نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ مهر ۲۶, دوشنبه

بیش از 100 هزار کشته در عراق از زمان حمله ی آمریکا به این کشور



"گروه سرشماری کشته شدگان عراقی" گفت : شمار عراقیهایی که از مارس 2003 تا ژوئیه ی 2010 کشته شده اند عددی بین 98 هزار و 107 هزار نفر می یاشد .

تخمین گروههای مستقل عراقی و سازمانهای حقوق بشری در عراق به ویژه "گروه سرشماری کشته شدگان عراق" عددی بسیار بالاتر از آنچه حکومت عراق و آمریکا اعلام می کنند را نشان می دهند .

ارتش آمریکا روز جمعه اعلام کرد شمار عراقیانی که در سالهای مابین 2004 و 2008 کشت هشده اند 77 هزار نفر می باشد .

ارتش آمریکا در وب سایت خود شمار عراقیانی که در آنچه وی عملیات جنگی و کارهای خشونت آمیز نام برد زخمی شده اند بیشتر از 121 هزار نفر می باشد .

و این بیانه در مورد شمار سربازان آمریکایی کشته شده در عراق، 3952 سرباز کشته شده را نشان می دهد .

همچنانکه وزارت حقوق بشر عراق شمار کشته شدگان عراقی را در همین بازه ی زمانی که آمریکاییان اعلام کرده بودند، 85 هزار نفر عنوان کرد .

ناظران بر این باوردند دقیقترین سازمان در آمار کشته شدگان عراقی همان سازمان "سرشماری کشته شدگان عراقی" می باشد که به گفته ی خود آنها فقط بر اخبار موثق و مؤکد تکیه می کند و مواظب است اخبار غیر موثق را مبنای کار خود قرار ندهد .

گفتنی است رهبری نیروهای امریکایی مستقر در عراق در ماه اوت گذشته نسبت به آماری که وزارت کشور عراق در مورد کشته شدگان بر اثر خشونت، در عراق منتشر کرده بود اعتراض کرده بود .

رهبری ارتش آمریکا در عراق در بیانیه ای گفته بود آماری که از کشته شدگان عراقی منتشر شده است غیر واقعی است و در آن مبالغه شده است ، و اوضاع امنیتی در عراق به سمت آرامش پیش می رود

هیچ نظری موجود نیست: