نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۷ اردیبهشت ۱, شنبه

بازرسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی نمونه‌برداری از شهر دومای سوریه را آغاز کردند. کشورهای غربی پیش از ورود بازرسان به دوما، رژیم سوریه را به

آغاز کار بازرسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در دوما 

بازرسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی نمونه‌برداری از شهر دومای سوریه را آغاز کردند. کشورهای غربی پیش از ورود بازرسان به دوما، رژیم سوریه را به حمله شیمیایی به دوما متهم کرده بودند.Syrien-Konflikt Duma Ruinen (picture-alliance/AP/H. Ammar)=
روز شنبه (۲۱ آوریل / یکم اردیبهشت) هیات بازرسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی به ریاست سامی بارک نمونه‌برداری از  مناطقی را آغاز کرد که گفته شد مورد حمله شیمیایی قرار گرفته است.
پس از پایان کار هیات، نمونه‌ها به آزمایشگاهی در هلند منتقل خواهند شد.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که کشورش انتظار دارد، نمونه‌برداری و آزمایش‌ها با بی‌طرفی کامل صورت بگیرند.
کشورهای غربی رژیم سوریه را مسئول حمله شیمیایی احتمالیروز ۷ آوریل به دوما، واقع در غوطه شرقی می‌دانند.
نمونه‌برداری قرار بود چند روز پیش انجام شود اما یک تیم امنیتی وابسته به سازمان ملل که برای بررسی اوضاع به دوما رفته بود، مورد حمله قرار گرفت. کشورهای غربی مسئولیت این حمله را به رژیم سوریه و دولت روسیه دادند، اما روسیه اعلام کرد که شورشیان به این حمله دست زده‌اند.
یکی از اقدامات امدادی پس از حمله شیمیایی احتمالی در دوما: شستن افراد با آب سرد
یکی از اقدامات امدادی پس از حمله شیمیایی احتمالی در دوما: شستن افراد با آب سرد
 خروج شورشیان از قلمون شرقی
روز شنبه همچنین گزارش شد که نیروهای شورشی اسلام‌گرا با خانواد‌های خود منطقه قلمون شرقی را نیز ترک کرده‌اند.
بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی سوریه این افراد و خانواد‌های آنها به شمال این کشور منتقل شده‌اند. آنها پیش‌تر سلاح‌های خود را تحویل داده بودند. به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه در لندن این جابجایی با وساطت مسکو انجام شده است.

خروج این افراد از قملون شرقی در نزدیکی دمشق، گام مهم دیگری برای پیروزی نهایی بشار اسد به‌شمار می‌رود.
استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه ابراز خرسندی کرد که روسیه با وجود تنش‌هایی که پس از حمله کشورهای غربی به سوریه پیش آمده، به حل بحران سوریه از طریق مذاکره پایبند است.

هیچ نظری موجود نیست: