نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۷ مرداد ۳۰, چهارشنبه

مدیر کل سازمان بهزیستی استان تهران از رشد دو برابری کودکان خیابانی استان طی زمان سپری شده سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

شیراز - خبرگزاری مهر : سرپرست محیط زیست استان فارس از خشک شدن دریاچه بختگان در شهرستان نی ریز فارس به طور کامل خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر در شیراز، قاسم دیانت طلب ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: اثرات منفی این خشک شدن دریاچه را می توان در بخشهای مختلفی نظیر تلف شدن پرندگان و جانوران منطقه دانست که البته برای نجات پرندگان از مدتها پیش ماموران محیط زیست اقدامات لازم را انجام داده و پرندگان را به مناطق دیگری منتقل کردند. وی خاطرنشان کرد: تبدیل این دریاچه به نمکزار باعث شده که نمکها بر اثر وزش باید بر روی محصولات کشاورزی بومیان منطقه ریخته شود و حتی جاده ها را بپوشاند. سرپرست محیط زیست استان فارس با بیان اینکه هنوز برآورد دقیقی از خسارتهای ناشی از این موضوع صورت نگرفته افزود: خشکی دریاچه به خاطر خشکسالی های چندت مدت اخیر بوده و برای برطرف کردن این مشکل نیز نیروی انسانی کار زیادی نمی تواند انجام دهد اما تا حد امکان محیط زیست برای نجات پرندگان و کاهش خسارتهای ناشی از این خشکی اقدامات مناسبی را صورت داده است. دیانت طلب از دسترسی افراد متخلف به پناهگاه حیات وحش به عنوان یکی از دغدغه های محیط زیست در اثر خشکسالی و خشکی دریاچه بختگان یاد کرد و افزود: کنترل تالاب بختگان پس از خشک شدن دریاچه سخت تر شده زیرا خود دریاچه مانعی بزرگ برای دسترسی به حیات وحش طرف دیگر دریاچه بود اما اکنون افراد متخلف با یک موتورسیکلت هم می توانند از روی دریاچه عبور کرده و به حیات وحش تالاب دسترسی پیدا کنند که این موضوع کار را برای کنترل مناطق مذکور سخت تر کرده است. دریاچه های پریشان و مهارلو نیز در حال خشکیدن هستند وی عنوان کرد: دریاچه پریشان نیز در شهرستان کازرون حدود ۵۰ درصد خشک شده و دریاچه مهارلو در نزدیکی شیراز نیز به همین شکل در مقیاس وسیعی دچار خشکی شده است. سرپرست محیط زیست استان فارس اظهار امیدواری کرد که با تمام شدن خشکسالیها وضعیت این دریاچه ها نیز به حالت قبلی خود بازگردد. به گزارش خبرنگار مهر در شیراز، پارک ملی و پناهگاه حیات وحش بختگان با وسعت هر یک به ترتیب ۱۱۷هزار و ۴۷هکتار و ۲۴۲هزار و۲۲٣هکتار در ۷۰کیلومتری غرب شهرستان نی ریز فارس واقع شده است. دریاچه های طشک و بختگان تا قبل از خشکسالی از بزرگترین دریاچه های کشور محسوب می شدند. این دو دریاچه در سالهای پرباران گسترش یافته و به هم می پیونند. بختگان اولین بار در سال ۱٣۴۷ به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام و در سال ۵۴ به عنوان پناهگاه حیات وحش معرفی
*******************************
مدیر کل سازمان بهزیستی استان تهران از رشد دو برابری کودکان خیابانی استان طی زمان سپری شده سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد. ظاهر رستمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این که از ابتدای سال جاری تا کنون نزدیک به ٨۰۰ نفر کودک خیابانی و کار در استان تهران شناسایی شده اند، افزود: سال ٨۶ در کل ۴۶۰ کودک خیابانی و کار شناسایی شدند که از این تعداد حدود ٨۰ نفر کودک کار بودند. او البته در مورد علل این موضوع توضیحی نداد اما گفت: ۹۰ درصد از کودکان خیابانی استان تهران مهاجران استان های دیگر و یا کشورهای همسایه هستند، بنابراین باید تمام سازمان های مربوطه از جمله نیروی انتظامی، سازمان اتباع خارجی و شهرداری برای کاهش ورود این افراد به تهران تلاش کنند. مدیر کل سازمان بهزیستی استان تهران همچنین از امضای تفاهمنامه ای بین بهزیستی و شهرداری در این زمینه خبر داد و اعلام کرد: بر این اساس از این پس همکاری دو نهاد علاوه بر ساماندهی کودکان کار و خیابانی در مورد اورژانس اجتماعی نیز افزایش می یابد. رستمی با تاکید بر این که از این پس اختلاف نظرها میان بهزیستی و شهرداری در مورد کودکان خیابانی کاهش پیدا می کند، اضافه کرد: بر اساس تفاهمنامه تاکنون در کرج دفتر خدمات اجتماعی احداث شده و قرار است در چند نقطه دیگر از جمله جنوب تهران نیز این دفاتر راه اندازی شود. او با بیان این که بر اساس قانون مدیریت ساماندهی و جمع آوری کودکان خیابانی بر عهده بهزیستی قرار دارد، خاطرنشان کرد: بنابراین نیروی انتظامی، سازمان اتباع خارجی و شهرداری باید در این رابطه بهزیستی را یاری دهند و شهرداری موظف است تا امکانات سخت افزاری ازجمله تحهیزات و ساختمان را در اختیار بهزیستی قرار دهد. مدیر کل سازمان بهزیستی استان تهران درمورد اورژانس اجتماعی(۱۲٣) نیز اظهار کرد: در حال حاضر ۱٣ دستگاه خودرو در این سامانه فعالیت می کنند که به ۷ خودروی دیگر نیازمندیم و شهرداری نسبت به افزایش تعداد آنها وعده داده است. رستمی همچنین با اشاره به ساماندهی ٣۴۴ کودک خیابانی در سال کذشته، پیش بینی کرد که امسال نیز این تعداد کودک ساماندهی شوند.

هیچ نظری موجود نیست: