غیبشدن ٢٨ میلیاردی
او در ادامه به مکاتبه شهردار تهران با رئیس شورای شهر در تاریخ سوم تیرماه امسال به استناد تفاهمنامه یکپارچهسازی فرایند حسابرسی اشاره کرد و در ادامه گفت: ١٩ آبان ٩۴ بین شهردار تهران و رئیس شورای شهر تهران برای یکپارچهسازی حسابرسی، تفاهمنامهای مبادله میشود که حدود ۴٠ روز بعد و پس از مطلعشدن اعضای شورا از محتوای آن، این تفاهمنامه با ٢٠ امضای اعضای شورا مورد اعتراض واقع میشود زیرا این تفاهمنامه باعث میشود جنبه نظارتی شورا که در قانون، صراحتا یکی از کارویژههای اختصاصی شوراست، مخدوش شود. در ادامه هم مهندس چمران متن تفاهمنامه را در صحن به رأی گذاشته و نهایتا این تفاهمنامه ابطال میشود. حافظی تأکید دارد که باوجود این مخالفت و ابطال، در مکاتبات اخیر آقای شهردار با رئیس شورا به این تفاهمنامه استناد شده است.
این تذکر، توضیح نهچندان کامل معاون همیشه حاضر شهردار تهران در جلسات شورا را به همراه داشت و ناصر امانی گفت: شماره حسابها ١٠ سال قبل افتتاح شده؛ چراکه این سازمان آییننامه مالی جداگانهای دارد و از هیئتمدیره این مجموعه دستور میگیرد. درباره برداشتها هم من پرسیدم، گفتند که ممکن است برخی این حسابها را با حساب شهرداری اشتباه بگیرند و از این حساب برداشت کنند و به این دلیل فعلا آن حسابها را خالی کردهاند. معاون شهردار درباره اینکه چه کسانی و چه مرجعی ممکن است از این حسابها برداشت کند توضیحی نداد. حافظی از این توضیح قانع نشد و نامهای را از مدیر بازرسی سازمان بازنشستگی که در آن اعلام کرده بود ١٢ میلیارد از حسابهای این سازمان برداشته شده و اطلاعات کافی درباره این حسابها وجود ندارد، قرائت و تأکید کرد که این پاسخها، پاسخ اصلی نیست. مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران هم در حمایت و تأیید حافظی دو بار از معاون شهردار تهران پرسید که این پول جابهجاشده کجا رفته است که معاون شهردار جوابی نداشت و گفت «نمیدانم». چمران هم تأکید کرد که اگرچه داشتن حساب یا اخذ مجوز آن ممکن است مشکلی نداشته باشد اما باید برای این جابهجایی پول از حساب سازمان بازنشستگی شهرداری تهران به شکلی شفاف توضیح داده شود. در نهایت هم قرار بر این شد که معاون شهردار توضیحات مربوط به این جابهجایی ٢٨ میلیارد تومانی را در جلسه بعدی ارائه کند.
بر اساس این گزارش، رحمتالله حافظی در آخرین روزهای شورای شهر تهران، آخرین نطق پیش از دستور خود را ارائه و اعلام کرد که همه تلاشها، بحثها و گفتوگوها در چهار سال گذشته در راستای انجام مأموریتها و برای انجام وظایف نمایندگی و برای حفظ صرفه و صلاح شهروندان بود و هیچ زاویهای با اشخاص نداشتهایم و تندی کلام و تذکراتمان ناشی از تلخی و تندی آسیبهای شهری که شهروندان و موکلینمان را تهدید میکرده و ناشی از احساس سنگینی مسئولیت نمایندگی بوده است. او درعینحال پوزش خود را از ناراحتیهای احتمالی فیمابین همکاران شورا بیان کرد و گفت: امیدوارم کدورتهای احتمالی را از ذهن و دل پاک کرده و این منش را تنها و تنها در ایفای بخشی از وظایف نمایندگی تلقی کنند. او درعینحال تأکید کرد که در چهار سال گذشته آنچه در توان داشته برای ایفای وظایف تعریفشده به کار گرفته و با این وجود به خاطر کوتاهیها و قصور احتمالی از تمامی شهروندان عذرخواهی کرد. او در نطق خود به بررسی توفیق یا عدم توفیق شوراها در چهار دوره اخیر پرداخت و گفت: موضوع مغفولمانده و مورد تأکید، بُعد نظارتی شوراست، اگر در دوره گذشته در مقرراتگذاری توفیق نسبی داشتهایم، در حوزه نظارتی خصوصا در دو حوزه مالی و شهرسازی توجه بیشتر لازم است؛ البته در سایر حوزهها نیز مشکلاتی داشتهایم ولی نظارت بر این دو حوزه مهمتر تلقی میشود. این نکته به معنای عدم تلاش کمیسیونهای تخصصی نبوده ولی به واسطه استراتژیهای ناهمگون در ساختار اجرائی، این دو حوزه نیاز به نظارت و بازنگری جدی دارند. سازمان بازنشستگی شهرداری تهران یکی از مجموعههای در حاشیه؛ اما پرحاشیه شهرداری تهران بوده است که در سالهای اخیر شورای شهر تلاش زیادی برای ایجاد سازوکار مالی شفاف برای آن داشته است؛ اما اینکه چقدر تابهحال موفق بوده، باید مورد اذعان اعضای شورا قرار گیرد. علیالحساب باید گفت این مجموعه نقاط ابهام زیادی دارد که ازجمله محسن سرخو در شهریور سال گذشته در تذکری به شهردار تهران گفت: در سال ۱۳۹۲ کمیسیون تهاتر، فروش و اداره املاک و مستغلات شهرداری تهران به تصویب رسید و تعاونی مسکن کارکنان شهرداری تهران تأیید شد. زمینی به مساحت بیش از پنجهزار مترمربع واقع در محله «ازگل» در منطقه یک تهران در اختیار تعاونی مسکن سازمان بازنشستگی شهرداری تهران قرار گرفت که ارزش آن در ابتدا ۳۰ میلیارد تومان برآورد شد. رئیس کمیته حملونقل شورای شهر افزود: با تصویب ارائه تخفیف ۵۰درصدی ارزش این ملک به ۱۵ میلیارد تومان رسید و سرانجام قرار شد که این ملک در اختیار کارکنان شهرداری تهران قرار بگیرد.
این تذکر، توضیح نهچندان کامل معاون همیشه حاضر شهردار تهران در جلسات شورا را به همراه داشت و ناصر امانی گفت: شماره حسابها ١٠ سال قبل افتتاح شده؛ چراکه این سازمان آییننامه مالی جداگانهای دارد و از هیئتمدیره این مجموعه دستور میگیرد. درباره برداشتها هم من پرسیدم، گفتند که ممکن است برخی این حسابها را با حساب شهرداری اشتباه بگیرند و از این حساب برداشت کنند و به این دلیل فعلا آن حسابها را خالی کردهاند. معاون شهردار درباره اینکه چه کسانی و چه مرجعی ممکن است از این حسابها برداشت کند توضیحی نداد. حافظی از این توضیح قانع نشد و نامهای را از مدیر بازرسی سازمان بازنشستگی که در آن اعلام کرده بود ١٢ میلیارد از حسابهای این سازمان برداشته شده و اطلاعات کافی درباره این حسابها وجود ندارد، قرائت و تأکید کرد که این پاسخها، پاسخ اصلی نیست. مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران هم در حمایت و تأیید حافظی دو بار از معاون شهردار تهران پرسید که این پول جابهجاشده کجا رفته است که معاون شهردار جوابی نداشت و گفت «نمیدانم». چمران هم تأکید کرد که اگرچه داشتن حساب یا اخذ مجوز آن ممکن است مشکلی نداشته باشد اما باید برای این جابهجایی پول از حساب سازمان بازنشستگی شهرداری تهران به شکلی شفاف توضیح داده شود. در نهایت هم قرار بر این شد که معاون شهردار توضیحات مربوط به این جابهجایی ٢٨ میلیارد تومانی را در جلسه بعدی ارائه کند.
بر اساس این گزارش، رحمتالله حافظی در آخرین روزهای شورای شهر تهران، آخرین نطق پیش از دستور خود را ارائه و اعلام کرد که همه تلاشها، بحثها و گفتوگوها در چهار سال گذشته در راستای انجام مأموریتها و برای انجام وظایف نمایندگی و برای حفظ صرفه و صلاح شهروندان بود و هیچ زاویهای با اشخاص نداشتهایم و تندی کلام و تذکراتمان ناشی از تلخی و تندی آسیبهای شهری که شهروندان و موکلینمان را تهدید میکرده و ناشی از احساس سنگینی مسئولیت نمایندگی بوده است. او درعینحال پوزش خود را از ناراحتیهای احتمالی فیمابین همکاران شورا بیان کرد و گفت: امیدوارم کدورتهای احتمالی را از ذهن و دل پاک کرده و این منش را تنها و تنها در ایفای بخشی از وظایف نمایندگی تلقی کنند. او درعینحال تأکید کرد که در چهار سال گذشته آنچه در توان داشته برای ایفای وظایف تعریفشده به کار گرفته و با این وجود به خاطر کوتاهیها و قصور احتمالی از تمامی شهروندان عذرخواهی کرد. او در نطق خود به بررسی توفیق یا عدم توفیق شوراها در چهار دوره اخیر پرداخت و گفت: موضوع مغفولمانده و مورد تأکید، بُعد نظارتی شوراست، اگر در دوره گذشته در مقرراتگذاری توفیق نسبی داشتهایم، در حوزه نظارتی خصوصا در دو حوزه مالی و شهرسازی توجه بیشتر لازم است؛ البته در سایر حوزهها نیز مشکلاتی داشتهایم ولی نظارت بر این دو حوزه مهمتر تلقی میشود. این نکته به معنای عدم تلاش کمیسیونهای تخصصی نبوده ولی به واسطه استراتژیهای ناهمگون در ساختار اجرائی، این دو حوزه نیاز به نظارت و بازنگری جدی دارند. سازمان بازنشستگی شهرداری تهران یکی از مجموعههای در حاشیه؛ اما پرحاشیه شهرداری تهران بوده است که در سالهای اخیر شورای شهر تلاش زیادی برای ایجاد سازوکار مالی شفاف برای آن داشته است؛ اما اینکه چقدر تابهحال موفق بوده، باید مورد اذعان اعضای شورا قرار گیرد. علیالحساب باید گفت این مجموعه نقاط ابهام زیادی دارد که ازجمله محسن سرخو در شهریور سال گذشته در تذکری به شهردار تهران گفت: در سال ۱۳۹۲ کمیسیون تهاتر، فروش و اداره املاک و مستغلات شهرداری تهران به تصویب رسید و تعاونی مسکن کارکنان شهرداری تهران تأیید شد. زمینی به مساحت بیش از پنجهزار مترمربع واقع در محله «ازگل» در منطقه یک تهران در اختیار تعاونی مسکن سازمان بازنشستگی شهرداری تهران قرار گرفت که ارزش آن در ابتدا ۳۰ میلیارد تومان برآورد شد. رئیس کمیته حملونقل شورای شهر افزود: با تصویب ارائه تخفیف ۵۰درصدی ارزش این ملک به ۱۵ میلیارد تومان رسید و سرانجام قرار شد که این ملک در اختیار کارکنان شهرداری تهران قرار بگیرد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر