نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ آبان ۲۵, دوشنبه

چين متقلب‌ترين كشور جهان


تابناک
بر اساس آخرين گزارش سازمان جهاني گمرك كه حاصل گزارش‌هاي دوره‌اي كشورهاي عضو wco چين، هنگ كنگ و هند به ترتيب سه كشور اول در مبدا كالاها ومحموله‌هاي تقلبي معرفي شدند.

به گزارش «جوان آنلاين»، بنا بر اطلاعات موجود 106 كشور يعني هفت برابر بيشتر از سال 2007 به عنوان مبدا حداقل يك توقيف شناسايي شدند. ضمن آنكه از سال 2004، پنج كشور سوآيزيلند، تاجيكستان، تركمنستان، قزاقستان و ميانمار براي اولين بار در اين فهرست قرار گرفتند.

بنا بر اين گزارش، همانند سال‌هاي گذشته، از 14981 مورد گزارش شده، كشور‌هاي چين با 6819 مورد يعني 46 درصد از كل، هنگ كنك چين (806مورد)، هند(580مورد)، تايلند (243مورد)،تركيه (234مورد)وامارات متحده عربي (127مورد) به ترتيب كشور مبدا مطرح شدند. با اين توضيح كه كشور مبدا براي 4993 مورد ناشناخته باقي ماند. همچنين پاكستان امسال جايگزين ايتاليا در 10 كشور اول شد.محموله‌هاي توقيفي بارگيري شده در 10 كشور اول ـ 94 درصد از كل ـ تقريبا دو برابر كل توقيفات سال را تشكيل دادند.

محموله‌هاي توقيف شده كه از كشور چين حركت كردند ـ به تعداد 7034 مورد ومعادل 47 درصد از كل ـ بسيار بيشتر از ميزاني است كه از هنگ كنگ (7درصد) حركت كرده است.

بر اساس گزارش مذكور و برحسب اقلام توقيف شده، 65 درصد از كل محموله‌هاي تقلبي به تعداد 241 ميليون قلم از چين حركت كردند. اين آمار نشان دهنده افزايشي بالغ بر 4 برابر نسبت به سال 2007 مي‌باشند. محل حركت 88 درصد از كليه اقلام توقيف شده در سال 2008 مربوط به كشور اول بوده است.

در سال 2008 محموله‌هاي ارسال شده از چين كليه انواع كالا شامل لوازم جانبي(20 درصد)، اقلام صنعت نساجي (19درصد)، كفش (14درصد) و دستگاه‌هاي الكترونيكي (8درصد) را در برمي گيرد. اين كالاها به 118 كشور توزيع شدند، 5 كشور اول به ترتيب عبارتند از: آمريكا، اسپانيا، جمهوري كره، آلمان، و فرانسه.

گفتني است در گزارش مذكور آماري از ايران به عنان كشور مقصد ذكر نشده اما با توجه به اين كه 10 كشور عمده مبدا در منطقه آسياپاسيفيك قرار دارند.به راحتي مي‌توانحدس زد كه ايران به عنوان يكي از مهمترين كشورهاي مقصد به شمار مي‌آيد.وتنها دليل نبودن نام ايران در ليست كشور‌هاي مقصد عدم گزارش گمرك در اين باره به سازمان جهاني گمرك است.

هیچ نظری موجود نیست: