نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ تیر ۲۶, شنبه

تجليل کم‌نظير از محمد بهمن‌بيگي


امروز صبح، با حضور ده‌ها هزار نفر از مردم فارس و بسيار کسان که از ساير نقاط ايران راهي شيراز شده بودند، پيکر محمد بهمن‌بيگي، بنيانگذار آموزش عشايري ايران، در گورستان کشن شيراز به خاک سپرده شد. حضور انبوه مردم در مراسم تدفين بهمن‌بيگي کم‌نظير بود. خبرگزاري مهر جمعيت را بيش از يکصد هزار نفر گزارش کرده است.

قرار بود بهمن‌بيگي را در «حافظيه» دفن کنند ولي به خواست همسر و فرزندان و انبوه شاگردانش او را در گورستان کشن، در ميان مردم عادي عشاير، به خاک سپردند. کشن محله‌اي است که شمار کثيري از عشاير اسکان يافته را در خود جاي داده.

محمد بهمن‌بيگي ساعت ده صبح روز شنبه 11 ارديبهشت 1389/ اوّل مه 2010 در خانه شخصي در 91 سالگي درگذشت. مرحوم محمد بهمن‌بيگي، فرزند محمود خان، [+] از ايل قشقايي بود. همسرش سکينه بي‌بي (کياني) از خاندان خوانين ايل بکش ممسني و از خويشان مرحوم ولي خان کياني، [+] رئيس ايل بکش، است. دو عموزاده جوان وي، کريم و نصير کياني، به دليل مشارکت در حوادث خرداد 1342 شيراز به اعدام محکوم و با شهامتي ستودني تيرباران را پذيرا شدند. کريم 21 ساله نامزد خواهر سکينه بي بي بود.

چندي پيش مطلبي در ستايش از بهمن‌بيگي نگاشتم. [+] روز پس از فوت در خانه وي حضور يافته و اين ضايعه را به خانواده محترم ايشان تسليت گفتم.

سکينه بي بي بهمن بيگي در مراسم امروز

هیچ نظری موجود نیست: