نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ تیر ۲۴, پنجشنبه

اعتصاب گسترده بازاریان تبریز علیرغم عقب نشینی دولت/ ادامه اعتصاب بازاریان تبریز

در حالی که روز دوشنبه گزارش‌هایی در باره توافق میان دولت و بازاریان بر سر نحوه تعیین و دریافت مالیات منتشر شده بود، خبرها حاکی از آن است که تعطیلی و اعتصاب در بازار تهران و تبریز در روز سه‌شنبه نیز همچنان ادامه یافته است.


بازار تبریز روز سه شنبه علیرغم عقب نشینی دولت در اخذ مالیات ۷۰ درصدی، در اعتصاب کامل به سر برد. این اعتصاب که از شش روز گذشته آغاز شده است دیروز شاهد گسترده ترین تعطیلی خود از آغاز اعتصابات بود.

همچنین بازار تبریز امروز چهارشنبه، 23 تیرماه را نیز در اعتصاب کامل بسر برد. این اعتصابات که با مرکزیت بازار سرپوشیده تبریز از روز پنج شنبه هفته گذشته از برخی بازارچه های این بازار آغاز شده بود، دیروز و امروز به گسترده ترین شکل خود رسید، بطوریکه علاوه بر بازار سرپوشیده تبریز، بازارچه ها، تیمچه ها و راسته های آن کلیه مغازه های پیرامون این بازار، اصناف خیابان فردوسی، خیابان تربیت، جمهوری اسلامی،راستا بازار، میدان نماز، خیابان دارایی، میدان شهدا، خیابان ارتش شمالی ، سه راهی امین نیز کرکره های خود را پایین کشیدند.

این اعثصابات که در روزهای ابتدایی از بازارچه های فرش فروشان، کفاشان و زرگران بازار سرپوشیده تبریز آغاز شده بود، دیروز تمامی بازارچه های راستابازار، امیر، بلورفروشان چینی فروشان، پارچه فروشان، لوازم التحریر و … را نیز به تعطیلی کشاند، بطوریکه “بازار سرپوشیده تبریز” که بزرگترین بازار مسقف خاورمیانه بحساب می آید، دیروز کمتر مغازه و حجره ای را با کرکره بالارفته به خود دید! به گزارش رسیده از تبریز این تعطیلی تنها به بازار سرپوشیده خلاصه نشد و در عرض چند ساعت تمامی مغازه های خیابان جمهوری اسلامی، تربیت، خیابان فردوسی، میدان نماز را نیز به تعطیلی کشاند.

همچنین برخی گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که همزمان با اعتصاب در بازار تهران، بازاريان در برخی نقاط ديگر ايران، مانند کرمانشاه و مشهد نیز اعلام کرده بودند، به اين اعتصاب خواهند پیوست.


هیچ نظری موجود نیست: