نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ شهریور ۱۳, پنجشنبه

hamneshine bahar a mis en ligne la vidéo ما برای چی زاده شدیم؟


hamneshine bahar a mis en ligne la vidéo ما برای چی زاده شدیم؟ Why were We Born.
ما برای چی زاده شدیم؟ Why were We Born
hamneshine bahar
در این بحث با اشاره به این پرسش اساسی که «ما برای چی زاده شدیم» (سئوال مهیبی که از عصر حجر پیشاپیش فرزند انسان قد عَلم کرده است) از بروس اسپرینگستین Bruce Springsteen خواننده، نوازندهٔ گیتار و آهنگساز آمریکایی هم یاد می‌کنم.

چرا به بروس اسپرینگستین پرداخته‌ام؟
گاه پیش می‌آید که خاطرات خانه زندگان، یادهای زندان و وضعی که به آن مبتلا شده‌ایم مرا هم در خود برده، اندوهگین می‌کند. این اندوه همیشه از نوع غم‌هایی که قدمش مبارک باد نیست. بازدارنده است و من برای غلبه بر آن و کندن از ژورنالیسم مبتذل سیاسی، به نیایش، به رقص که شعر تن است و موسیقی که رقص آهنگهاست، به تئاتر و سینما و موزه، بوییدن و بوسیدن کسی که دوستش دارم، گرفتن دست فرزندم و رفتن به طبیعت، و به دویدن و سر به صحرا گذاشتن پناه می‌برم. در اینگونه مواقع تلاش می‌کنم به مقولات دیگر (و نوشته‌های ویکی‌پدیایی) بپردازم تا هم اندوه را از خود برانم و هم به یکسویه‌نگری خو نگیرم. البته بروس اسپرینگستین که از او یاد می‌کنم با ترانه «زاده شدن برای گریختن» Born to Run به نوعی سر به سر سئوال این بحث گذاشته‌است: ما برای چی زاده شدیم؟
...
‌ ویدی... (plus)

هیچ نظری موجود نیست: