نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۷ تیر ۵, چهارشنبه

كشف گوانتاناموی جدید در عراق !

هامبورگ 19.06.2008
به همه آزادیخواهان جهان
از : فریدون گیلانی ، نویسنده ، شاعر و روزنامه نگار ایرانی در تبعید
تراژدی تاریخی جنگ عراق ، اكنون ، و برای همیشه ، در پرسش شرم آور یك كلمه ای خلاصه می شود : چرا ؟ و چرا مردم عراق ، و پیش از آن مردم افغانستان ، باید برای تامین منافع غارتگران قتل عام شوند ؟
اما پرسشی كه در رابطه با ایران هر انسانی را تكان می دهد ، این است كه یك سازمان بد نام و رسوای ایرانی به نام MKO ( مجاهدین – گروهی اسلامیست ، ) چند ماه پس از اشغال عراق ، نیروهای رزمنده اش را تحویل ارتش ایالات متحده می دهد .
رهبری مجاهدین ، این انسان ها را كه میانگین سنی شاه 28 تا 30 سال است ، متهم كرده بود كه زيربار همكاری رهبری شان با آمریكا و تبدیل شدن به دست افزار اشغالگران ، نرفته بودند . ارتش ایالات متحده ، بیدرنگ زندان ویژه ای مثل ابوقریب در بغداد و گوانتانامو ساخت . اما ، تقریبا چهار سال نام این زندان هولناك را « كمپ تیف » گذاشتند .
این انسان ها كه اغلب از زنان و مردان جوان تشكیل می شدند و برای نبرد علیه جمهوری بی ترحم وحشی اسلامی ، به مجاهدین (MKO ) پیوسته بودند ، در « زندان تیف » مورد شكنجه های وحشیانه ی ارتش ایالات متحده قرار گرفتند . هیچ خبرنگار و عكاسی ، اجازه ورود به این مركز هولناك را نداشت . این ، بدان معنی است كه بیش از چهارسال ، رابطه تنگاتنگ رهبری مجاهدین و ارتش ایالات متحده ، مانع از آن شد كه جهان از وجود زندان تیف و آن چه در آن می گذرد ، با خبر شود . عده ی این زنان و مردان ، چهار صد تن گزارش شده است .
اكنون ، پس از چهار سال شكنجه ، اینان ظاهرا آزاد شده اند ، اما چگونه ؟ هشتاد تن از آنان در ترس و وحشت و تهدید و سركوبی ، در اربیل ، یكی از شهرهای كردستان عراق اشغال شده سرگردانند ، عده ای شان در مرز اردن ، عده ای شان در تركیه و سی و پنج نفرشان در یونان . بعضی از آنان ، هنگامی كه می خواستند از عراق خلاص شوند ، در راه جان باخته اند .
من شخصا با ده تن از آنان در یونان تماس مستقیم دارم . در كمال حیرت باید گفت در حالی كه UNHCR ( كمیساریای عالی پناهندگی ) ادعا می كند همه جا حضور دارد ، شش تن از این قربانیان در بخش دیپورت زندان آتن اسیرند . بقیه شان هم در وحشت از تحویل داده شدن به ایران به سر می برند . این انسان ها ، ضد ارتجاع حاكم برایران ، و همچنین ضد امپریالیست اند . یعنی كه در ایران جوخه تیرباران منتظر آن هاست .
به علاوه ، دست كم پانزده تن از آنان در یونان مكان امنی برای خوابیدن ندارند . اینان در پارك ها می خوابند و به زحمت می توانند برای زنده ماندن غذائی به دست آورند .
این قربانیان كه از هرجانب مورد هدف قرار گرفته اند ، به كمك و واكنش فوری شما نیاز دارند . UNHCR در واقع كارچندانی برای آنان نكرده است . اگر می خواهد به كمك آنان بشتابید ، لطفا با من تماس بگیرید .

Mobil: 0049 –171– 83 25 563
Tel.: 0049 – 40 – 209 72 678
Fax: 0049 – 40 – 209 73 001
Email: gilani@f-gilani.com

هیچ نظری موجود نیست: