نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ تیر ۱, سه‌شنبه

انتقاد آمریکا از طرح اسرائیل برای تخریب خانه فلسطینی‌ها

bbc

در صورت تصویب نهایی، برای ساخت پارک باستان شناسی، ۲۲ خانه متعلق به فلسطینی ها در منطقه سلوان تخریب می شود

فلسطینی ها و دولت آمریکا از طرح اسرائیل برای تخریب خانه فلسطینیان در بیت المقدس شرقی برای ساخت یک پارک انتقاد کرده اند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی با محکوم کردن این اقدام، از دولت آمریکا خواسته است تا به عنوان میانجی روند صلح خاورمیانه وارد عمل شده و مانع از تخریب این خانه ها و ساخت پارک به جای آنها شود.

دولت آمریکا هم نگرانی خود را از این مساله ابراز کرده و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است این اقدام می تواند به بی اعتمادی دامن بزند و باعث بروز خشونت شود.

کمیته برنامه ریزی شهرداری بیت المقدس روز دوشنبه (بیست و یک ژوئن) طرح ساخت یک پارک باستانشناسی در سلوان در بیت المقدس اشغالی را تصویب کرد اما هنوز این طرح باید برای عملی شدن به تصویب نهایی برسد.

صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطینی ها به خبرگزاری فرانسه گفت که او پیام محمود عباس به باراک اوباما را به مقام های دولت آمریکا تحویل داده است.

برای ساخت این پارک باید ۲۲ خانه متعلق به فلسطینی ها در منطقه سلوان تخریب شود.

پروژه ساخت پارک جدید باستان شناسی در سلوان "باغ پادشاه" نام دارد که به عبری، نامی است که شامل مناطق حومه بخش قدیمی بیت المقدس می شود.

اهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل نیز از این اقدام کمیته شهرداری بیت المقدس انتقاد کرده است. انتقاد آقای باراک بیشتر به زمان بندی اعلام این طرح مربوط می شود تا ماهیت خود طرح.

اسرائیل، بیت المقدس شرقی را بخش جدا ناپذیری از پایتخت خود می داند اما ادعاهای تملک این کشور بر بخش شرقی از نظر جامعه بین المللی پذیرفته نشده است.

جامعه جهانی بیت المقدس شرقی را یک منطقه اشغال شده می داند.

فلسطینیان خواهان آن هستند که کشور مستقل آنها با پایتختی بیت المقدس شرقی شکل گیرد و نگران این مساله هستند که فعالیت های ساختمانی اسرائیل، ارتباط میان بیت المقدس شرقی و کرانه غربی را قطع کند.

اسرائیل در جنگ سال ۱۹۶۷ بخش شرقی بیت المقدس را ضمیمه خاک خود کرد. این اقدام اسرائیل از سوی جامعه جهانی از جمله آمریکا به رسمیت شناخته نشده است.

هیچ نظری موجود نیست: