سَبی کردن به چه معناست ؟
سَبی بر وزن نَقی که جمع آن سبایا میشود معنای آن(( به بردگی شده ))است . معنای لغوی این واژه انسان قابل خرید و فروش است. سبایا اسیران جنگی نیستند زنان وبچه هایی هستند که از خانه ها بیرون کشیده میشوند. رسم دیرینه قبایل عربستان که در اسلام هم تثبیت شد چنان بود که این زنان و بچه ها ( سبایا ) بی درنگ ملک او شمرده میشد و همه حقوق انسانی از او سلب میشد و در واقع یک کالا بود مانند بسیار کالاهای بی ارزش دیگر مانند حیوانات اهلی...اسیران را میشد کشت ولی سبایا را چون مانند اموال دیگر مثل شتر و گوسفند میشد خرید و فروش کرد نمیکشتند زیرا زیان اقتصادی بود و این که درفقه اسلام کشتن سبایا ممنوع بود ناشی از زیان اقتصادی چنین امری بود( دکان داران دین میگویند رحمت اسلامی و مهربانی الله) آمیزش جنسی با دختران و زنان سبی شده در همان روز یا ساعت که سبی میشدند تا هر زمان که در مالکیت آنان بودند از رسوم دیرینه عرب بود که در اسلام هم تثبیت شد به همین علت هم میبینیم که در سوریه یا هر جای دیگر اگر جنگی بین مسلمانان رخ دهد سبایا را حق خودشان میدانند ( در واقع تجاوز به به حساب نمی آورند و یک حسن شرعی است). برای نمونه این رسم دیرینه عربی مینگریم که در غزوه بنی مصطلق در سال ششم هجری پیامبر اسلام حتا به یارانش اجازه داد با زنان سبی شده شوهر دار نیز آمیزش جنسی کنند و تاکید کرد این رسم تا قیامت ادامه خواهد داشت {مغازی واقدی /413---- ابن کثیر ،2/546} و داستانهای دیگر { ابن هشام 3/280---مغازی 682} مغازی واقدی میگوید : عبدالله پسر عمربن خطاب در غزوه حُنین نوجوانی بوده گفته که پدرم دخترکی از سبایا را که به او رسیده بود به من بخشید تا با او آمیزش کنم و من او را به مکه بردم تا زنان برایم بیارایند تا با او آمیزش کنم { ابن هشام 4/129 نیز همین داستان را آورده ----مغازی واقدی /944} همه اینها قبل از حمله اعراب مسلمان جهادگر به ایران بوده است یعنی در غزواتی که با اعراب داشته اند حال حساب کنید با ایرانیان و بومیان عراق چه رفتاری داشته اند.
سَبی بر وزن نَقی که جمع آن سبایا میشود معنای آن(( به بردگی شده ))است . معنای لغوی این واژه انسان قابل خرید و فروش است. سبایا اسیران جنگی نیستند زنان وبچه هایی هستند که از خانه ها بیرون کشیده میشوند. رسم دیرینه قبایل عربستان که در اسلام هم تثبیت شد چنان بود که این زنان و بچه ها ( سبایا ) بی درنگ ملک او شمرده میشد و همه حقوق انسانی از او سلب میشد و در واقع یک کالا بود مانند بسیار کالاهای بی ارزش دیگر مانند حیوانات اهلی...اسیران را میشد کشت ولی سبایا را چون مانند اموال دیگر مثل شتر و گوسفند میشد خرید و فروش کرد نمیکشتند زیرا زیان اقتصادی بود و این که درفقه اسلام کشتن سبایا ممنوع بود ناشی از زیان اقتصادی چنین امری بود( دکان داران دین میگویند رحمت اسلامی و مهربانی الله) آمیزش جنسی با دختران و زنان سبی شده در همان روز یا ساعت که سبی میشدند تا هر زمان که در مالکیت آنان بودند از رسوم دیرینه عرب بود که در اسلام هم تثبیت شد به همین علت هم میبینیم که در سوریه یا هر جای دیگر اگر جنگی بین مسلمانان رخ دهد سبایا را حق خودشان میدانند ( در واقع تجاوز به به حساب نمی آورند و یک حسن شرعی است). برای نمونه این رسم دیرینه عربی مینگریم که در غزوه بنی مصطلق در سال ششم هجری پیامبر اسلام حتا به یارانش اجازه داد با زنان سبی شده شوهر دار نیز آمیزش جنسی کنند و تاکید کرد این رسم تا قیامت ادامه خواهد داشت {مغازی واقدی /413---- ابن کثیر ،2/546} و داستانهای دیگر { ابن هشام 3/280---مغازی 682} مغازی واقدی میگوید : عبدالله پسر عمربن خطاب در غزوه حُنین نوجوانی بوده گفته که پدرم دخترکی از سبایا را که به او رسیده بود به من بخشید تا با او آمیزش کنم و من او را به مکه بردم تا زنان برایم بیارایند تا با او آمیزش کنم { ابن هشام 4/129 نیز همین داستان را آورده ----مغازی واقدی /944} همه اینها قبل از حمله اعراب مسلمان جهادگر به ایران بوده است یعنی در غزواتی که با اعراب داشته اند حال حساب کنید با ایرانیان و بومیان عراق چه رفتاری داشته اند.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر