نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ اردیبهشت ۸, پنجشنبه

خلبان جنگنده در ویتنام، فرمانده جنگ استعماری در لیبی


هواپیمای مک کین در تاریخ ٢٦ دسامبر ۱٩٦۷هدف موشک ضدهوایی پارتیزان انترناسیونالیست، یوری تروشچکین(Yuri Troushechkin) قرار گرفت که به سقوط جنگنده و پنج سال اسارت او منجر شد
ابراهیم م. شیری
بگزارش خبرگزاریهای جهان، از جمله «یورو نیوز»، جون مک کین، سناتور جمهوریخواه سنای آمریکا، روز جمعه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ وارد شهر بنغازی، پایگاه اصلی مخالفان رژیم حاکم لیبی شد.
جون مک کین، یکی از صدها هزار نظامی آمریکایی است که در جنگ آمریکا برعلیه کشور ویتنام خلبان هواپیمای جنگی بوده و در بمبارانهای جنون آمیز این کشور و عملیات به آتش کشیدن جنگلهای آن با  بمبهای فسفری شرکت داشت. «هواپیمای مک کین در تاریخ ٢٦ دسامبر ۱٩٦۷هدف موشک ضدهوایی پارتیزان انترناسیونالیست، یوری تروشچکین(Yuri Troushechkin) قرار گرفت که به سقوط جنگنده و پنج سال اسارت او منجر شد» (۱٧ ژانویه سال ٢۰۰٩http://www.fotanka.ru, ).
سفر خودسرانه جون مک کین، این سناتور نئوفاشیست آمریکایی و جانی بین المللی به لیبی که از جنگ ویتنام تا کنون، همواره مدافع سرسخت مداخلات نظامی و جنگهای اشغالگرانه دولت آمریکا برعلیه کشورهای مختلف بوده، حکایت از آن دارد که فرماندهی جنگ استعماری امپریالیسم غرب برعلیه لیبی و عملیات شورشیان مسلح بر ضد رژیم حاکم آن، بر عهده تروریستهای دولت آمریکاست. کمااینکه خود وی نیز هدف سفرش به لیبی را « ملاقات و گفتگو با شورای مقاومت» عنوان کرد که ترجمه صریح آن، عبارت است از: انجام وظیفه در مقام فرمانده عملیات جنگی! 
با این وصف و با وجود افشاء و انتشار هزاران تحلیل و بررسی مستند پیرامون جنگ استعماری از پیش برنامه ریزی شدۀ امپریالیسم غرب برعلیه لیبی، اگر باز هم کسانی پیدا شوند که بخواهند تحت هر بهانه و عنوانی، و یا باتکاء هر دیدگاه و بینشی، جنگ افروزیهای ارتجاع امپریالیستی در کشورهای مختلف را در دایرۀ «توسعه دموکراسی» و «دفاع از حقوق بشر» تعریف کنند، دیگر هیچ کس و هیچ چیزی جز روانپزشکان و علم روانپزشکی نمی تواند به اینگونه آدمها کمک کند.
٧ اردیبهشت ١٣٩٠
___________________________________________________

هیچ نظری موجود نیست: