در شتاب گیری هر دو خودرو به یکدیگر نزدیک هستند اما با توجه به ارتفاع زیاد شهر تهران نسبت به سطح دریا که به کاهش فشار هوا منجر می شود، عجیب نیست که در نهایت ب ام و سریعتر ظاهر می شود و می تواند در سرعت بالا به تدریج از پورشه سبقت بگیرد. یکی از نکات لذت بخش در رانندگی ب ام و، واکنش خودرو نسبت به انتقال 350 نیوتن متر گشتاور به چرخ های عقب است. در واقع شتاب گیری Z4 با احساس بلند شدن دماغه کشیده و طویل خوردو توام می شود و احساسی از یورش به سمت جلو را به همراه فرو رفتن در صندلی ها را به سرنشینان منتقل می کند اما لذت رانندگی ب ام و چیزی از ارزش های پورشه کم نمی کند، به خصوص که صدای اگزوز پورشه نیز به لطف تعداد سیلندر بیشتر پیشرانه، گوش نوازتر از ب ام از کار در آمده و حس و حالی مسابقه ای دارد. همچنین ترمزهای پورشه تا حدودی متفاوت نسبت به ب ام و واکنش نشان می دهند و مدل کاهش سرعت این خودرو، چیزی شبیه به ترمزگیری با خودروهای کارتینگ احساس می شود. شاید دلیل این امر بازهم به سنگین تر بودن محور عقب خودرو مربوط باشد، چراکه اثری از حالت شیرجه یا دایو دماغه خودرو به سمت پایین دیده نمی شود و این نکته ایست که عموماً برای رانندگان حرفه ای از اهمیت زیادی برخوردار است.
انتخاب با شماست
پورشه باکستر یا بی ام و Z4
اضافه می شود اما تا آن زمان باید انتخا
پورشه باکستر یا بی ام و Z4
مشخصات فنی |
عکس ها