نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ خرداد ۱۷, سه‌شنبه

دادستانی در حال اجرای طرح زجرکش کردن یک زن زندانی سیاسی است


ZAHRA_JABARI
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"علیرغم تاکید کمسیون پزشکی و پزشک قانونی مبنی بر اعزام فوری زندانی سیاسی زهرا جباری به یکی از بیمارستانهای تهران اما بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران مانع انتقال وی به مراکز درمانی هستند.
زندانی سیاسی زهرا جباری ۳۷ ساله متاهل و دارای یک فرزند می باشد. او از دستگیر شدگان ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ است خانم جباری ماه ها است که در وضعیت حاد جسمی بسر می برد و در حال حاضر و ضعیت جسمی وی بسیار وخیم می باشد. ۱۳ فرودین ماه کمسیون پزشکی و پزشک قانونی که یک نهاد حکومتی می باشد پس از بررسی پرونده پزشکی و معاینات طولانی کتبا به دادستان تهران عباس جعفری دولت آبادی اعلام نمود که او می بایست در اسرع وقت به یکی از بیمارستانهای تهران جهت معالجه انتقال یابد.اما بازجویان وزارت اطلاعات و بخصوص عباس جعفری دولت آبادی که نام او درلیست بین المللی ناقضین حقوق بشر می باشد. علیرغم گذشت بیش از ۲ ماه از انتقال این زندانی سیاسی به بیمارستانهای خارج از زندان اوین ممانعت به عمل می آورد.
به نظر می آید که بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در حال بکار بردن شیوۀ ضدبشری زجر کش کردن، این بار علیه زندانی سیاسی زهرا جباری هستند. آنها برنامه ریزی شده در انتقال این زندانی سیاسی به بیمارستان تعلل می کنند و سعی دارند که وضعیت جسمی او را به نقطۀ غیر قابل برگشتی برسانند و سپس وی را به بیمارستان منتقل نمایند تا در آخرین مراحل به خیال خام خود مسئولیت زجرکش کردن را به عهده نگیرند. و الا دلیل دیگر نمی توان یافت که علیرغم تاکیدات کمسیون پزشکی و پزشک قانونی مبنی بر انتقال این زندانی سیاسی به بیمارستان،از انتقال وی خوداری می کنند. پیش از این بازجویان وزارت اطلاعات و دادستان تهران شیوۀ زجر کش کردن را علیه زندانی سیاسی محسن دگمه چی بکار بردند که منجر به جان باختن وی گردید .

کارشنکنی و جلوگیری از ادامه درمان حسین رونقی ملکی توسط نهادهای امنیتی

حسین رونقی ملکی وبلاگ‌نویس و فعال حقوق بشر در طی چند ماه گذشته با بیماری کلیوی در زندان به سر برد و دچار وضعیت حاد جسمی بود. مسئولین قضایی و نهادهای امنیتی که اجازه مرخصی استعلاجی به این وبلاگ نویس را نمی دادند با تاخیری چهار ماه وی را به بیمارستان منتقل کردند.
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» تاخیر چهار ماهه در اعزام وی به بیمارستان در حالی که وی در وضعیت اورژانسی به سر می‌برد منجر به وخامت حال وی و آسیب به کیسه صفرای وی شد.
همچنین در حالی که پزشکان بیمارستان تاکید داشتند که بعد از عمل باید تحت مراقبت پزشکی باشد و از مرخصی استفاده کند نهادهای امنیتی از جمله اطلاعات سپاه وی را به سرعت به زندان اوین بازگرداند و حتا اجازه داشتن داروهای وی در زندان را ندادند.
بنابر اعلام پزشکان متخصص وی طی هفته‌های گذشته برای عمب مجدد بار دیگر نیاز به اعزام به بیمارستان و عمل جراحی مجددد داشت که در اقدامی غیرقانونی و غیرانسانی از اعزام مجدد وی جلوگیری شده است.
روز جاری برای سومین هفته متوالی با کارشنکنی نهادهای امنیتی و مسئولین قضایی به ویژه قاضی پرونده از اعزام این وبلاگ‌نویس به بیمارستان خودداری شده است. مسئولین دلیل مشخصی برای این اقدام خود عنوان نمی‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست: