نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۱ آبان ۲۷, شنبه

مترجم پيام پرتوى:چرا رئيس CIA استعفا داد؟

مترجم پيام پرتوى:چرا رئيس CIA استعفا داد؟



به نقل از نشريه کارگر ارگان رسمى حزب کمونيست سوئد (م.ل)

16 november 2012
آيا رئيس CIA به دليل خيانت به همسر خود استعفا داد؟ يا اينکه علت استعفاى او فرونشاندن شايعات در مورد معاملات کٽيف آمريکا در خاور ميانه٬ از جمله شرکت در تحويل سلاح از ليبى به جهادگران٬ در سوريه بود؟ 
Bilder
  • http://www.proletaren.se/sites/default/files/styles/article_images_thumb/public/46_web_david_petraeus_cia_09_06_2011.jpg
در رابطه با استعفاى رئيس CIA سايت – ه کانادايى Global Research مقاله اى را منتشر نموده و در آن مدعيست که استعفاى David Petreaus  ميتواند با ترور سفير آمريکا٬ Chris Stevens٬ در ليبى  در کنسولگرى در بن غازى در سپتامبر امسال و حمايت آمريکا به شورشيان ليبيايى٬ که به نوبه خود سلاح به جهادگران سوريه اى منتقل نموده اند٬ در ارتباط باشد.
Petreaus اين هفته جهت ارائه شهادت در مورد حمله به کنسولگرى به کميته هاى مختلف سناى  آمريکا فراخوانده شده است. آيا دليل واقعى اينکه او به کار خود پايان داد اين است که عمليات CIA در ليبى نبايد توسط بازجوييهاى آشکار سنا در کانون توجه عمومى قرار گيرند؟  
Global Reseatch مينويسد که سفارت آمريکا در طرابلس و کنسولگرى در بن غازى منحصرا بعنوان مرکز ارتباطى ميان واشنگتن و شورشيان موسوم به جهادگران عمل مينمايد. آمريکا قاچاق سلاح را از ليبى به گروههاى تروريست در سوريه هماهنگ ميکند.
در مقاله آمده است٬ " آمريکا از سال ٢٠٠٦ مخالفان سوريه را مسلح نموده و دولت فعلى ليبى از بزرگترين تامين کننده گان مالى و تحويل دهنده گان سلاح به شورسيان سوريه است. اين امر ما را علاقمند به ترور سفير Stevens و استعفاى ناگهانى رئيس CIA٬ David Petreaus٬ ميکند.  
بر اساس شمارى از گزارشات ديپلماتيک٬ از کنسولگرى آمريکا در بن غازى "در اساس براى عمليات مخفى CIA"٬ که به گزارش رويترز "شامل رديابى و خريد مجدد سلاحهاى سنگينى بود که از انبار دولت سابق ليبى به غارت برده شده است"٬ استفاده ميشد.  
Global Research مينويسد "گمان زده ميشود که Stevens ارتباطاتى با تروريستهاى سوريه اى داشت. مدارک بسيار و در حال افزايشى وجود دارند که نشان ميدهند جاسوسان آمريکايى - بخصوص سفير ترور شده Chris Stevens- دستکم از ارسال سلاح از ليبى به شورشيان - ه در حال جنگ - ه جهادگر – ه سوريه اى با خبر بود. 
در ماه مارس ٢٠٠١ ٬ يک دهه قبل از آغاز بهار عربى٬ Stevens رسما به سمت رابط آمريکا با مخالفان الهام گرفته از القاعده منصوب شد. او مستقيما با Abdelhakim Belhadj از گروه مبارزه اسلامى کار ميکرد.
شش سال بعد٬ ٢٠٠٧ ٬ مرکز West Point براى مبارزه با ترور تاييد نمود که "شهر ليبايى بن غازى به يکى از مهمترين مراکز و به پايگاه اصلى ارسال جنگجويان القاعده به عراق مبدل شده بود".
در نوامبر ٢٠١١ روزنامه The Telegraph – ه انگليسى گزارش داد که Abdelhakim Belhadj٬ رهبر شوراى نظامى طرابلس٬ در استانبول و در مرز ترکيه - سوريه  با افرادى از ارتش آزاد سوريه ديدار کرده بود. اين تلاشى از جانب دولت جديد ليبى براى قاچاق پول و سلاح به داخل بود.
طيف وسيعى از رسانه هاى خبرى٬ مانند CNN٬ The Telegraph و واشنگتن تايمز٬ اذعان نموده اند که تروريستهاى القاعده ليبى پس از آن گله وار براى مبارزه با دولت سوريه به سوريه فرستاده شده اند٬ و اينکه بخش بزرگى از مخالفان سوريه اى از تروريستهاى القاعده اى تشکيل ميشوند.
بنا به گفته Global Research معلوم شده است که CIA توسط کشتى سلاح را به شورشيان سوريه که پايگاهى در جنوب ترکيه دارند ارسال کرده. "به عبارت ديگر٬ سفير Stevens در جريان ارسال تروريستهاى ليبيايى و سلاح براى مقابله با دولت سوريه يکى از بازيگران اصلى بوده است."   
منبع ديگرى که مقاله به آن اشاره ميکند مدعيست که کنسولگرى در بن غازى " در اساس براى عمليات مخفى CIA" جهت ارسال سرباز و سلاح به سوريه مورد استفاده قرار ميگرفت".
سايت در مقاله خود به Times of London ٬ که در گذشته در مورد يک کشتى ليبيايى با ٤٠٠ تن سلاح که در محموله اش موشکهاى ضد هوايى SAM-7 و ديگر سلاحهاى موشکى ديگر وجود داشت اشاره ميکند. همه با سوريه بعنوان هدف.
Stevens از شبکه ارتباطى که با شورشيان ليبيايى در خلال جنگ بر عليه دولت قذافى ساخته بود٬ پس از ترور رهبر ليبى٬ براى دادن تغيير جهت در کار خود و قاچاق سلاح و جنگجويان القاعده به سوريه استفاده کرد.    
پس از حمله به کنسولگرى در بن غازى در مناظره اى در آمريکا اوبا متهم شده است به اينکه از کنسولگرى بدرستى حفاظت نکرده. اما توضيحى که در اين مورد ارائه شد اين بود که کنسولگرى ميخواست که در رابطه با عمليات CIA  تا آنجايى که امکان داشت آرام گرفته و تصورى از يک کنسولگرى "سست و تنبل"٬ از همان انواعى که در جهان بسيارند٬ ارائه بدهد. 
از طريق اعلام روابط نامشروع با دو زن٬ Petreaus جهت کناره گيرى بهانه اى بدست آورد و از اين طريق نه تنها از بازپرسى کميته عمومى سنا٬ بلکه از بيان اينکه CIA و آمريکا واقعا در ليبى چه ميکردند نيزاحتراز نمود.   
Erik Anderson

هیچ نظری موجود نیست: