نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ شهریور ۶, یکشنبه

بهرام رحمانی: به یاد غلام کشاورز!

بهرام رحمانی: به یاد غلام کشاورز!



غلام کشاورز (بهمن جوادی)، از کادرهای برجسته حزب کمونیست ایران و از چهره های سرشناس جنبش کارگری کمونیستی این کشور در چنین روزی، یعنی روز سه شنبه 26 آگوست 1989، در شهر لارناکای قبرس مورد سوء قصد تروریست های حکومت اسلامی ایران قرار گرفت و ساعت 6 صبح روز بعد در بیمارستان جان باخت!

غلام چهره ای دوست داشتنی و محبوب هواداران و اعضای حزب کمونیست ایران و همه کسانی بود که او را از دور و نزدیک می شناختند.

غلام، در دی ماه 1367، یعنی در سال قتل عام چندین هزار زندانی سیاسی که هنوز در آن دوره، ابعاد این فاجعه تاریخی روشن نشده بود، در شماره 46 و 47 نشریه کمونیست، ارگان حزب کمونیست ایران، در مقاله ای تحت عنوان «این همه جنایت و وحشی گری را نباید تحمل کرد!»، در بخشی از این مقاله نوشته بود: «امواج بازداشت های وسیع، شکنجه، ترور و اعدام های دسته جمعی زنداینان سیاسی، بار دیگر سراسر کشور را فراگرفته است و ده ها میلیون مردم مصیبت دیده را به ماتم و اندوه نشانده است؛ ابعاد جنایت و وحشی گری این رژیم به حدی است حتی وسائل ارتباط جمعی و نهادهای بین المللی که مدت ها از پرداختن به اعمال ضدبشری رژیم اسلامی اکراه داشتند، امروز در مقابل کوهی از اجساد تیرباران شده ها و تداوم اعدام های دسته جمعی زندانیان مجبور شده اند که دست به اعتراض زده و مخالفت خود را اعلام دارند.»

یاد غلام گرامی باد!

با احترام بهرام رحمانی

هیچ نظری موجود نیست: