آژانس کُردپا: مشکلات معیشتی در خانوارهای شهرستان پیرانشهر موجب ترک تحصیل حدود ٥٠٠ دانشآموز مقطع راهنمایی شده است.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، جمع کثیری از دانشآموزان مدارس عادی دولتی در شهر پیرانشهر به سبب بروز مشکلات معیشتی و موانع اقتصادی از ادامه تحصیل بازماندند.
این تعداد از دانشآموزانِ ترک تحصیلکرده از مدارس "عادی دولتی" و "راه دور غیردولتی " و برای سال تحصیلی ٩٢-٩٣ میباشند.
خبرنگار کُردپا با ارسال فهرستی از اسامی و کد مدرسهی محل تحصیل این دانشآموزان، اعلام کرد: اکثریت قریب به اتفاق ٤٩٤ دانشآموز دختر و پسر مراکز آموزشی پیرانشهر بنابه فقر معیشتی خانوادهها و مشکلات ناشی از آن مجبور به لغو ادامه حضور در کلاسها شدهاند.
در فهرست ارسالی، بیشترین تعداد دانشآموزان محروم از تحصیل مربوط به مناطق روستایی و پسران مقطع سوم راهنمایی میباشد.
بنابه آمارهای نیمهرسمی، بیش از ٢٥درصد جوانان در سن تحصیل یا هیچگاه به مدرسه نمیروند یا پیش از ۱۸ سالگی و بدون کسب مهارتهای لازم برای ورود به بازاز کار دنیای درس و مدرسه را رها میکنند.
سعید پیوندی، جامعهشناس دربارهی این پدیده میگوید: بازماندن از چرخه آموزشی بیشتر در مناطق دورافتاده و حاشیهای رواج دارد و تحلیلها نشان میدهد که مناطقی که زبان اصلی و رایج مردم فارسی نیست کمتر از دیگران بخت ادامه تحصیل را دارند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، جمع کثیری از دانشآموزان مدارس عادی دولتی در شهر پیرانشهر به سبب بروز مشکلات معیشتی و موانع اقتصادی از ادامه تحصیل بازماندند.
این تعداد از دانشآموزانِ ترک تحصیلکرده از مدارس "عادی دولتی" و "راه دور غیردولتی " و برای سال تحصیلی ٩٢-٩٣ میباشند.
خبرنگار کُردپا با ارسال فهرستی از اسامی و کد مدرسهی محل تحصیل این دانشآموزان، اعلام کرد: اکثریت قریب به اتفاق ٤٩٤ دانشآموز دختر و پسر مراکز آموزشی پیرانشهر بنابه فقر معیشتی خانوادهها و مشکلات ناشی از آن مجبور به لغو ادامه حضور در کلاسها شدهاند.
در فهرست ارسالی، بیشترین تعداد دانشآموزان محروم از تحصیل مربوط به مناطق روستایی و پسران مقطع سوم راهنمایی میباشد.
بنابه آمارهای نیمهرسمی، بیش از ٢٥درصد جوانان در سن تحصیل یا هیچگاه به مدرسه نمیروند یا پیش از ۱۸ سالگی و بدون کسب مهارتهای لازم برای ورود به بازاز کار دنیای درس و مدرسه را رها میکنند.
سعید پیوندی، جامعهشناس
فقر خانوادهها، مشکلات درونی نظام آموزشی و نگاه منفی خانوادهها از مهمترین عوامل پدیدهی بازماندگی از تحصیل دانشآموزان در ایران محسوب میشود.سعید پیوندی، جامعهشناس دربارهی این پدیده میگوید: بازماندن از چرخه آموزشی بیشتر در مناطق دورافتاده و حاشیهای رواج دارد و تحلیلها نشان میدهد که مناطقی که زبان اصلی و رایج مردم فارسی نیست کمتر از دیگران بخت ادامه تحصیل را دارند.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر