نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ اردیبهشت ۶, چهارشنبه

معلمان هنوز چماق‌های زیرزمین وزارتخانه را از یاد نبرده‌اند


استخدام‌های بی‌ضابطه و قلع‌وقمع‌های از یاد نرفته است
این ۸۰ میلیون معلمی که از آنها می‌گویید، هیچ‌گاه برخوردهای چکشی و  پوپولیستی شما، قلع و قمع‌های جناحی، استخدام‌های بی‌ضابطه و مبتنی بر رابطه، بی‌توجهی به تخصص و تعهد، انتقال اجباری معلمان دبیرستان به مقطع ابتدایی و نیز تغییر عجولانه و غیرکارشناسی نظام آموزشی کشور و کمبود 244 هزار نفر در دوره ابتدایی در  اواخر دولت دهم را که البته همچنان شاهد تبعات مخرب آن  هستیم، فراموش نکرده‌اند و جالب اینکه اگر بنا به تصحیح برگه‌های خوش نوشتار انشاء و املای شما بود، شمارش غلط‌ها از دستشان در می‌رفت.
استخدام 40 هزار نفر با اما و اگر های فراوان در دولت گذشته/افراد بی‌تجربه، معلم شدند
اگر منصف باشید، حتماً آگاه هستید که ردیف‌های استخدامی پیش خور شده (استخدام‌های پیمانی) در دولت گذشته، این دولت را با چه چالش‌هایی مواجه کرد؟ ۴۰ هزار نفر استخدام شدند، آنهم با ابهامات و اما و اگرهای فراوان درباره سلامت آزمون و افراد پذیرفته شده. افرادی که از نیروهای آزاد و رشته‌های غیرمرتبط بودند و حتی یک ساعت هم در کلاس‌های تربیت معلم شرکت نکردند، با روش‌های تدریس آشنا نبودند و نهایتاً در کسوت معلم در کلاس‌های درس حاضر شدند. اگر روزی پرونده‌های استخدامی آن دوره، یک بار دیگر باز و  بررسی شود، معلوم نیست چه پاسخی برای آن خواهید داشت؟                                                   
کلاس ششم فعال شد/ نمازخانه‌ها و انباری‌ها به کلاس درس تبدیل شدند
زمانی که آموزش و پرورش به ۴۰ هزار نیروی انسانی نیاز داشت، بدون مقدمه کلاس ششم فعال شد، شرایطی ایجاد کردید که نظام آموزش کشور علاوه بر کمبود نیروی انسانی، با بحرانِ فضای آموزشی هم دست بگریبان شد و به لطفِ نواندیشیِ شما و دوستان در مواجهه با این معضلات، نمازخانه‌ها و انباری‌های مدارس به کلاس درس تبدیل و دبیران و معلمانِ متوسطه و راهنمایی، راهی کلاس‌های ابتدایی شدند!
از اینها  که بگذریم ... به سخنان تاسف بار برخی از مسوولان در دولت فعلی می‌رسیم؛ وقتی شنیدیم علی اصغر فانی در مراسم تودیع خود، در سخنانی جنجالی به کتک زدن معلم‌ها در دولت دهم اشاره کرد و گفت: «در دولت قبل زمانی که معلمان جلوی وزارتخانه تجمع اعتراضی داشتند، با چماق‌هایی که در زیر زمین وزارتخانه بود، معلمان را کتک زدند و دمِ ظهر به آنها ناهار دادند!» معلمان کتک خوردند و حرمت آنها شکسته شد و این قشر هنوز این چماق‌ها را از یاد نبرده‌اند، حال فکر کنید؛ این ۸۰ میلیون معلمی که می‌گویید، امروز باید به دیکته و انشاء دولت یازدهم نمره بدهد، آن روز به دلیل اهمال کاری دولتمردان دولت دهم، چه نمره‌ای دادند؟

هیچ نظری موجود نیست: