نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ مرداد ۳۱, شنبه

84 نفر معادل 8500میلیارد تومان به بانک های کشور بدهکارند. 43 نفر، شش هزار و 500 میلیارد تومان به یکی از بانک های دولتی





















سرمایه در گزارش اصلی خود از زبان یک عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور با انتقاد از نپرداختن به بحث مفسدان کلان اقتصادی و دانه درشت ها نوشته 84 نفر معادل 8500میلیارد تومان به بانک های کشور بدهکارند. 43 نفر، شش هزار و 500 میلیارد تومان به یکی از بانک های دولتی و 41 نفر نیز دو هزار میلیارد تومان به بانک های دیگر بدهکارند.

عزت الله یوسفیان ملا در سرمقاله سرمایه به شعارهایی که دولت گذشته درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی و رانت خواری داده بود اشاره کرده و نوشته مردم انتظار دارند که دولت و در راس آن ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، تلاش بیشتری به خرج دهند تا با وصول مطالباتی که متعلق به آحاد ملت ایران و جزء اموال عمومی است و سرمایه گذاری آن در بخش های مولد و کارآفرین، حجم عظیمی از سرمایه های کشور را که در حال حاضر در دست افراد معدودی است به مسیر اصلی خود بازگردانند و موجب رشد تولید شوند .

به نظر نویسنده این مقاله سرمایه هایی که توسط آحاد جامعه و دولت در اختیار بانک ها قرار داده شده بود تا بانک ها به عنوان امین مردم از آن در جهت شکوفایی اقتصاد کشور بهره برداری کنند، به علت عدم نظارت کافی و برخی سودجویی ها به عاملی برای رکود و تورم و تحت فشار قرار گرفتن پایه های اقتصادی کشور تبدیل شده و در نهایت اینکه مسوولان امر به خصوص ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور باید به انتظار مردم سریع تر پاسخ داده و با بازگرداندن سرمایه های ملی به چرخه اقتصادی کشور، شرایط اقتصادی فعلی را به روند عادی خود برگردانند.

بانک فسادآور

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی نوشته د ولتی بودن بانک ها فسادآور است" و "ارائه هشت هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به 90 نفر"، این دو جمله و گفته مهم، نکات محوری گفت وگوی موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است .

به نوشته این روزنامه ثروتی درباره عمده دلایل شیوع فساد در ساختار اجرایی بانک ها اظهار داشت؛ از عمده دلایل شیوع فساد در ساختار بانکی کشور، دولتی بودن آنها است چراکه بانک های دولتی وام ها را با 12 درصد سود پرداخت می کنند و این در حالی است که تعرفه بازار بیش از این مبلغ یعنی بین 24 تا 25 درصد برآورد می شود.

نان در تنور سیاست

به نوشته روزنامه خبر افزایش قیمت نان فانتزی به عنوان یکی از مظاهر گرانی در ماه مبارک رمضان، چالش جدیدی را میان دولت و تولیدکنندگان به وجود آورد .

در گزارش این روزنامه آمده اواسط هفته گذشته با حذف یارانه آرد نان فانتزی و نان‌های حجیم قیمت نان فانتزی دو برابر شد. قیمت نان باگت فـرانـسوی به 500 تومان، نان بربری فانتزی 500 تومان، نان جو گرد 700 تومان، نان جو لقمه‌ای 800 تـومان، شیرمال ساده 600 تومان، شیرمال کشمشی 700 تومان و شیرمال صدفی500 تومان رسید تا صدای اعتراضات از چند جا بلند شود .

خبر گزارش داده: نخست مصرف‌کنندگانی که بی‌خبر از دلایل گرانی نان توان خرید آن را نداشتند و از خیر نان فانتزی گذشتند و به سنتی اکتفا کردند. دوم نانوایی‌ها و اصنافی که علت گران شدن نان فانتزی را معلول حذف یارانه نان و عدم افزایش دستمزدها خواندند. مسئولان هم واکنش به افزایش قیمت نان فانتزی واکنش داد

هیچ نظری موجود نیست: