نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۷ فروردین ۳, جمعه

یک حملۀ مسلحانه به نفرات نیروی انتظامی در شهر «کرکسون» و گروگانگیری در یک سوپرمارکت واقع در نزدیکی این شهر با دخالت نیروهای ویژۀ ژاندارمری فرانسه و کشته شدن شخص گروگانگیر به پایان رسید. فرد مهاجم بگفتۀ وزیر کشور فرانسه پیش از این به عنوان یک افراط گرای مذهبی مورد شناسائی پلیس قرار گرفته بود.
 این گروگان گیری که از ساعت ١١ صبح به وقت پاریس در یک سوپر مارکت در شهرک «تِرِب» در جنوب غربی کشور و در نزدیکی «کرکسون» آغاز شده بود، پس از نزدیک به چهار ساعت اندکی پیش از ساعت ١٥ با عملیات نیروی ویژۀ ژاندارمری فرانسه و کشته شدن فرد مهاجم به پایان رسید.

براساس اطلاعات در دست سه تن در جریان این گروگان گیری بر اثر تیراندازی کشته و دو نفر زخمی شده‌اند. یکی از افراد زخمی شده یک سرهنگ دوم ژاندارمری است که در پی گروگان گیری بصورت داوطلبانه و در برابر آزادی یکی از گروگان‌ها، وارد فروشگاه شده و به اسارت در آمده بود. وی بر اثر اصابت تیر بشدت زخمی شده است. این سرهنگ ژاندامری با روشن گذاشتن تلفن دستی خود، اطلاعات ارزشمندی در بارۀ مذاکرات جاری میان گروگانگیر و افراد به گروگان گرفته شده در اختیار نیروهای انتظامی گذاشته است.

فرد گروگانگیر به گفتۀ شاهدان عینی با فریاد «الله اکبر» خود را عضو داعش خوانده است. این جوان ٢٦ سالۀ که «رضوان لکدیم» نام دارد، دارای ملیت دوگانۀ مراکشی – فرانسوی است و بگفتۀ وزیر کشور فرانسه از سال ٢٠١٣ به عنوان یک فرد افراط گرای  مذهبی شناسائی شده و نام او در فهرست افراد خطرناک قرار گرفته بود. وی همچنین به عنوان یک خرده بزهکار شناخته شده و تحت نظر قرار داشته است.

اندکی پیش از این گروگانگیری یک گروه چها نفره از پلیس ویژه فرانسه در شهر «کَرکسون» مورد حملۀ مسلحانه قرار گرفت.  یک تن از آنان از ناحیۀ شانه و گردن زخمی شده است. اتوموبیل فردِ تیرانداز چندی بعد در نزدیکی سوپرماکتی یافت شد که گروگان گیری در آن در جریان بود.

مسئولیت قضائی این حمله، بدلیل ماهیت تروریستی آن به دادسرای ضد تروریسم پاریس واگذار شد.

گروۀ دولت اسلامی (داعش) با انتشار بیانیه‌ای در شبکۀ خبری تبلیغاتی خود «أعماق» مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

هیچ نظری موجود نیست: