نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ خرداد ۲۷, چهارشنبه

یونان 'به سمت خروج دردناک از اتحادیه اروپا پیش می رود'


درحالی که بانک مرکزی یونان نسبت به خطر 'خروج دردناک' این کشور از حوزه یورو و اتحادیه اروپا هشدار داده، وزیر دارایی یونان گفته است که نشست وزرای حوزه یورو در روز پنجشنبه می تواند "صحنه ساز" توافقی میان یونان و وام دهندگان بین المللی آن کشور باشد.
البته آقای واروفاکیس گفت که امکان یافتن راه حلی فوری برای این بحران غیرمحتمل است.
اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول در ازای اعطای وام بیشتر خواستار اعمال اصلاحات گسترده در اقتصاد یونان هستند.
اما حزب حاکم سیریزا در مقابل این درخواست ها مقاومت می کند و گفتگوهای دو طرف به بن بست خورده است که به نگرانی در مورد ناتوانی این کشور در بازپرداخت بدهی های قبلی اش دامن زده.
کمیسیون اروپایی، بانک مرکزی اروپا (ای سی بی) و صندوق بین المللی پول (آی ام اف) خواستار تدابیر ریاضتی بیشتر، پیش از اعطای وام تازه به آتن هستند.
آقای واروفاکیس در پاسخ به سوالی در این باره که آیا در نشست روز پنجشنبه وزرای دارایی حوزه یورو در لوگزامبورگ توافقی صورت خواهد گرفت یا نه گفت: "فکر نمی کنم."
اما او افزود: "فردا صحنه را برای آنچه وظیفه سیاسی و اخلاقی خود می دانیم آماده می کنیم، و این یعنی رسیدن به یک توافق خیلی خیلی سریع با شرکای خود و نهادهای بین المللی."
دولت یونان و وام دهندگان بین المللی آن یکدیگر را به خاطر ناکامی در رسیدن به توافقی بر سر اصلاحات اقتصادی متهم می کنند.
عدم توافق دو طرف مانع از انتقال ۷.۲ میلیارد یورو به یونان به عنوان بخشی از طرح نجات مالی خواهد شد.
بانک مرکزی یونان روز چهارشنبه اخطار داد که سیر نزولی اقتصاد کشور بدون حصول توافق میان یونان و وام دهندگان، سرعت خواهد گرفت.
این بانک در گزارشی نوشت: "ناکامی در رسیدن به یک توافق.... نقطه شروع مسیری دردناک است که ابتدا به عدم پرداخت بدهی یونان و در نهایت به خروج کشور از حوزه یورو و به احتمال زیاد اتحادیه اروپا منجر خواهد شد."
در ادامه آمده است:‌ "دست یافتن به توافق با شرکای ما یک فریضه تاریخی است که نمی توانیم نادیده اش بگیریم."
بانک مرکزی گفت که در فاصله ماه های اکتبر تا آوریل حدود ۳۰ میلیارد یورو از حساب های بانکی در این کشور برداشت شده است.
ارزش سهام در یونان روز چهارشنبه بار دیگر افت شدیدی کرد. شاخص سهام آتن ۳.۲ درصد افت کرد که مجموع سقوط آن در چهار روز گذشته مبادلات را به تقریبا ۱۹ درصد می رساند.

'همبستگی'

ورنر فیمن صدر اعظم اتریش روز چهارشنبه در آتن برای رفع این بن بست تلاش کرد.
او در جریان دیداری با پروکوپیس پاولوپولوس رئیس جمهور یونان گفت: "اروپا برای آنکه قوی تر باشد، باید با هر کشوری که نیازمند کمک است همبستگی نشان دهد و از آن حمایت کند."
یک روز پیشتر ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی، دولت یونان را به گمراه کردن رای دهندگان متهم کرده بود.
او پس از آن اظهار نظر می کرد که آلکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان اعتباردهندگان بین‌المللی را متهم کرد که در صدد تحقیر دولت او هستند.
روز پنجشنبه همچنین توجه بسیاری به نطق آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در پارلمان این کشور معطوف خواهد بود.
خانم مرکل از سوی سیاستمداران حاضر در ائتلاف حاکم آلمان، تحت فشار زیادی برای سخت گیری به یونان قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست: