نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ بهمن ۳۰, شنبه

موج اعتصابات کارگری مصر را فراگرفته است


مردان شماره یک پنتاگون و موساد-اسلحه های پرقدرت مصر

Egypt’s Top Guns

Borhan Azemi‏، 
در تاریخ پنج‌شنبه, فوریه 17, 2011‏
Egypt’s Top Guns
From left: Omar Suleiman, Mohammed Hussein Tantawi, and Ahmed Shafik.

از سمت چپ : عمر سلیمان، محمد حسین تنتاوی و احمد شفیق

1سپهبد عمر سلیمان، 74 ساله، جاسوس برتر و شماره یک پنتاگون و موساد در مصر می باشد. پس از اوج گیری مبارزات قهرمانانه تهیدستان مصر به خاصر عدم اسعفای مبارک در مدت کوتاهی(قبل از استعفای مبارک) به معاون مبارک ترفیع مقام پیدا کرد و بیشتر قدرت …اجرائی رئیس جمهور به دستور آمریکا به او واگذار شد. سلیمان، که پیوند تنگاتنگی با مبارک از طریق سال از خدمت در ارتش دارد، از سوی سفیر ایالات متحده به عنوان “عملگرا با ذهن بسیار تیز تحلیلی” توصیف ده است. او همچنین با مقامات ارشد اسرائیل به هماهنگی ضداطلاعات بین سه دولت مصر،اسرائیل و امریکا در تهدید متقابل از طرف جموریاسلامی ایران و حزب الله و حماس کار می کرد .

2- ارتشبد محمد حسین تنتاوی 75 سال دارد. و 55 سال را در ارتش مصر صرف خدمت به منافع استراتژیک دولت آمریکا در منطقه نموده است. مبارک او را ترفیع مقام داد و 20 سال اخیر سمت وزیر دفاع ارتش ارتجاعی مصر را داشته است. برای همین در بین برخی از افسران ناراضی رده پایین ارتش مصر به “سگ هار مبارک” معروف است.
تنتاوی بعد از کنار گذاردن مبارک توسط دولت امریکا، به عنوان رئیس نیروهای مسلح شورای عالی، عملا فرمانروای کشور مصر است.

3احمد شفیق 69 ساله، فرمانده پیشین نیروی هوایی ارتش مصر ( از 1996 تا 2002) و از فامیل نزدیک مبارک است. برای هیمن مبارک قبل از استعفایش او را به عنوان نخست وزیرش ( در 31 ژانویه 2011 ) انتخاب کرد. شفیق مسئول تشکیل کابینه جدید ازسوی مبارک شد. اما زحمتکشان مصر او و کابینه اشراغیر قانونی خواندند و خواهان برکناری اش به همراه مبارک و سلیمان شدند.

4- ارتشبد حسن عبدالرحمان( عکس او در این نوشته نیست) رئیس سازمان مخوف امنیت و تحقیقات کشور
State Security Investigative Service- SSIS )
مصر . مردم مصر بیش ازدو دهه را در ترس و خوف از این سازمان به رهبری عبدالرحمان گذرانده اند. او رئیس شکنجه گران ضد بشری مصر است. این سازمان نقش اساسی در سرکوب و شکنجه مخالفین در مبارزات اخیر به عهده داشت

هیچ نظری موجود نیست: