نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ تیر ۲۷, شنبه

ستفاده از گاز های سمی علیه کردهای عراق و سوریه توسط داعش

دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن طی انتشار بیانیه ای ، روز شنبه ۱۸ جولای  اعلام کرد، گروه  اسلامی/تروریستی داعش اواخر ماه ژوئن ۲۰۱۵  در حملات خود علیه نظامیان کرد  در شمال شرقی سوریه از گازهای سمی استفاده کرده است.


خبرگزاری رویترز گزارش داده است ، دو سازمان حقوق بشری مستقر در بریتانیا که در باره بکارگیری گازهای سمی توسط داعش تحیقیق و بررسی می کنند، تاکید کردند، این گروه از سلاح های شیمیایی علیه نیروهای کرد و نیز در برخی مناطق غیر نظامی در سوریه و عراق استفاده کرده است.

دیدبان حقوق همچنین بشر تاکید کرد، داعش همچنین در حمله به نیروهای پیشمرگه کرد عراقی در در اواخر ژوئن سالجاری نیز  از گازهای سمی استفاده کرده بود.

منابع کرد و گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه، هر دو از وقوع چنین حمله‌ای در اواخر  ژوئن گذشته در حوالی شهر حسکه در شمال شرق سوریه خبر داده‌اند. گفته می شود اشخاص مورد اصابت اين نوع گازهای سمی قرار می گیرند دچار تهوع و سوختگی پوست صورت و چشم می شوند.

نیروهای کرد پیش از این نیز گروه داعش را به استفاده از گاز سمی به عنوان سلاح جنگی متهم کرده‌ بودند.

هیچ نظری موجود نیست: