا کاخ سفید هم پایش به ماجرا کشیده می شد وخانم کلینتون بانوی اول سابق هم یک کنفرانس مطبوعاتی می گذاشت و حتا اوباما هم پشت میز خطابه میرفت واز زنان بازیگر دفاع می کرد اما از بد حادثه اعدام انقلابی قذافی وماجراهای پیوسته با آن نگذاشت تا آن گونه که شایسته است از بازیگران زن سینمای جمهوری اسلامی دفاع کنند. ما هم که کلی حاشیه رفتیم هنوز اطلاعیه ای که خانم های سینمایی را به خشم آورده منعکس نکردیم پس اول محتوای اطلاعیه را بازنویسی کنیم:






«فرج‌الله سلحشور، کارگردان ایرانی در گفتگو با خبرگزاری پانا (خبرگزاری دانش‌آموزی ایران) دعوت از آنجلینا جولی، بازیگر سرشناس هالیوود و سفیر صلح سازمان ملل متحد، توسط یک تهیه کننده ایرانی را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت: «آمدن آنجلینا جولی به ایران اتفاق خوبی است، برای سینمایی که فاحشه خانه است. این سینما باید هم برای ادامه فعالیت خود فاحشه بین‌المللی بیاورد»






در خبر هایی که پیرامون اعتراض به مهمل بافی های سلحشور تکثیر شده وی ،کارگردان حامی احمدی نژاد معرفی می شود ،مگر اطلاعیه سلحشور مربوط نمی شود به دعوت از آنجلینا جولی؟ خب این خانم که قصد داردمسلمان وبلافاصله محجبه بشود پس می شود آب توبه !سرش ریخت ،بهمین دلیل هم مسعود ده نمکی دعوتش کرده بود تا در فیلمش شرکت کند .خب رژیسور ده نمکی با خودش می گوید: چرا عباس کیارستمی ژولیت بینوش را بیاورد،لچگ سرش بیندازد ودرتهران به چرخاند وسکانس دشمن کور کن آبگوشت خوری یش با ژولیت خانم را همه روز نامه های حکومتی بازتاب دهند اما من نتوانم آنجلینا خانم که در آستانه تشرف به دین مبین است را به سینمای جمهوری اسلامی هدیه کنم؟ البته رژیسور نابغه وجانشین بر حق محسن مخملباف وقتی شرایط را نا مناسب می بیند دعوتش را پس میگیرد وسلحشور هم خودش ،شکر خوردنش را منکر می شود اما اعتراض ها همچنان ادامه دارد...






اما مگر ده نمکی وسلحشور توی یک باند نیستند (تا یادم نرفته یک سئوال هم دارم از این خانم های به حق معترض وهمه بازیگران زن ومرد ج. اسلامی. فیلم تهوع انگیز اخراجی 2 ده نمکی جنبش مردمی سال 88 را مسخره می کرد هم با فروش بالا مواجه شد وهم هیج سینماگری کوچکترین اعتراضی به ساخت این نوار مبتذل نشان نداد ،ده نمکی علنا به همه مردم معترض توهین کرد وتحقیرشان نمود) ؟پس چرا سلحشور برای ده نمکی پاپوش درست می کند؟ آیا آنچه سلحشور بیان کرد به او دیکته نشده بود؟ خب در نظام مافیایی اگر پشتت به جایی وصل نباشد که نمیتوانی اعتراض بدون عوارض جانبی بکنی،وقتی داود رشیدی که از مقامات هنری نظام پیشین بود سالها اینان را همراهی وسالها تحقیر وتوهینشان را تحمل کرد تاسر انجام به او اجازه کار وفعالیت دادند هم معترض حرف های سلحشور شده باید به این امر پی برد جایی ومنبعی ویا باندی گردن کلفت را در پنهان در پشت سر دارد. اتفاقا رویا تیموریان یکی از بازیگران منفرد معترض در گفتگو با خبرگزاری سینمای ایران حرف درستی میزند:






« ، جنجال‌ها برای آمدن آنجلینا جولی را «تبلیغاتی بی معنی» برای منحرف کردن توجه‌ها از فضای بیمار سینما ایران خواند و افزود‫: «می خواهند با تبلیغاتی این چنینی وضعیت وخیم سینما را منحرف کنند، بیمار در حال کمایی که می‌خواهند اعضایش را دفن کنند»






ومن اضافه می کنم که وخیم بودن سینما محدود به دوره پرزیدنت مردمی نمی شود در طول همه عمر نظام این سینما با بحران روبرو بوده است.






در اطلاعیه بازیگران سرشناس ودر واکنش به سخنان کار چرخان حزب الهی، باران کوثری، پگاه آهنگرانی، هانیه توسلی، ترانه علیدوستی و نگار جواهریان در یادداشتی خطاب به سلحشور نوشته اند:






«ای کاش لطف کنید سینمایی را که خجالت می‌کشیم بگوییم شما را یاد کجا می‌اندازد به حال خود رها کنید، شاید که رستگار شوید و آرامش و صلح و محبت به وجدان نگرانتان بازگردد»






از این جای یادداشت این هفته ،من خود با بازیگران معترض حرفهایی دارم






خانم های محترم بازیگر






سالها ست که این نظام مرد سالار واین نظام ضد انسان ودر مرحله بعد ضد زن با جایگزین کردن فرامین شرعی به جای قوانین امروزی، ارائه تصویر یک انسان ضعیف ونیازبه حامی به زنان جامعه ،قانونی کردن فاحشگی زیر عنوان صیغه ،تحمیل حجاب اجباری، فراهم کردن امکان کام جویی برای مردان وحق انتخاب زن دوم وسوم به مرد،سلب حق آزادی پوشش،حق سفر بدون اجازه همسر، سنگسار زنان به جرم دوست داشتن وعشق وبا تحمیل ده ها بلکه صد ها فرمان ارتجاعی به شخصیت ، اعتبار وحیثیت زنان توهین کرده بود ، زنان تن فروش مگر کی هستند؟ زنان بی پناه وتنگدستی که در شرایط وخانواده ای بدنیا آمدند که از هر نوع امکان محروم بودند، حتا بسیارشان تلاش کرده اند تا زندگی عادی داشته باشند وتنشان را نفروشند اگر میخواستند استخدام شوند باید به نیاز های جنسی آقای مدیر هم پاسخ مثبت دهند،*اگر کرایه خانه شان عقب افتاده بود، اگر برای تامین شیر بچه شان در مانده اند، اگر سرپرستی پدر ومادر مریض را بعهده داشته اند.هیچ کس به یارشان نیامده ودولت های هم از مسئولیت خود شانه خالی کرده اند پس همه راه ها بر اکثراین زنان درد مند بسته شده ،برای تامین نیاز های اولیه زندگی خودشان وخانواده شان چه راهی جز تن فروشی داشته اند؟ چرا فکر می کنید هر کدام از زنان ودخترانی که زندگی عادی دارندهم اگر در همان شرایط وموقعیت قرار میگرفتید که این در ماندگان نا خواسته در آن جای گرفتند برایشان سرنوشت دیگری رغم زده نمی شد؟ گفتم باز هم تاکید می کنم اکثر اینان نه با میل ورغبت ونه به خاطر هوس به آغوش هر مرد نمی لغزند .فقرواعتیاد،نا هنجاری های اجتماعی وخانوادگی عامل اصلی انتخاب راه نادرست اکثرزنان ودخترانی است که در حیابان های تهران سرگردان به دنبال مشتری میگردندویا به شیوخ عرب فروخته می شوند ؟ شما باید به جای نفرت از اینان نفرتتان را به نظامی منتقل کنید که آن دختر جوانی که باید مدرسه وبعد دانشگاه برود به وسیله دلال ها که اکثرا در کمیته ها وبنیاد ها به ظاهر حامی مستضعفین لانه کردند در بار ها وکلوب های کشور های عربی به شیوخ فروخته شوند. ایا اگر شما را با زنان مجلس ارتجاع مقایسه می کردند این واکنش تند را نشان می دادید ؟اما به اعتقاد من اتقاقا آنجا که باید خشمتان برانگیخته شود وقتی است که بخواهند شما را در همان کفه ترازویی بسنجند که ساکنین مجلس فرمایشی ارتجاع را ارزیابی می کنند.






این که سر انجام زنان سینما بعد از سالها سکوت حتا همراهی برای تثبیت فرامین ارتجاعی ج. اسلامی لا اقل به بیانات یک سینماگر حزب الی واکنش نشان می دهند جای امید واری است به شرط آن که این واکنش به اعتراض چند بازیگر جوان به یک مهمل ساز لمپن محدود نشود چرا که فرج الله سلحشور هم موجودی است که در همین سیستم فاسد امکان رشدپیدا کرده اگر او تن فروشان را موجوداتی پست وبی ارزش میداند از او انتظاری جز این نیست اما از بازیگرانی که ادعای هنرمند بودن وروشنفکر بودن را دارند وپدران ومادرانشان فیلمسازان جایزه بگیر همین نظام هستند چنین انتظاری نیست،موسوی وکروبی رهبران سبز الهی ها میخواهند مردم را بر گردانند به دوره طلایی امام راحل .فرج اله خان پیش دستی کرده وزود تر راه رسیدن به آن دوران طلایی را هموار می کنند، چرا که سلحشور ونظایرش فاحشه خواندن زنان سینما در ایران رااز بیانات شیوا ی امام راحلشان آموخته اند ، شما هم تا تکلیفتان را با کلیت این نظام واندیشه های عقب مانده وارتجاعی بنیانگذارجنایتکارش روشن نکنید راهی برای رهایی نخواهید یافت.


بصیر نصیبی 23 /10/ 2011






www.cinemaye-azad.com




*مسلم منصوری وقتی هنوز در ایران بود مصاحبه های مهمی با زنان تن فروش در تهران انجام داد ، ومواد مونتاژ نشده را به خارج از کشور منتقل کرد واینجا با بهره ازراش هایی که در اختیار داشت فیلم موثر وتکان دهنده ی زنان تن فروش را ساخت برای تنظیم این یاداشت دیا لوگ ها فیلم مسلم مد نظرم بود.

هیچ نظری موجود نیست: