نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ مهر ۱۶, سه‌شنبه

توصیه دختر لاجوردی قصاب اوین دهه شصت درلزوم بکار بردن خشونت برای اجباری کردن حجاب

توصیه دختر لاجوردی قصاب اوین دهه شصت درلزوم بکار بردن خشونت برای اجباری کردن حجاب


gashte  ershad 12092013 
۱۳۹۲/۰۷/۱۵.به گزارش خبرگزاری ایلنا، زهره‌سادات لاجوردی که در همایش “تقدیر از زنان برگزیده نیروی انتظامی” سخن می‌گفت، با بیان این‌که «وضعیتی که ما در ارتباط با حجاب و عفاف در جامعه می‌بینیم، شایسته نظام اسلامی نیست» اظهار داشت: «بسیاری از اوقات می‌بینیم که بدحجابی در یک فصل کنترل می‌شود چون نیروی انتظامی برخورد‌هایش را شدید‌تر می‌کند اما با پایان فصل همه چیز تمام می‌شود و بدحجاب می‌داند که دیگر کنترلی بر پوشش او وجود ندارد و دوباره با پوشش نامناسب در جامعه حضور می‌یابد.» مدیر سیاسی و فرهنگی “مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری” در ایران با انتقاد از «مقطعی و فصلی» بودن برخوردهای گشت ارشاد با «بدحجابان» خواهان استمرار این نوع برخوردها شد و گفت «تا وقتی مبارزه با بدبحجابی در جامعه به صورت قانون در نیامده و نهادینه نشود، مشکل آن به طور ریشه‌ای حل نخواهد شد

، زهره‌سادات لاجوردی لاجوردیکه دختر اسدالله لاجوردی، رییس اسبق زندان اوین و دادستان مشهور انقلاب تهران در دهه‌ی شصت است، در ادامه‌ی سخنانش خواهان تدوین و تصویب “قانون مبارزه با بدحجابی” شد: «همان‌طوری که کسی از قوانین راهنمایی و رانندگی تخلف می‌کند با او برخورد می‌شود با یک بدحجاب هم همیشه باید برخورد شود.»
این عضو “جبهه پایداری” که از جمله مدیران ابقاشده‌ی دولت احمدی‌نژاد، در دولت یازدهم است، با تاکید بر این‌که «خانواده شهدا نگران پایمال شدن خون شهدا هستند»، افزود: «متاسفانه گفته خانواده شهدا درست است و اگر همه مردم خوب توجیه شده بودند و همه خود را موظف به امر به معروف و نهی از منکر می‌دانستند و البته شرایط آن را نیز رعایت می‌کردند و از تذکر لسانی با زبان خوش و اخلاق خوب استفاده می‌کردند، اکنون ما در جامعه شاهد این وضعیت نبودیم.»
هم‌زمان با این سخنان، معاونت اجتماعی ناجا نیز بر ادامه‌ی فعالیت گشت‌های ارشاد تاکید کرد.
سردار سعید منتظرالمهدی با بیان این‌که «معضل اجتماعی باید با شیوه‌های اجتماعی و نه انتظامی حل شود» از تلاش این گشت‌ها برای استفاده از «ابزارهای نرم و شیوه اغناء، مجاب‌سازی، ترغیب، تشویق و تسهیل» خبر داد و خاطرنشان کرد که «برای باز اجتماعی کردن معدود افرادی که به ناهنجاری‌ها پافشاری می‌کنند، از اقدامات سلبی استفاده می‌شود».
موضوع چگونگی برخورد با آن‌چه که حکومت ایران “بدحجابی” و “بدپوششی” می‌خواند، با انتخاب حسن روحانی به مقام ریاست‌جمهوری، به چالشی برای دولت وی تبدیل شده است. او که در دوران مبارزات انتخاباتی‌اش وعده پایان دادن به برخورد با دختران و زنان را به بهانه‌ی بدحجابی داده بود، در جلسه روز ۲۷ شهریورماه هیات دولت از نیروی انتظامی خواست تا اجرای قانون درباره “حجاب و عفاف” را «به دور از افراط و تفریط» و با «رویکرد اخلاقی» پیگیری کند.
به دنبال آن بود که احمد جنتی، رییس شورای نگهبان جمهوری اسلامی، در نماز جمعه روز ۲۹ شهریور، خطاب به حسن روحانی گفت که این قانون را از کارمندان دولت که به گفته‌ی او «جیره‌خواران و حقوق‌بگیران» خود روحانی هستند، شروع کند. او هم‌چنین با تاکید بر این‌که «دانشجو برای نمره هر کاری می‌کند» خواهان استفاده از این اهرم برای رعایت حجاب توسط دانشجویان دختر شد.
بنیادی با عنوان “بنیاد حجاب و عفاف” نیز روز ۳۱ شهریور (۲۲ سپتامبر) با انتشار بیانیه‌ای از هیات دولت خواست تا «اجرای کامل این دستور دینی» را در «ادارات و واحدهای تابعه خود» پیگیری کند.
در همین روز، ۱۸۰ عضو مجلس در بیانیه‌ای با حمایت از مواضع حسن روحانی ابراز امیدواری کردند که همه نهادهای مسوول «با صدور بخشنامه‌های لازم، اقدامات عملی، مراقبت‌های مستمر و هماهنگی‌های مناسب» بر اجرای عفاف و حجاب در جامعه اهتمام داشته باشند.
احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی هم در روز دوم مهرماه (۲۴ سپتامبر) در گفتگو با خبرگزاری “فارس”، موضع حسن روحانی در خصوص حجاب را «باعث امیدواری» دانست و گفت: «این موضوع موجب می‌شود که دستگاه‌ها در امر حجاب و عفاف بهتر و روان‌تر عمل کنند.»

هیچ نظری موجود نیست: