نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ مهر ۶, چهارشنبه

بازتولید خشونت با اجرای مجازات قصاص

 
 
اجرای مجازات قصاص عملی عَمدی، سازماندهی شده و هدفمند به عنوان مجازات از طرف حکومت اجرا می شود. این نوع مجازاتهای غیر انسانی و بربرمنشانه چون قصاص و سنگسار سازماندهی ترویج و تولید و بازتولید خشونت و بی رحمی از طرف حکومت به ویژه در مورد اَعمال غیر عَمدی، غیر ارادی و ناهدفمند که فردی بدان مرتکب می شود است. افزایش حیرت آور  قتل، جنایت، خشونت و آسیبهای اجتماعی در جامعه نشان می دهد که این گونه مجازاتها نه تنها ایجاد ترس نمی کند، بلکه فرهنگ خشونتگری و بی رحمی را رواج می دهد. هنگامی که ماموران انسانی را در انظار عموم به آسانی به دار می کشند و مردم در صحنه را تشویق به نگاه کردن و یا صلوات فرستادن می کنند، بی ارزش بودن جان انسان و به قتل رساندن آن را آموزش می دهند. بر همین منظر متهم اصلی همه جنایتها، قتلها و آسیبهای اجتماعی پایوران رژیم و در راس آن ولی فقیه است که با عمل خود خشونت را در جامعه نهادینه کرده است.
در تازه ترین جنایت، دیوان عالی حکومت، کور کردن یک جوان 26 ساله را تائید کرد. بخش مُضحک و شَرم آور این حکم، استفاده از علم پزشکی برای کور کردن چشم مُجرم است. این گونه مجازات وحشیانه از ماهیت رژیم استبدادی-مذهبی ناشی می شود.
همه کسانی که به حکومت دینی و نظام ولایت فقیه اعتقاد دارند و منجمله کسانی که خواستار اجرای بی تنازل قانون اساسی جمهوری اسلامی و حفظ چارچوبهای آن هستند، در پندار و گفتار مبلغ خشونت هستند. مجازاتهای غیر متعارف، وحشیانه و قوانین ضد بشری هویت دیکتاتوری دینی ولایت فقیه را بیان می کند و تفکیک ناپذیر است. برای از میان بردن مجازاتهای ضد انسانی اعدام،سنگسار، قصاص و ...ابتدا باید منشا نهادینه کردن خشونت، یعنی رژیم ولایت فقیه را سرنگون کرد.

هیچ نظری موجود نیست: