نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۷ فروردین ۲۲, چهارشنبه

در روزهای اخیر تجمعات اعتراضی از سوی بیکاران مناطقی از خوزستان از جمله بیکاران عسلویه و کنگان و بیکاران روستای زهیریه واقع در حویزه صورت گرفته است. تجمع اعتراضی جوانان بیکار زهیریه روز چهارشنبه ۲۲ فروردین نیر ادامه یافت.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز ۲۲ فروردین صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.
جوانان بیکار روستای زهیریه خواستار اشتغال در پروژه های نفت و گاز منطقه هستند

تجمع اعتراضی بیکاران خوزستان

در روزهای اخیر تجمعات اعتراضی از سوی بیکاران مناطقی از خوزستان از جمله بیکاران عسلویه و کنگان و بیکاران روستای زهیریه واقع در حویزه صورت گرفته است. تجمع اعتراضی جوانان بیکار زهیریه روز چهارشنبه ۲۲ فروردین نیر ادامه یافت.
بیکاران مناطق نفتی به عدم به کارگیری نیروهای بومی در پروژه‌های نفت و گاز و پتروشیمی معترضند و می‌گویند مردم بومی منطقه آلودگی زیست‌محیطی ناشی از فعالیت شرکت‌های نفتی را تحمل می‌کنند اما از اختصاص سهمیه اشتغال آن‌ها در این صنایع خبری نیست.
جوانان بیکار زهیریه بنرهایی حاوی متن‌های اعتراضی در دست داشتند که در آن‌ها به استخدام نیروهای غیربومی در شرکت‌های نفتی اعتراض شده بود.
معترضان برای اثبات این که استدلال مدیران شرکت‌های نفتی مبنی بر مهارت نداشتن جوانان منطقه بی‌پایه است، مدارک فنی و حرفه‌ای خود را به همراه داشتند.
بیکاران مدارک نحصیلی و گواهینامه های فنی خود را همراه داشتند
بر یکی از بنرهایی که معترضان همراه داشتند نوشته شده بود اشتغال در پروژه‌های منطقه برای اهالی منطقه به یک رویا تبدیل شده است.
بیکاران عسلویه و کنگان ساکن در این منطقه ویژه اقتصادی که آبان سال ۹۶ کمپینی علیه بیکاری راه انداخته‌اند یکشنبه ۲۱ فروردین مقابل اداره اشتغال پارس جنوبی تجمع کردند. آن‌ها خواستار عملی شدن وعده‌های مسئولان مبنی بر اختصاص ۵۰ درصد ظرفیت اشتغال پروژه‌های نفت و گاز و پتروشیمی در پارس جنوبی به بومیان منطقه هستند.
یکی از بیکاران حاضر در تجمع مقابل اداره اشتغال پارس جنوبی به خبرنگاران گفته است:
«صدها نفر از ما در عسلویه و کنگان بیکارند. اوضاع به‌قدری وخیم است که در روزهای گذشته یکی از همشهری‌های بیکار ما قصد خودکشی داشت که با وساطت مردم منصرف شد. امیدوارم در سال جدید اداره اشتغال، کارفرماها و پیمانکاران را موظف کند که از بیکاران منطقه در پروژه‌ها استفاده کنند. ما مردم عسلویه و کنگان با “آلودگی محیطی” پروژه‌ها را می‌سازیم. چاره‌ای هم جز سوختن و ساختن نداریم. انصاف نیست سهمی درخور از اشتغال در این پروژه‌ها نداشته باشیم.»

گسترش اعتراضات در اصفهان: کاسبان خوراسگان اعتصاب کردند، کشاورزان زیار خیابان‌ها را بستند

تجمع و تظاهرات کشاورزان شرق اصفهان چهارشنبه ۲۲ فروردین در شهر اصفهان و خوراسگان ادامه یافت. کاسبان خوراسگان امروز در همبستگی با کشاورزان مغازه‌های خود را بستند و در تجمع اعتراضی شرکت کردند. دستگیری یکی از اهالی زیار در تظاهرات خوراسگان، آتش اعتراضات در این منطقه را نیز شعله‌ور کرد. کشاورزان زیار بعد از ظهر خیابان‌ها را بستند و با آتش زدن لاستیک مانع پیشروی گارد ویژه شدند. آن‌ها شعار می‌دادند:
  • ۱۸ سال خیانت، در حق کشاورز
  • مسئول اگه ندارید، برید قبرس بیارید
Video Player
00:00
00:25
کاسبان خوراسگان روز سه شنبه ۲۱ فروردین در پیامی در شبکه‌های اجتماعی همبستگی خود را با کشاورزان اعلام کردند. آن‌ها نوشتند:
«ما کسبه و بازاریان خوراسگان با تعطیلی مغازه‌ها و شرکت در تظاهرات چهارشنبه ۲۲فروردین از کشاورزان محروم و مظلوم حمایت می‌کنیم.»
تصاویری از مغازه‌های تعطیل در فضای مجازی منتشر شده است.
تظاهرات امروز کشاورزان و مردمی که با آن‌ها همراه شده بودند با حضور سنگین نیروهای ضد شورش همراه بود. زمانی که کشاورزان با سردادن شعار «سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن» اعتراض خود را با دخالت حکومت اسلامی در سوریه نشان دادند، فرمانده نیروی انتظامی حاضر در محل از تظاهرکنندگان خواست از سر دادن اینگونه شعارها خودداری کنند.
او گفت این شعارها ربطی به مساله آب و کشاورز ندارد، تظاهرکنندگان را تحت تاثیر «اوباش و اراذل» و «منافقین» خواند و تلویحاً تهدید به تیراندازی کرد. فرمانده نیروی انتظامی از تظاهرکنندگان خواست به اجتماع خود پایان دهند تا «خدای نکرده، این تجمع آرام به ناآرامی تبدیل نشود.»
تظاهرکنندگان در پاسخ تهدیدات گارد ویژه آن‌ها را هو کردند و شعار دادند:
  • بی‌غیرت، بی‌غیرت
بنا بر یک گزارش، نیروی انتظامی تظاهرکنندگان را در رایزنی با نمایندگان کشاورزان به سمت مصلی هدایت کرد و زمانی که معاون استاندار سخنرانی می‌کرد تظاهرکنندگان شعار می‌دادند:
  • دروغگو، دروغگو
  • می‌میمریم، می‌میریم، ذلت نمی‌پذیریم
برخی شعارهای تظاهرات امروز کشاورزان در اصفهان:
  • وای از این بی آبی، مسئول را ببند به گاری
  • سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن
  • عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، زندگی کشاورز روی هواست امروز
  • تا آب نیاد تو رودخونه، نهضت ادامه دارد
  • حقآبه رو می‌گیریم، حتی اگه بمیریم
  • نصر من الله و فتح قریب، مرگ بر این دولت مردم فریب
  • روحانی دروغگو، زاینده رود ما کو
  • نیروی انتظامی خجالت، خجالت
یکی از بیکاران حاضر در تجمع امروز کشاورزان در توصیف فقر خود گفت «ما داریم از گرسنگی می‌میریم». یک زن نسبتاً سالخورده در پاسخ به تهدیدات و هشدارهای فرمانده نیروی انتظامی گفت اگر آب برای کشاورزی بود کشاورزان اینجا نبودند، همه بیکارند.
اعتراضات کشاورزان شرق اصفهان در اعتراض به عدم تخصیص حق‌آبه در اواخر سال ۹۶ از ورزنه آغاز شد و به مناطق دیگر گسترش یافت و در تداوم خود مورد حمایت مردم اصفهان قرار گرفت.
کشاورزان اسفند ۹۶ علاوه بر راهپیمایی و تجمع روزمره در میدان‌های اصلی اصفهان، در اعتراض به بایکوت خبری رسانه دولتی تجمعی مقابل صدا و سیمای اصفهان برگزار کردند. آن‌ها همچنین با بنرهای خود به مصلای اصفهان رفتند و در حالی که پشت به تریبون نماز جمعه نشسته بودند، با سر دادن شعار نماز جمعه را مختل کردند.
۲۲ فروردین- رانندگان اسنپ کرج

تجمع رانندگان اسنپ در عظیمیه کرج

گروهی از رانندگان اسنپ عظیمیه چهارشنبه ۲۲ فروردین در اعتراض به پائین بودن کرایه‌ها تجمع کردند.
چهارشنبه ۲۲ فروردین – تجمع سپرده گذاران آرمان وحدت اهواز

تجمع سپرده گذاران آرمان وحدت اهواز

سپرده گذاران آرمان وحدت اهواز چهارشنبه ۲۲ فروردین با تجمع مقابل موسسه ملل و سرپرست اهواز به اعتراضات خود نسبت به از میان رفتن سپرده‌هایشان ادامه داده و اعلام کردند دست از اعتراض برنمی دارند.
آن‌ها شعار می‌دادند:
  • توپ، تانک، فشفشه، ملل باید بسته شه
  • ملل ورشکسته، رو پول ما نشسته
  • یک ساله که دویدیم، فقط وعده شنیدیم
  • تا پول ما به باده، هر روز همین بساطه
چهارشنبه ۲۲ فروردین – سفره خالی کارگران پیمانی پالایشگاه گاز ایلام

اعتصاب کارگران پالابشگاه گاز ایلام ادامه دارد 

کارگران پیمانی پالایشگاه گاز ایلام تحت مسئولیت شرکت ارکان ثالث چهارشنبه ۲۲ بهمن به اعتصاب ادامه دادند. کارگران خواستار بازگشت به کار ۱۱ تن از همکارانشان هستند که در پی اعتصاب دو روزه کارگران که با خواست پرداخت مطالبات معوقه صورت گرفته بود، از کار اخراج شدند.
کارگران اعتصاب کننده که همچنین خواستار پرداخت مطالبات معوقه و تامین شغلی هستن اعلام کرده‌اند تا رسیدن به مطالباتشان به اعتصاب ادامه می‌دهند.

دزدی برای خرید دو قوطی شیر خشک

کلیپی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد یک جوان که مرتکب دزدی شده توسط ماموران برای بازسازی صحنه «ارتکاب جرم» به محل برده شده است.
او پس از توضیح چگونگی سرقت با یک تفنگ پلاستیکی توضیح می‌دهد که پس از برداشتن پول‌ها به مغازه رفته و دو قوطی شیرخشک برای فرزندش خریده است.
Video Player
00:00
01:14

تجمع متقاضیان آزمون علوم پزشکی مقابل استانداری کهکیلویه و بویراحمد

گروهی از متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی علوم پزشکی چهارشنبه ۲۲ فروردین مقابل استلانداری کهکیلویه و بویراحمد تجمع کردند. تجمع‌کنندگان به امتیاز نیروهای قراردادی و شرکتی در استخدام معترضند.
۲۲ فروردین- متالوژی پورد ایران

تجمع کارگران کارخانه متالوژی پودر در اعتراض به اخراج

کارگران متالوژی پودر ایران تعطیل شد و ۱۵۰ کارگر آن بیکار شدند. کارگران چهارشنبه ۲۲ فروردین مجددا مقابل استانداری قزوین تجمع و به بیکاری خود اعتراض کردند.


هیچ نظری موجود نیست: