نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ آبان ۲, یکشنبه

گزارش تلویزیون الجزیره از بزرگترین درز اسرار در تاریخ آمریکا

شب گذشته، تلویزیون الجزیره گزارش کرد:
در بزرگترین درز اسرار در تاریخ آمریکا، الجزیره توانست به بیش از ۴۰۰ هزار مدرک دست پیدا کند. تلویزیون الجزیره گزاشهای فاش شده درمورد جنایات جنگی، ترورها و شکنجه ها و قتلها و دستگیریهای غیرقانونی در عراق را توضیح داده و خاطرنشان می کند، این افشاگری بزرگ طی هفته های پی در پی و کار با دفتر تحقیقات الجزیره صورت گرفته است.

این مدارک به سایت ”ویکیلیکس ” بر میگردد و این سایت نشان میدهد که واشنگتن با شکنجه زندانیان عراقی چه معامله ای میکردند و سپس حقیقت را نشان میدهد که ۷۰۰ شهروند عراقی در نقاط بازرسی و یا توسط گشتهای نیروهای چند ملیتی کشته شدند به اضافه دست داشتن نیروهای پلیس شرکت امنیتی ”بلاک واتر” در کشتن عراقیان بدون اینکه هیچ حسابرسی یا مجازات برای آنان در کار باشد.

گزارشهای بدست آمده حاکیست نخست وزیر عراق با تیمهای دستگیری رابطه دارد.
گزارشگرالجزیره درباره نقش نوری مالکی درجنایات صورت گرفته گفت: از میان مدارک نظامی سری آمریکا که به سایت ویکیلیکس درز کرده است، الجزیره قسمتی را که به نخست وزیر نوری مالکی مربوط میشود گزارش میکند. براساس اسناد ارتش آمریکا مالکی فردی طائفی است که با قدرت نظامی از هم کیشان خودش در مقابل اهل سنت که آنها را تهدیدی برای نفوذ سیاسی خودش میداند حمایت میکند . این اسناد همچنین میگوید که مالکی اکیپهایی درا ختیار دارد که در اختیار و فرمان خودش هستند و ممکن است همین اکیپ ها در دستگیریها دست داشته باشند. گزارش تلویزیون الجزیره می افزاید : در اکتبر ۲۰۰۶ یک نیروی عراقی ۱۷ نفر مشکوک را دستگیر میکند این نیروی عراقی ملبس به لباس ارتش عراق هستند یک افسر با درجه سروان ادعا میکند که آنها از نیروهای ویژه هستند که برای دفتر نوری مالکی کار میکنند. نیروهایی از ارتش عراق با استفاده از عنوان «ماموریت» که توسط نوری مالکی صادر شده بود به کارشان مشروعیت میدهند. امریکائیها سعی کردند با افراد بازداشت شده ملاقات کنند اما نیروهای عراقی آنها را از دسترس دور کردند. گزارشهای بسیار زیاد نشان میدهد که مالکی یک نیروی ویژه را به کار گرفته که به دستور مستقیم وی دست به بازداشت افراد میزدند .

دراین رابطه علی العلاوی (وزیرپیشین دردولت عراق) می گوید: چنین نیروئی وجود داشت اما درحد یک ارتش و یا نیروی یک لشکر نبود شاید درحد چند صد نفر بود هدف آن پیش بردن برخی پرونده ها و نیز برخی اهداف سیاسی بود .
درادامه افشاگری الجزیره آمده است: طبق پرونده های سری، مالکی درسال ۲۰۰۹ دستور بازداشت ۵ نفر از افسران عالیرتبه پلیس را صادر کرد که همه آنها سنی واز بعثیهای سابق بودند. افسر اطلاعات امریکا نگرانیهای خودش را در رابطه با اقدام مالکی به اینگونه دستگیریها بیان کرد . زیرا واضح است که مالکی با قساوت سنیها را که آنها را منبع تهدیدی برای خودش میداند، تحت فشار قرار میدهد و این احکام بازداشت که او صادر می کند موضوع را بیشتر در معرض شک و تردید قرار میدهد.

سرهنگ زیاد الشیخلی یک شخصیت سنی معروف است که درماههای اخیر کشور را ترک کرده است، دراین باره می گوید: یک نفر آمد و در یک کلمه به من ابلاغ کرد یا عراق را ترک کن و برو به خارج و یا سرنوشتت روشن است ومن تصمیم گرفتم که از عراق خارج شوم . آن فرد یا افرادی که این تهدید را به من ابلاغ کردند هنوز هم هستند.

تلویزیون الجزیره درباره افشاگری به عمل آمده براساس اسناد آمریکا درموردجنایات مالکی به توضیح یک توطئه ازجانب وی دررابطه با منطقه کردی پرداخته و اضافه می کند: برخی اعترافات هم هست که میگوید مالکی دست به قدرت نمائی سیاسی میزند و ازجمله درسال ۲۰۰۹ استاندار نینوی وارد یک جنگ قدرت با کردها شد و اعلام کرد که میخواهد از منطقه مورد اختلاف بازدید کند. مالکی به پلیس دستور داد استاندار را در سفر به منطقه مورد اختلاف همراهی نکنند . در حالی که ازسوی کردها اخطارشده بود که اگراستاندار از نقطه سیطره مشخص شده عبور کند ستون حفاظت او را به رگبار میبندند، مدارک موجود نشان میدهد که مالکی به پلیس دستور داده بود ازا ستاندار در این ماموریت حفاظت نکند.

در ادامه افشاگری تکان دهنده تلویزیون الجزیره براساس اسناد فاش شده در آمریکا آمده است: قسمتی از مدارک امریکائی که به بیرون درز کرده به نقش رژیم ایران و نفوذ آن در عراق پرداخته و برخی از داده ها بعد از تحلیل و بررسی نشان می دهد که طبق گفته امریکائیها، رژیم ایران پشت برخی احزابی است که به دستور رژیم ایران کار میکردند و این رژیم در برنامه ریزی و تامین مالی عملیات ترور دشمنان حکومت ایران و حتی برخی اوقات درترور کسانی که بنظر می رسد از دوستان رژیم ایران هستند قراردارد.

گزارشگر الجزیره درحالی که تصاویری ازمرز ایران وعراق رانشان می دهد می گوید: این جا بهشت قاچاقچیان است که در مرز ایران و عراق قرار دارد .یک گزارش اطلاعاتی انگلستان به یک منبع در بصره استناد می کند که او تاکید کرده است سپاه پاسداران در ایران عملیات ترور در شهر بصره را فرماندهی و اداره می کند وی خاطرنشان کرد که ۵ جریان شبه نظامی دستوراتشان را مستقیما از تهران دریافت میکردند و همین شبه نظامیان بودند که بعضی از نفرات آنها بخشی از پلیس عراق شدند.
تلویزیون الجزیره درهمین گزارش به اجرای یک طرح ترور علیه دکترایاد علاوی با هدایت رژیم ایران اشاره می کند و هم چنین صفحه یی رانشان می دهد که روی آن نوشته شده است : سپاه پاسداران رژیم ایران دستور ترورها را با تامین مالی رژیم ایران هدایت می کرد.

هیچ نظری موجود نیست: