نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ بهمن ۲۹, شنبه

پادگان نظامی بزرگی به نام کشور اسرائیل XXL_Photos



XXL_Photos

Israel Air Force Photos
پادگان نظامی بزرگی بنام کشور اسرائیل
گزینش و ترجمه : رضا نافعی

گفتگو با “شیر هور” پژوهشگر اسرائیلی که برای “مرکز اطلاعات از نوعی دیگر” در شهر اورشلیم ( بیت المقدس) کار می کند.

ــ شما در بارۀ اقتصاد جنگی اسرائیل پژوهش می کنید و در پایان هفته جاری در نهمین کنفرانس  استراتژی “همکاری برای صلح” در شهر “ماگدبورگ” آلمان صحبت خواهید کرد.  موضوع گزارش شما چه خواهد بود؟ 

ــ اقتصاد اسرائیل یک اقتصاد بشدت جنگی است که هم دلائل خود را دارد و هم تاریخ خود را. بسیارند کسانی  که از اقتصاد جنگی سود می برند و بسیار بیشتر ند کسانی که از این اقتصاد زیان می بینند.

هزینه آن  را می توان بر حسب تولید ناخالص ملی (بی . آی.  پی.) محاسبه کرد و دید که چه مقدار از تولید ناخالص ملی صرف هزینه های  نظامی می گردد و در اختیار موسسات خصوصی تولیدات نظامی قرار می گیرد. هزینه  دستگاهای غیر نظامی دولتی مانند پلیس مشمول این محاسبه نیست.

ــ میزان این هزینه چقدر است؟

ــ هزینه نظامی در آلمان  در حدود یک در صد از در آمد ناخالص ملی است، در دیگر کشورهای اروپائی رقمی میان یک تا دو درصد است. آمریکا 4 در صد از درآمد ملی را به هزینه های نظامی اختصاص داده است و اسرائیل طبق آمار رسمی 8 در صد را. ناگفته نماند که  بخش مهمی از نیروی پلیس اسرائیل نیز وظائف نظامی دارد، البته در مناطق اشغالی.  افزون  براین در زندان های اسرائیل زندانیان فلسطینی  زندانی هستند که بعنوان اسیر جنگی با آنها برخورد نمی شود. اگر این هزینه های غیرمستقیم را هم به حساب بیاوریم هزینه نظامی در اسرائیل به 12 در صد از تولید ناخالص ملی  افزایش می یابد. فقط کشور روآندا است که بطور نسبی هزینه نظامی اش بیشتر است در حالی که  هزینه نظامی ایران بمراتب کمتر است.

ــ  اسرائیل فقط سلاح جنگی ندارد بلکه تسلیحات جنگی نیز صادر می کند، صادرات جنگی نیز در این ارقام  به حساب آمده است؟

ــ  نه، چون این ها  از اقلام صادرات هستند. البته صادرات تسلیحاتی آلمان بمراتب بیشتر است. از لحاظ تاریخی اسرائیل با دریافت کمک های نظامی از آمریکا از سالهای هفتاد، ناگهان  تولیدش بیش از نیازش شد. ویژگی صنایع صادراتی اسرائیل در این است که  خود را بر  فن آوری  امنیت داخلی متمرکز کرده است، یعنی بر فن آوری مراقبت و کنترل، شناسائی بیومتریک، و وسائل مقابله با شورش های اجتماعی. کارخانه ای که این ابزار را تولید می کند، در تبلیغات خارجی خود برای بازاریابی و فروش، افتخار می کند به این که “خرگوش های آزمایشی”  آن کارخانه  برای این تولیدات انسانها ی ساکن در مناطق اشغالی و لبنان بوده اند. این تبلیغ سبب شده که میزان فروش  این ابزار به رقم  ” بالاترین ” برسد.

ــ میزان همجوشی ارتش با موسسات  امنیتی خصوصی چقدر است؟

ــ در این مورد  میتوان به نمونه ژنرال گال هیرش اشاره کرد. ژنرال گال هیرش در سال 2006  فرمانده نیروی نظامی اسرائیل در جنگ با لبنان بود، جنگی که به شکست انجامید و  او بشدت مورد نکوهش قرار گرفت . پس از آنکه او مجبور به ترک ارتش شد در سال 2008  به گرجستان رفت و در آنجا جنگ با نیروی نظامی روسیه در ابخاز و استیان جنوبی را تدارک دید. گفته می شود در آنجا تجارب و تکنیک های جنگ با لبنان را بکار بسته است . نقش اسرائیل در جنگ روسیه ــ تاجیکستان هنوز روشن نشده است.

ــ این اصطلاح که “(آلمان)  پروسی ارتش ندارد، بلکه خود یک ارتش است “  اکثرا  در مورد اسرائیل هم بکار برده می شود. در این مورد سندی در دست هست؟

ــ هر خارجی که به اسرائیل سفر می کند، از دیدن آن همه اسلحه در خیابان شگفت زده می شود. سازمان اسرائیلی پیکار برای صلح  بنام ” چهره نو ”   New Profile) ) کارزاری ( کمپینی )برپا کرده  است با این شعار ” هفت تیر روی میز آشپزخانه ” و به آگاهی  مردم می رساند که نیروهای امنیتی خصوصی سلاح خود را با خود به خانه می برند و روزی آن را علیه خانواده خود هم بکار خواهند برد.

در اسرائیل برای جلوی گیری از خشونتی که در زندگی روزمره و غیر نظامی علیه فلسطینی ها بکار برده می شود موفقیتی بدست نمی آید. چون کسی که عادت کرده چالش ها را با زور حل کند در زندگی خصوصی هم همین روش را ادامه می دهد.

توضیح : (عرب اسرائیلی (به عبری: ערבים אזרחי ישראל) (به عربی: العرب الإسرائيليين) اصطلاحی است که در مورد فلسطینیان ساکن خاک اصلی اسرائیل (یعنی غیر از کرانه باختری رود اردن و نوار غزه و بلندی‌های جولان) به کار می‌رود. به این دسته از فلسطینیان، عرب‌های ۴۸ نیز گفته می‌شود که اشاره به جنگ سال ۱۹۴۸ میلادی میان اعراب و اسرائیل دارد.[۱] اعراب اسرائیل ۱۹.۷ درصد جمعیت اسرائیل را تشکیل می‌دهند.[۲] . ویکیپدیا . م)

http://www.jungewelt.de/2012/02-10/005.php



آیااسرائیل بعنوان پایگاه مقدم استعماری غرب،برای سرکوب خلقهای منطقه
وتضمین منافع امپریالیسم درخاورمیانه تأسیس نشده است؟
آیا رژیم نژاد پرست وجنایتکاراسرائیل،بدون کمکهای مالی ونظامیِ آمریکا
میتوانست خلقهای تحت ستم ازجمله خلق فلسطین راسرکوب کند؟
ما امضا کنندگان زیر به فراخوان «به فلسطین 2012 خوش آمدید» می پیوندیم. هدف از این کارزار، آزادی کامل دیدار مدافعان حقوق بشر و حقوق ملی مردم فلسطین از فلسطین در آوریل 2012 است.
اسرائیل از فلسطین، زندان بزرگی ساخته است. فلسطینیان مجبورند که از پاسگاه های بازرسی بی شمار بگذرند. چرا زندانیان نباید حق ملاقات داشته باشند؟ زمان آن رسیده است که با شرکت در کارزار «به فلسطین 2012 خوش امدید» به سیاست های استعماری اسرائیل اعتراض کنیم. ساکنان مسلح شهرک های استعماری (کولون ها) و ارتش اسرائیل  شبانه روز دست به جنایت می زنند.
از دولت های جهان می خواهیم که به حق مردم فلسطین برای پذیرفتن آزادانه مهمان و حق شهروندان کشورهای مختلف برای ورود آزادانه به فلسطین احترام گذاشته و از آن پشتیبانی کنند. شرکت کنندگان در کارزار «به فلسطین 2012 خوش آمدید» خواهان استفاده آزادانه و بدون دردسر از فرودگاه تل اویو جهت عزیمت به کرانه باختری اند.
هدف از سفر فوق، شرکت در طرح  مربوط به حق آموزش کودکان فلسطینی است.
میتینگ و بحث همراه با تئاتر، موسیقی،پخش فیلم، نمایش مد فلسطینی
ورود آزاد، غذا عرضه می شود
شنبه 11 فوریه 2012، از ساعت 12 تا ده شب
Bourse du Travail de Saint-Denis
9, Rue Genin, 93202 St. Denis
Métro : St. Denis porte de Paris (ligne 13)
بحث با شرکت:
ژاک گایو، پرفسور کریستوف اوبرلن، اولیویه لوکور گران مزون، ژان کلود آمارا، زاویه رنو، اولیویا زمور و ... و مهمانانی از فلسطین، اسرائیل، ایتالیا، بریتانیا، بلژیک، کانادا و آمریکا
 نخستین امضا کنندگان فراخوان:
اسقف دسمون توتو، جان پیلجر، رونی کاسریلز، نوام چامسکی، تونی بن، نوال السعداوی، زاویه رنو، ژان زیگلر، ژاک گایو، اودیل توبنر و ...

تکثیراز جهانگیر محبی
ارسال به: اعضای گروه یاهو،گوگل،شخصیتهای سیاسی-اجتماعی-اقتصادی-فرهنگی
هنری،سازمانها،احزاب،نشریات،رادیوها،تلویزیونها،انجمنهای
زنان-دانشجویان-دانش آموزان-معلمان-روزنامه نگاران
وبلاگ نویسان-نویسندگان،تشکلهای کارگری
و سایت ها در داخل و خارج از کشور
زندانی سیاسی آزاد باید گردد
انترناسیونال است؛نجات انسانها
صلح اعترافِ آشکاربه حقیقت است
تلاش برای لغومجازات اعدام،بخشی ازمبارزه طبقاتی است
خوشبختی انسان درمبارزه برای آزادی وعدالت اجتماعی است

هیچ نظری موجود نیست: