نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ اردیبهشت ۴, دوشنبه

 حالا چی رحیم؟


شهروندان کفریا و فوعه


اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»
اسکان اهالی فوعه و کفریا در حومه «حمص»

    ثروت ملت با وقت‌کُشی توتال فرانسه غارت شد

    فاز ۱۱ چهار سال معطل" تصمیمِ سرِ فرصتِ" زنگنه/ثروت ملت با وقت‌کُشی توتال فرانسه غارت شد


    ، فاز 11 پارس جنوبی در مرز میدان مشترک پارس جنوبی است و در حالی این فاز در سمت ایران توسعه‌نیافته باقی مانده که طرف قطری طی یک دهه گذشته برداشت‌های بسیاری از این بخش از میدان مشترک با ایران داشته است.

    شرکت ملی نفت ایران و شرکت توتال فرانسه در سال 2000 میلادی برای توسعه بخش بالادستی فاز  11 پارس جنوبی و ساخت یک کارخانه حدود 10 میلیون تنی تولید LNG به توافق رسیدند و سرانجام در سال 1379 تفاهمنامه‌ای میان دو طرف امضا شد. پس از امضای این تفاهمنامه، شرکت پتروناس مالزی نیز برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی پیشقدم شد و با توافقی سه‌جانبه شرکت ملی نفت ایران 50 درصد، شرکت توتال فرانسه 40 درصد و پتروناس مالزی 10 درصد از سهام توسعه بخش بالادستی و پایین‌دستی فاز 11 پارس جنوبی را در اختیار گرفتند. در سالهای 1385 تا 1387، مذاکرات دنباله‌داری در تهران و اروپا میان دو طرف آغاز شد و در نهایت شرکت ملی نفت ایران با پیشنهاد حدود 10 تا 11 میلیارد دلاری فرانسویها مخالفت کرد و به این ترتیب شرکت توتال از این پروژه کنار گذاشته شد.
    چینی‌ها گزینه بعدی ایران برای توسعه فاز 11 پارس‌جنوبی بودند. این طرح در سال 1388 با هزینه 4 میلیارد دلاری به شرکت سی.ان.پی.سی. واگذار شد. بعد از گذشت چهار سال از امضای قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی با این شرکت چینی، به‌دلیل اینکه چینی‌ها هیچ اقدام مؤثری برای توسعه این فاز انجام نداده بودند، طی یک توافق دوجانبه قرارداد توسعه این فاز با چینی‌ها فسخ شد.
    بعد از کنار رفتن سی.ان.پی.سی. از پارس جنوبی، اعلام شد توسعه بخش فراساحل فاز 11 پارس جنوبی به دو شرکت پترو ایران و مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی واگذار خواهد شده است، اما کمی بعد واگذاری این فاز به دو شرکت نام‌برده تکذیب شد.
    شرکت پتروپارس سومین شرکتی بود که بعد از رفتن چینی‌ها از طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی به‌عنوان پیمانکار طرح اعلام شد، حتی قرارداد فاز 11 پارس جنوبی بین پتروپارس و شرکت ملی نفت ایران در قالب بیع متقابل امضا شد اما  با روی کار آمدن دولت جدید بخشنامه‌ای ابلاغ شد مبنی بر اینکه هرگونه امضای قرارداد پیش از تاریخ جلسه رأی اعتماد مجلس و انتخاب وزیران باطل است، بر این اساس چون قرارداد مورد نظر در مردادماه 1392 نهایی شده بود قرارداد "کان‌لم‌یکن" محسوب شد.
    البته وزیر نفت در مورد علت برکناری شرکت پتروپارس از توسعه فاز 11 پارس جنوبی گفته بود که این شرکت پولی برای توسعه فاز 11 نداشت و در حال حاضر اولویت توسعه با فازهای 12، 15 و 16، 17 و 18 است و تصمیم درباره فاز 11 سر فرصت گرفته می‌شود.
    در سال 93 و 94 نیز توسعه فاز 11 پارس جنوبی با وجود تمامی گمانه‌زنی‌ها تعیین تکلیف نشد تا اینکه میانه فروردین 95 «علی کاردر» معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع مالی شرکت ملی نفت ایران از تعیین تکلیف توسعه این فاز در نیمه نخست سال جاری خبر داد.
    در نهایت در تاریخ 18 آبان ماه 95 موافقت‌نامه اصولی (HOA) طرح توسعه فاز 11 پارس‌جنوبی بهارزش 4.8 میلیارد دلار میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های توتال فرانسه، شرکت ملی نفت چین (CNPC) و شرکت پتروپارس امضا شد.
    توتال رهبری کنسرسیوم پروژه توسعه این فاز پارس‌جنوبی را به‌عهده دارد و سهم این شرکت فرانسوی در این کنسرسیوم 50,1 درصد، سهم شرکت چینی CNPC سی درصد و سهم شرکت پتروپارس 19.9 درصد خواهد بود.
    روند مطالعات توتال روی فاز 11 پارس جنوبی ادامه داشت تا اینکه در بهمن ماه 95 مدیرعامل شرکت توتال اعلام کرد که "باید منتظر سیاست‌های ترامپ در قبال ایران باشیم تا درباره سرمایه‌گذاری در  این کشور تصمیم‌گیری کنیم".
    در حالی که شرکت توتال رسماً هر گونه حضور در ایران را به تصمیم‌گیری‌های آمریکا گره زد،، در داخل کشور مسئولان وزارت نفت بر ادامه همکاری با این شرکت فرانسوی تأکید داشتند و حتی امیرحسین زمانی‌نیا معاون امور بین الملل وزیر نفت در اظهار نظری عجیب، این اقدام توتال فرانسه را قابل درک دانست و گفت: شرکت توتال فرانسه مایل به همکاری با ایران در توسعه فاز 11 پارس جنوبی و دیگر پروژه‌های نفتی و گازی کشور هست اما توتال اعلام کرده که منتظر تصمیم نهایی آمریکا در مورد ایران است؛ از توتال دلخور نیستیم و این شرکت را درک می‌کنیم.

    ده‌ها تولیدکننده بزرگ روسری که ضربات سهمگینی از واردات و قاچاق خوردند

    "نعمت‌زاده" یک سال فریاد استغاثه را نشنید/۳۰ تولیدکننده بزرگ روسری در آستانه تعطیلی و هزاران کارگر در مرز اخراج + اسناد


    روسری

    ده‌ها تولیدکننده بزرگ روسری که ضربات سهمگینی از واردات و قاچاق خوردند، پس از یک سال نامه نگاری مداوم با مسئولان و پاسکاری بین وزارت صنعت و گمرک، فریاد استغاثه سر دادند و اعلام کردند، کارخانه هایشان در آستانه تعطیلی و هزاران کارگر در مرز اخراج هستند.

     30 تولیدکننده بزرگ روسری در کشور علیرغم پیگیری های متعدد مشکلات خود در سال 95 از وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پس از این که بارها با مسئولان عالی این دستگاه‌ها نامه نگاری کردند و هر بار به در بسته خوردند، در اردیبهشت ماه سال 96 در‌ آستانه تعطیلی قرار گرفتند و بیکاری هزاران نفر دیگر در دولت حسن روحانی بزودی رقم خواهد خورد.
    در نامه نگاری های متعددی که این تولیدکنندگان در قالب انجمن تولیدکنندگان شال و روسری از اوایل سال گذشته با مسئولان وزارت صنعت و گمرک داشته اند، اعلام کردند، میلیون ها متر پارچه روسری با تعرفه های گمرکی بسیار پایین به صورت قانونی از گمرکات وارد کشور می شود که عمده آن از سه کشور چین، ترکیه و پاکستان است و با توجه به اینکه هزینه تمام شده واردات از تولید داخل پایین تر است، امکان رقابت از تولیدکننده داخلی سلب شده است.
    در این نامه ها تاکید شده است: در حالی که تعرفه واردات پارچه 70 درصد است، واردکنندگان با هوشمندی روسری های آماده را به صورت رول و در قالب پارچه وارد گمرکات می کنند تا از تعرفه پایین 30 درصدی پارچه بهره مند شوند و از این طریق 40 درصد سود خالص به جیب واردکنندگان می رود. در واقع 95 درصد کار چاپ روسری های وارداتی در کشورهای دیگر انجام می شود و تنها 5 درصد آن که برش روسری های آماده است، در داخل کشور انجام می گیرد.
    تولیدکنندگان روسری با بیان اینکه سالانه میلیون ها عدد روسری دوخته شده از طریق درگاهان جزیره قشم به صورت 100درصد قاچاق وارد کشور می شود، تصریح کردند: این در حالی است که در سالهای گذشته شال و روسری با بهترین کیفیت در داخل کشور تولید می شد و هزاران نفر مستقیم و غیر مستقیم از این طریق امرار معاش می کردند.
    علی اصغر ربانی صفت دبیر انجمن تولیدکنندگان شال و روسری در همین خصوص نامه ای به محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت نوشت و اعلام کرد: بیش از هشت ماه است ، تمام توان خود را برای جلوگیری از تعطیل شدن کامل این صنعت در کشور به کار بسته‌ایم و تقریباً با تمام مراجع مربوطه مکاتبه کرده‌ایم اما باید اعتراف کنم با وجود جلسات مکرری که با گمرک در بالاترین داشتیم هیچ امیدی را برای آینده این صنعت در کشور متصور نیست و باید فاتحه این صنعت را در کشور بخوانیم و در انتظار پیوستن  هزاران نفر بیکار دیگر به جمعیت میلیونی بیکاران باشیم.
    وی در این نامه تاکید کرد: به نظر می‌رسد با تعطیلی کارخانجات چاپ شال و روسری طبیعی است که تمام کارخانجات پارچه کشور هم تعطیل شوند، کجای دنیا را شما به عنوان وزیر صنعت کشور سراغ دارید تمام ملزومات ایجاد یک صنعت را در کشورشان با هزاران زحمت فراهم کنند با هزینه کردن صدها میلیون دلار و و بعد خودشان با سوء مدیریت تمام را متلاشی کنند؟
    ربانی افزود: کارخانه های بافت پارچه های مورد نیازمان را در کشور داریم مثل کرپ ناز کرمانشاه - حجاب شهرکرد- نساجی مازندران و غیره - دهها کارخانه چاپ پارچه با کیفیت های بسیار بالا که بیشترشان ماشین آلات چاپ خود را بروز کرده اند را داریم و نیروی انسانی بسیار متبحر را دارند و یک بازار فروش حداقل 200 میلیون عددی را در کشور خود داریم به واسطه آنکه حداقل 30 میلیون از مؤنثین کشورمان از این محصولات یعنی شال و روسری استفاده می‌کنند، آنوقت ما با مصیبت تعطیلی تمامی این صنعت در کشور روبرو هستیم.
    وی اضافه کرد: یکی از بزرگترین و مجهزترین کارخانه تولید شال و روسری در کشور که سرمایه گذاری سنگینی را در این زمینه انجام داده است شرکت حریر پریس شهریار می باشد که واقع در شهرک صنعتی صفادشت شهریار می باشد با وضع موجود آن هم تا پایان امسال به فعالیت خود خاتمه خواهد داد.
    دبیر انجمن تولیدکنندگان شال و روسری گفت: سالیانه حدود 500 میلیون دلار از این کشور برای ورود شال و روسری خارج می شود 80 درصد برای چین و 20 درصد برای ترکیه تا محصولی را که خود تقریباً همه چیز را داریم وارد کنیم . واردکنندگان این کالا با هوشمندی و دور زدن قوانین گمرگی و پایین اظهار کردن قیمت کالا در گمرکات  ماهیانه میلیونها  عدد روسری و شال آماده را به صورت رول و در قالب طاقه پارچه با تعرفه بسیار پایین وارد کشور می کنند که فقط در داخل کشور آنها را از هم جدا می‌کنند و واقعا که چه کار سختی می کنند. از طرفی پس از ماه ها ارتباط و جلسات مکرر گمرک می گوید،" به تعرفه نمیشود دست زد، به قیمت اظهاری در گمرک هم نمی توانیم دست بزنیم و ممنوعیت ورود کالاهایی که مشابه خارجی دارد هم در عمل قابلیت اجرا ندارد."
    متن تعدادی از مکاتبات انجمن تولیدکنندگان شال و روسری با مسئولان به شرح زیر است: