نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۷ تیر ۲, شنبه

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، وکیل دادگستری که در بازداشت به سر می‌برد، اعلام کرد که خانم ستوده وثیقه ۶۵۰ میلوین تومانی تعیین شده از سوی دادسرا را نپذیرفت و در بازداشت ماند.


رضا خندان، همسر نسرین ستوده، وکیل دادگستری که در بازداشت به سر می‌برد، اعلام کرد که خانم ستوده وثیقه ۶۵۰ میلوین تومانی تعیین شده از سوی دادسرا را نپذیرفت و در بازداشت ماند.
آقای خندان روز شنبه دوم تیر به خبرگزاری ایسنا گفت که خانم ستوده به اتهام «تبانی و اجتماع و تبلیغ علیه نظام» بازداشت شده است.
او اضافه کرد که همسرش اتهام‌ها را ساختگی و بی‌اساس می داند و وثیقه را نیز متناسب نمی‌داند.
ماموران هفته گذشته نسرین ستوده را در خانه خود بازداشت کردند. پیشتر گفته شده بود که بازداشت خانم ستوده در ارتباط با حکم پنج سال زندان پیش او بود اما آقای خندان در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که مشخص شده بازداشت خانم ستوده به دلیل دفاع از «دختران خیابان انقلاب» بوده است.
او نوشت که مهدی پیتام، بازپرس پرونده شاپرک شجری زاده، یکی از دختران معترض به حجاب اجباری، از خانم ستوده که وکالت خانم شجری زاده را به عهده داشته، شکایت کرده است و این شکایت مبنای بازداشت خانم ستوده بوده است.
ب
وزارت خارجه آمریکا خواستار آزادی او شد و نهادهایی چون عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر بازداشت او را محکوم کردند.
خانم ستوده به گفته همسرش در حال حاضر در بند عمومی زنان بازداشتگاه اوین است
دستگیری و ضرب و شتم معترضان به بازداشت نسرین ستوده
بازداشت خانم ستوده تجمع اعتراضی رضا خندان و تعدادی دیگر از معترضان به بازداشت این وکیل دادگستری را در پی داشت که به بازداشت تجمع کنندگان برای چند ساعت منجر شد.
آقای خندان یکشنبه شب ۲۷ خرداد در فیس بوک خود با اعلام این خبر، نوشت که بازداشت او و هشت تن دیگر از معترضان و انتقال آنها به دادسرای اوین، با خشونت و ضرب و شتم ماموران لباس شخصی همراه بوده است.
او همچنین با اعلام اینکه آنها ساعتی پس از بازداشت آزاد شدند نوشت که برخی از افراد آزاد شده‌، به شدت مصدوم شده‌اند. از جمله آقای آقای فرهادپور که رضا خندان تصویری از کبودی های روی دست او را منتشر کرد.
او در ادامه نوشت: «مامور لباس شخصی با کت چهارخانه که من و برخی از بچه‌ها را ضرب و شتم کرد به نظر اطلاعاتی می‌آمد. می‌گفت دکترای حقوق دارد. سروان علی رضا سودمند مقدم از کلانتری ولنجک این فرد اطلاعاتی یا ... را می‌شناسد. دوربین دادسرا صحنه‌ ضرب و شتم را دقیقا در همان محل ضبط می‌کند.»

هیچ نظری موجود نیست: