اگر يک روزنامه يا يک استاد دانشگاه راجع به يک روحانى، مطلب یا اقدامى تعرضآميز نسبت به هر آخوندی میگفت یا مرتکب میشد، اكنون سرنوشت آن روزنامه يا استاد دانشگاه چه بود؟
از جمله شعارهای تجمع روز گذشته مردم اصفهان در اعتراض به اسیدپاشیها، این بود:
«امام جمعه ما، ننگ ماست، ننگ ماست» و «امام جمعه، استعفا استعفا»...
اما چرا مردم به چنین نتیجهای رسیدهاند؟ پيش از هر نكتهاى، به اين اخبار، به نقل از رسانههای رسمی جمهوری اسلامی، توجه فرمایید:
۱- یوسف طباطبایینژاد، امام جمعه اصفهان:
برای مقابله با بدحجابی باید چوب تر را بالا برد و از نیروی قهریه استفاده کرد
به گزارش جهان به نقل از مهر، امام جمعه اصفهان گفت: «مساله حجاب دیگر از حد تذکر گذشته است و برای مقابله با بدحجابی باید چوب تر را بالا برد و از نیروی قهریه استفاده کرد.»
سید یوسف طباطبایینژاد ظهر سهشنبه، در همایش حجاب و عاشورا ضمن بررسی مساله حجاب از منظر قرآن اظهار داشت: در آیهای از قرآن، خدا گفته است، «قرآن را نازل کردیم که مردم را به قسط وعدل فرا خواند» اما در کنار این آیه لفظ آهن را به کار میبرد که همه مفسران قرآن، آهن را بر برخورد جدی و شمشیر تعبیر کردهاند.
وی افزود: «برخورد با قاطعیت و قوه قهریه احتیاج قانون است و برای رعایت مجموعه قوانین الهی، که در غیر این صورت برخورد جدی با این مساله شود.»
امام جمعه اصفهان تصریح کرد:«فلسفه قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر و خروج انسانها از بیتفاوتی است.»
وی رعایت عفاف و حجاب را یکی از موارد به معروف و نهی از منکر برشمرد که به لحاظ شایعتر بودن بیشتر مطرح است.
امام جمعه اصفهان با تاکید به قانون امر به معروف در مجلس، خواستار تصویب این قانون با ردیف بودجه مشخص شد و بیان داشت: «نیروی انتظامی و سایر دستگاهها اجازه ندهند کار خلافی انجام شود و جامعه به سمت غیراسلامی شدن پیش رود، حتی اگر مسوولان ردهبالایی که در این زمینه مانع انجام کار شوند.»
آیت الله طباطبائینژاد بیان داشت: «برخی از مسوولان ما با الزامات بحث حجاب باید آشنا شوند، چرا که تصمیماتی را که نیروی انتظامی گرفته توسط برخی از این افراد، دچار مشکل شده است.»
وی اضافه کرد: «در ذهن برخی مسوولان نیز وارد شده که باید در برخورد با مساله بدحجابی فرهنگ مردم را بالا برد، اما باید قبول کنند که برخی مواقع، جدیت لازم است و اکنون زمان آن رسیده که چوب تر را برای مقابله با بد حجابی بالا برد.»
امام جمعه اصفهان بیان داشت: «اگر کسی کاری را علنی انجام دهد، باید جلوی ناهنجاری آن گرفته شود چرا که بیبند و باری برخی به دیگران نیز ضرر میرساند.»
وی افزود: «برخی معتقد هستند قوه قهری در جامعه لازم نیست و باید از باب فرهنگ وارد شد، اما با نصیحت تنها نمیتوان کاری کرد.
آیتالله طباطبائی ادامه داد: «امر به معروف و نهی از منکر هم زمان قدیم به صورت افرادی به نام محتسب بوده است که شلاق به دست بوده است.»
۲- احمد علمالهدی، امام جمعه مشهد:
زنان بدحجاب، خفاشان شب و گرگان درنده روز هستند
گناه معضل بیحجابی و بدحجابی از سرقت وآدمكشی هم بدتر است
امام جمعه مشهد در اظهاراتی عجیب گفت: «گناه معضل بیحجابی و بدحجابی از سرقت وآدمكشی هم بدتر است.»
به گزارش انتخاب، سيد احمد علم الهدي در حالی که در خطبههاي نماز جمعه مشهد و در جوار بارگاه منور رضوی سخن می گفت، افزود : «زنان بدحجاب، خفاشان شب و گرگان درنده روز هستند.»
وی با بیان این مطلب که «معضل بیحجابی و بدحجابی از بدترين انواع فسق و فجور در جامعه است»، اظهار داشت: «اشاعه فسق و فجور، فحشاء، لاابالیگری، شرارتها و اكثر مشكلات جامعه كه امنيت عمومی را به مخاطره میاندازد از تبعات منفی بیحجابی و بدحجابی است.»
علم الهدی بيان كرد: «زنان بيحجاب و بد حجاب كه با وضع زننده در جامعه ظاهر ميشوند، در حقيقت امنيت عمومی و اجتماعی مردم را به مخاطره میاندازد و خفاش شب و گرگ درنده روزاست.»
وی اضافه كرد: «برخي عنوان كردند كه معضل بیحجابی و بدحجابی را بايد با مسائل فرهنگی رفع كرد ولي آيا معضلي كه امنيت عمومي و اجتماعي مردم را به مخاطره مياندازد ميتوان با مسائل فرهنگی كاهش داد.»
علم الهدي افزود:برخي ييلاقات منطقه و از جمله ييلاقات تفريحي اطراف شهرستان كلات به مناطق اشاعه فساد و عشرتكده تبديل شده و دختران و پسران به طور مختلط در قالب اردوهای دانشگاهی و تورهای گردشگری چند روز در آنجا به سر میبرند.»
نماينده مردم استان خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري ضمن قدرداني از عملكرد و تعامل نيروي انتظامي و دستگاه قضايي در برخورد با معضل بيحجابي و بدحجابي،تاكيد كرد: «بايد قاطعانه با اين معضلات اساسي جامعه برخورد شود.»
وي گفت: تامين امنيت ناموس مردم از مسائل معيشتي و حتي جان و مال مردم هم مهمتر است.
خطيب نماز جمعه مشهد از آحاد مردم درخواست كرد: «در اجراي طرح امنيت اجتماعي با نيروي انتظامي همكاري داشته باشند.»
۳- احمد خاتمی، امام جمعه تهران: برای حل مساله حجاب باید خون ریخته شود
دولت برای جذب آرایی که در انتخابات ۸۸ به کاندیداهای دیگر رای دادند در مسئله حجاب روی به سیاست تساهل و تسامح آورده است.
به گزارش جهان، آیتالله سید احمد خاتمی در جلسه ای با حضور طلاب در پاسخ به سوال یکی از حضار که گفته بود در شهر قم افراد بدحجاب آزادانه در شهر میگردند و و هنگامی که از نیروی انتظامی پرسیده می شود چرا به وظیفه خود عمل نمیکند، میگویند ما دستوری برای این کار نداریم، اظهار داشت: دولت برای جذب آرایی که در انتخابات ۸۸ به کاندیداهای دیگر رای دادند در مساله حجاب روی به سیاست تساهل و تسامح آورده است و در این موضوع قیافه روشنفکری گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه مساله حجاب در جامعه امروز ما تبدیل به یک مشکل و فاجعه فرهنگی شده است افزودند: دیگر نمیتوانیم بگوییم در حوزه مسائل فرهنگی و علیالخصوص حجاب در کشور کمکاری صورت می گیرد و باید گفت اصلا کاری در جامعه برای حل مشکلات اینچنینی صورت نمیگیرد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از اصطلاح بیکاری برای شرایط فرهنگی جامعه امروز استفاده کرده و گفتند: «هیچ یک از مسوولان به فکر حل کردن و پیدا کردن راه حل برای این مشکل نبوده و به نظر میرسد دیگر با کار فرهنگی نمیتوان جلوی بدحجابی در جامعه را گرفت و فکر میکنم برای حل این مساله باید خونهای پاکی ریخته شود تا این معضل از جامعه ما ریشهکن شود.
آیت الله خاتمی در ادامه افزود: «رویکرد فرهنگی دولت در این زمینه به شدت ضعیف بوده و بنده بارها و بارها در نماز جمعه تهران این مساله را گوشزد کرده و مردم هم در نظرسنجیها این موضوع را با حدود ۹۰ درصد تائید کردهاند.»
وی در پایان تاکید کرد با رویکرد آرام و آهسته و به اصطلاح کار فرهنگی دیگر نمیتوان این موضوع را حل کرد.
۴- احمد جنتی، امام جمعه تهران: انتقاد از عدم برخورد دستگاههای دولتی با پرسنل بدحجاب
آيتالله جنتی با بيان اينكه اهميت لازم به فريضه حجاب داده نشده، اظهار داشت: «بعضیها خيال ميكردند كه مساله حجاب و عفاف مشكلي ندارد و زماني كه از برخورد با بيحجابي صحبت ميشد و برخي افراد در خصوص برخورد با بيحجابي طرحهايي را ارائه ميكردند آن را رد ميكردند.»
وي تاكيد كرد: «در صورتي كه اگر اين فريضه مهم به درستي انجام نشود، امالفساد خواهد بود.»
جنتي در ادامه اين مطلب تأكيد كرد: «بيحجابي و بيعفتي، مسائلي همچون طلاق، سقط جنين، فرزندان بيسرپرست را به دنبال خواهد داشت كه غرب هماكنون به آن مبتلا شده است.»
امام جمعه تهران با تأكيد بر اينكه حجاب و عفاف جزء حدودالله است و بايد با ديد قرآني به اين مساله نگاه كرد، افزود: «بنا بر آيات متعدد قرآن، حجاب از حدود الهي است و كسي كه به اين مسئله توجهي ندارد و آن را رعايت نميكند در حقيقت به قرآن و اولياء خدا دهنكجي ميكند.»
رئيس ستاد امر به معروف و نهي از منكر در ادامه خاطرنشان كرد: «قرآن در خصوص حجاب تاكيد ميكند كه زن و مرد بايد دلشان پاک باشد كه اگر دل و قلبي ناپاک شد، آثار منفی از خود به جا ميگذارد و در ارتباط بين خدا و انسان تاثير خواهد داشت.»
دبير شوراي نگهبان در خصوص افرادي كه تا حدودی معتقد هستند اما بيحجابی ميكنند، گفت: «اين دسته افراد تجاهر به فسق و گناه مضاعف دارند و در حقيقت جامعه را سمپاشي ميكنند.»
وي با تاكيد بر اينكه دولتها مقصر شديد وضعيت نامناسب حجاب و بيحجابي در جامعه امروز هستند، گفت: دستگاههاي دولتي حتي در خصوص افرادي كه حقوقبگير دولت هستند و حجاب را رعايت نميكنند، هيچ برخوردی نداشتهاند.
جنتي با بيان اينكه زنان باحجاب ما كم نيستند و در حقيقت آنها با حفظ حجاب جهاد ميكنند، تصريح كرد: «كسي كه با عدم رعايت حجاب در دانشگاه تحصيل ميكند و مدركی اخذ ميكند همچنين در آينده پستی را بخواهد مديريت كند؛ انتظار اين را نبايد داشته باشيم كه قانون را رعايت كند و پاكدامنی و عدالت را از او ببينيم، چرا كه اين شخص قانون خدا را رعايت نميكند، نميتواند جامعه و كشور را به جايي برساند.»
وي با اشاره به اينكه مساله حجاب و عفاف هماكنون همه را درگير خود كرده است، گفت: حتی مراجع تقليد از اين وضعيت به تنگ آمدهاند.
جنتي در خصوص راهكارهای مقابله با اين معضل اجتماعي گفت: بايد با هر قشر و فردی متناسب با خودش رفتار كرد، از اين رو روشهاي قرآني براي بعضيها موثر است؛ چرا كه قرآن منذر و بشير است.
جنتي در خصوص راهكارهای مقابله با اين معضل اجتماعي گفت: بايد با هر قشر و فردی متناسب با خودش رفتار كرد، از اين رو روشهاي قرآني براي بعضيها موثر است؛ چرا كه قرآن منذر و بشير است.
۵- احمد جنتی، امام جمعه تهران: هيچ كس حق ندارد نيروی انتظامی را در مبارزه با بدحجابی محدود كند
آيا میتوان مثلا در مبارزه با اراذل و اوباش و يا قاچاقچيان مواد مخدر نيز فقط به كار فرهنگی بسنده كرد؟
فارس: دبير شوراي نگهبان با تقدير از عملكرد نيروی انتظامی در برخورد با بدحجابی و نيز با انتقاد از برخي اظهار نظرها در محدود كردن اين اقدام، تصريح كرد: «هيچ كس حق ندارد دست نيروی انتظامی را در برخورد با بدحجابی ببندد.»
آيتالله احمد جنتي خطيب نماز جمعه تهران در خطبه اول، مساله حجاب را موضوع روز كشور دانست و افزود: «هر چند مشكلات زيادي در زمينههای سياسی، اقتصادی و غيره داريم، اما مساله امنيت اخلاقي نبايد با اين بهانه كه مسائل مهمتری پيش رو داريم، ناديده گرفته شود.»
جنتی حجاب را حكم قرآن و دستور پيامبر اسلام دانست و افزود: «واجب است كه زنان پوشش اسلامی داشته باشند و اين موضوع از سوی هيچ يک از مسلمين انكار نشده است كه زن نميتواند با هر چهرهای كه ميخواهد در جامعه ظاهر شود.»
وي با تأكيد بر اينكه بايد فضاي جامعه اسلامي بوده و مظاهر اسلامي در همه جا به چشم بخورد، تصريح كرد: «در مملكتي كه مدعی اسلام ناب محمدی است و ميخواهد الگو باشد و جوانانش ميخواهند در ميادين شهادت حاضر شده و اين همه شهيد در راه ارزشهای اسلامی مانند حجاب و عفاف داده است اين موضوع ناديده گرفته شود.»
دبير شورای نگهبان سكوت در برابر بدحجابی را گناهي نابخشودني دانست و با انتقاد از برخي اظهارنظرها در اين زمينه گفت: «برخی حرفهايی ميزنند كه هيچ عقل و دينی قبول نميكند و وقتی كار به موضوع مبارزه با بدحجابی ميرسد ميگويند بايد كار فرهنگی صورت گيرد؛ حال سوال اين است كه چرا بايد در اين مورد كار فرهنگی كرد و در جاهای ديگر كار فرهنگی نميكنند؟»
جنتی افزود: «آيا ميتوان مثلا در مبارزه با اراذل و اوباش و يا قاچاقچيان مواد مخدر نيز فقط به كار فرهنگی بسنده كرد؟»
وی ادامه داد: «مردم بايد به قانون احترام بگذارند و من از اين آقايان ميپرسم اگر جرأت مبارزه با بدحجابي در خيابانها را نداريد چرا در دستگاههای زير نظر خودتان به اين امر نمیپردازيد؟ اين موضوع بايد تا كجا پيش برود؟»
خطيب موقت نماز جمعه تهران، با طرح اين پرسش كه اگر زنی بدون حجاب به خيابان آمد با او چه كار بايد كرد؟ افزود: «آيا بايد با بهانه كار فرهنگی اين زن را رها كرد تا جوانان فاسد شوند و ما فقط به خواندن روايت براي آنها اكتفا كنيم تا اين موضوع زياد شود؟»
جنتی با انتقاد از اينكه چرا عدهاي حساب نشده حرف ميزنند؟ اضافه كرد: «نيروی انتظامی دارد كار خود را ميكند و نبايد دست او را ببنديم.»
وي گفت: «متاسفانه امروز از نهي از منكر نيز جلوگيری ميكنند؛ ما معتقديم اگر فردي در نيروی انتظامی تخلف كرد، گوش او را كشيده مجازاتش كنند و مجازات را نيز اعلام كنند اما با تخلف يك مامور نمیتوان كار را زمين گذاشت.»
دبير شورای نگهبان ادامه داد: «مثلا اگر مامور ماليات كار خلافی كرد، بايد ديگراز گرفتن ماليات پرهيز كنيم؟ با تخلف مامور كه نميتوان قانون را زير پا گذاشت بلكه بايد حد و مرزها را روشن كنيم.»
جنتي با بيان اينكه چه طور شده كه امروز برخی از نهی از منكر هم جلوگيری ميكنند؟ گفت: «مثلا در هواپيما كه خانمی بدحجاب بود، وقتي گفتيم به او تذكر بدهند، اعلام كردند كه ما نميتوانيم اين كار را انجام دهيم.»
جنتی خاطرنشان كرد: «هر چند در ابتدای حركت هواپيما تذكری در خصوص رعايت حجاب داده ميشود اما اين كافی نيست و بايد به افراد بدحجاب تذكر داد. البته اين تذكر نيز بايد جوري باشد كه مشكل ايجاد نشود.»
وي با بيان اينكه چرا برخی براي فقه اسلام و فتاوای علما ارزش قائل نيستند، تصريح كرد: «فسادی كه يك زن بدحجاب در جامعه پخش ميكند از سم بدتر بوده و موجب ميشود تا جوانانی كه بايد در ميادين ايثار، شهادت و مبارزه با دشمن حاضر شوند، در ورطه شهوترانی، عياشی و فساد اخلاقی بيفتند.»
امام جمعه موقت تهران با اشاره به خصوصيات اخلاقی جوانان انقلاب و رزمندگان «دفاع مقدس» تصريح كرد: «اگر اين جوانان و شهدا كه چنين افتخاراتي آفريدهاند دنبال همين مسائل ميرفتند وضع ما اسفبار بود.»
جنتی با تقدير از زحمات و اقدامات نيروي انتظامي در موضوع برخورد با معضل بدحجابی و با بيان اينكه من نيروی انتظامي را تشويق ميكنم و در جريان كارهای آنها نيز قرار دارم، خاطرنشان كرد: «البته خود نيروي انتظامي نيز سعی ميكند مسائل را به درستی رعايت كند اما كسي حق ندارد دست آنها را در اين زمينه ببندند و ديگران بايد به آنها كمك كنند.»
وی خطاب به ائمه جمعه سراسر كشور گفت: اين عزيزان بايد در منابر خود تذكر بدهند و اينگونه نيست كه به دستور شخصی هر كسی كه باشد دستور خدا را زير پا بگذارد.
دبير شوراي نگهبان ادامه داد: «از طرف ديگر اين موضوع يعني برخورد با بدحجابی مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی است كه به فرموده امام(ره) هر چند قانون نيست اما در حكم قانون است و بايد اعمال شود.»
۶- علی برهان، امام جمعه مهریز یزد: زنان بدحجاب مانند الاغهای پالاندار هستند
مردم مهریز تحمل وجود یک خانم مانتویی را در شهرشان ندارند
یزد فردا: حجتالسلام علی برهان امام جمعه مهریز گفت که افتخار ما مهریزیها مذهبی بودنمان است و در این امر قرص قرص هستیم وشوخی بردار هم نیست و بحق رسول الله خدا نکند که روزی شیاطین بخواهند مهریز بکر و دست نخورده را خرابش بکنند.
امام جمعه مهریز افزود: «مردم مهریز تحمل وجود یک خانم مانتویی را در شهرشان ندارند و دانشگاهی که بخواهد خانم مانتویی را راه بدهد نداریم وهماکنون پوشش لباس و وضع ظاهری که بعضی از خانمها و دختران میچرخند از بیحجابی بدتر است.»
حجتالاسلام برهان گفت: «حدیثی است که میگوید: "زمانی میرسد که انسانها خودشان را میپوشانند ولی باز هم برهنه هستند،" بعضی ازعلمای آن زمان میگفتند: "این حدیث اشتباه است مگر میشود انسان هم برهنه باشد و هم عریان؟" اما امروزه با آمدن لباسهای جدید و جورابهای شیشهای این امر ثابت شد که میشود بدن انسان هم پیدا باشد وهم ناپیدا.»
وی گفت: «شهر مهریز کاستیات و عاریات را نمی پذیرد، مانتویی که منجر شود به بدحجابی را نمیپذیرد، چون بدحجابی از بیحجابی بدتراست.»
وی گفت: «انسان آدم بیحجاب را مانند الاغ لخت و بیپالان یک بار ببیند چشمانش سیر میشود و دیگر وسوسه نمیشود و شماها الاغ بیپالان ندیدهاید، که حتما دیدهاید و در زمان شاه زنان بیحجاب زیاد بودند ولی جلب توجه نمیکردند ولی هماکنون زنان بدحجاب که مانند الاغهای پالاندار هستند در جامعه فراوانند و خودنمایی میکنند.»
امام جمعه مهریز گفت: «من نمیخواهم ترویج بیحجابی بکنم فقط میخواهم بگویم که بدحجابی از بیحجابی پلیدترو زشتتر است.»
وی افزود:«وظیفه ثقلین حفظ حیا، ناموس و دین مردم است، که خدا امثال اینگونه مؤسسات قرآنی را در این شهرزیاد کند و خدا نیاورد روزی را که یک ناکس بخواهد در مهریز سینما بزند و دختر و پسر این شهر مذهبی را در تاریکی سالن سینما به دست هم بدهد و به دنبال آن نامهها و تلفنها رد و بدل بشود.»
========================
حال با توجه به آنچه امامان جمعه و ساير صاحبان منابر و مساجد و امامزادهها و غيره در طول چند سال در صدها شهر كشور و در هزاران منبر و مصاحبه و سخنرانىهاى از اين دست راجع به:
الف) سلب حيثيت انسانى از زنان موسوم به بدحجاب
ب) توصيف آنان به مثابه دشمنان دين و آيين ملت
ج) توصيف آنها به عنوان پيادهنظام دشمن و عمله استكبار و ستون پنجم دشمن
د) تحقير و توهين آنها به عنوان «لخت و بىپالان» و...
الف) سلب حيثيت انسانى از زنان موسوم به بدحجاب
ب) توصيف آنان به مثابه دشمنان دين و آيين ملت
ج) توصيف آنها به عنوان پيادهنظام دشمن و عمله استكبار و ستون پنجم دشمن
د) تحقير و توهين آنها به عنوان «لخت و بىپالان» و...
خطاب به مخاطبان عمدتا مقلد و بىدانش و عامى و گاه پيادهنظام و گوش به فرمان و ايدئولوژىزده خود بيان نمودهاند، نقش و سهم آنها در سلب امنيت زنان، اسيدپاشى به آنها و خانهنشين كردنشان در سراسر كشور را چگونه بايد ارزيابى كرد؟
بياييد مقايسهاى كنيم؛ اگر يک روزنامه يا يک استاد دانشگاه راجع به يک آخوند يا روحانى، تنها يک بار يكى از اين مطالب را مىگفت یا اقدامى تعرضآميز نسبت به هر آخوندی در هر كجاى ايران صورت مىگرفت، اكنون سرنوشت آن روزنامه يا استاد دانشگاه چه بود؟
بياييد مقايسهاى كنيم؛ اگر يک روزنامه يا يک استاد دانشگاه راجع به يک آخوند يا روحانى، تنها يک بار يكى از اين مطالب را مىگفت یا اقدامى تعرضآميز نسبت به هر آخوندی در هر كجاى ايران صورت مىگرفت، اكنون سرنوشت آن روزنامه يا استاد دانشگاه چه بود؟
اين ساعات و لحظهها به اصفهان میانديشم و سرگذشت غمانگيز زنان و دخترانى كه به بيرحمانهترين شكل ممكن، آماج قساوتى ددمنشانه و تمامعيار واقع شدهاند. نمیدانم چرا آنان كه براى چند تار مو، فرياد «وا اسلاما» سر میدهند و عالم و آدم را را فرا میخوانند كه بدحجاب را به دار مجازات بياويزند، اكنون به كل خفه شدهاند و هيچ مسووليتى به خاطر وضعيتى كه براى زنان اصفهان و ساير شهرها ايجاد كردهاند بر عهده نمیگيرند. شايد هم با دم مبارك گردو مىشكنند و از توفيقى كه در حبس زنها به دست آوردهاند به يكديگر تهنيت میگويند. از ديدگاه آنان، مسووليت و كاركرد اصلى زنان، زاد و ولد است، نه حضور در دانشگاه و ورزشگاه و كارخانه. اهل منزل در خيابان چه مىكنند كه چنين بلايى متحمل شوند؟
آقايان! بادهايى كه با سخنرانىهاى آتشين و توسل به تمام مقدسات كاشتيد، اينک طوفانى شد كه طومار امنيت نيمبند زنان سرزمينمان را در هم پيچيده است. كاش به جاى اينهمه هجمه و حمله به زنان و دختران، به فساد كلان رسمى كه تا عمق وجود نهادهاى ريز و درشت حكومتى لانه كرده است میپرداختيد. شايد به جاى زنان مظلوم سرزمين ما، اکنون فاسدان و مفسدان واقعى كه هر روز در صدا و سيماى رسمى و رسانهها و منابر و مساجد جولان مىدهند، چهره پرتزوير خويش از كف میدادند.