نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۷ اردیبهشت ۲, یکشنبه

شایعه کودتا در پی شلیک به پهپاد اسباب‌بازی در آسمان قصر پادشاه عربستان

شایعه کودتا در پی شلیک به پهپاد اسباب‌بازی در آسمان قصر پادشاه عربستان


در گزارش‌های اولیه آمده بود که با آغاز تیراندازی‌ها محافظان پادشاه و ولیعهد (محمد بن سلمان) را به پناهگاه برده‌اندحق نشر عکسAFP
Image captionدر گزارش‌های اولیه آمده بود که با آغاز تیراندازی‌ها محافظان پادشاه و ولیعهد (محمد بن سلمان) را به پناهگاه برده‌اند
در حالی که روز شنبه شایعه کودتای نظامی علیه ملک سلمان، پادشاه عربستان و ولیعهد جوان این کشور محمد بن سلمان، به سرعت در شبکه‌های اجتماعی داغ شد، پلیس می‌گوید تیراندازی‌ها ناشی از هدف قرار دادن یک پهپاد کوچک بوده که به آسمان قصر پادشاهی نزدیک شده بود.
روز شنبه (۲۱ آوریل - اول اردیبهشت) دهها ویدئو از ریاض و نزدیکی قصر ملک سلمان، پادشاه عربستان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که صدای تیراندازی سنگین در آنها به وضوح شنیده می‌شد.
در پی آن، موجی از شایعات در شبکه‌های اجتماعی داغ شد که از یک کودتای نظامی علیه خاندان پادشاهی عربستان خبر می‌داد.
در اخبار اولیه حتی اشاره شد که با آغاز تیراندازی‌ها ماموران امنیتی ملک سلمان و ولیعدش محمد بن سلمان را به یک پایگاه هوایی منتقل کرده‌اند.
اما دقایقی بعد معلوم شد که علت تیراندازی نزدیک شدن یک پهپاد اسباب بازی به آسمان قصر بوده که محافظان را ناچار به هدف‌گیری آن کرده است.
به گفته سخنگوی پلیس ریاض حادثه ساعت هفت و پنجاه دقیقه عصر به وقت محلی رخ داده است و محل واقعه محله خزامی در شمال غرب ریاض بوده که یکی از کاخ‌های سلطنتی در آن قرار دارد.
مهرداد فرهمند، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در بیروت که این خبر را دنبال کرده می‌گوید بر خلاف آن چه شایع شده بود ملک سلمان، پادشاه عربستان در هنگام وقوع این حادثه در کاخ نبوده است.
پلیس ریاض از مجروح شدن کسی در جریان این تیراندازی و همچنین مالک این پهپاد تفریحی هنوز گزارشی منتشر نکرده است.

هیچ نظری موجود نیست: